{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Frederik Ø
Frederik Ø
Tilmeldt:
10. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Køb af Honda CBR 600 RR i Tyskland med kun 48 HK samt 35 kW? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Da jeg får A2 MC kortet til august, er jeg så småt begyndt at kigge på MC'er, som kunne have interesse.

Som udgangspunkt er jeg helt vild med Honda CBR 600 RR - og jeg har også fundet nogle af disse MC'er, som er droslet i Tyskland ned til små 48 HK og 35 kW, hvilket egentlig gør det lovligt for mig at køre på.

Men er det så også lovligt for mig at køre på dem i Danmark?

Det er bare træls at skulle købe en 500, da de for det første er rigtig dyre pga. de lige er kommet på markedet, men også fordi jeg så skal til at have mig en ny som 22-årig.

Hvad siger du? Og hvis ikke - hvad skal jeg så kigge på? Jeg vil bare gerne have en 'MC' og ikke en knallert smiley

Med venlig hilsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Honda CBR 600 RR i Tyskland med kun 48 HK samt 35 kW?
  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #1   19. okt 2014 Kort svar. Nej.

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   19. okt 2014 Kan du give et mere uddybende svar? Hvorfor ikke - nu når de ér droslet?

  • #3   19. okt 2014 Nej den må ikke køres på A2 kort i DK.

  • #4   19. okt 2014 Loven siger den ikke må drosles ned fra mere end den dobbelte effekt. Dvs maks 96hk før drosling.

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #5   19. okt 2014 Okay. Hvilke modeller kan jeg så kigge på? Altså hvilke modeller har 96HK før drosling? Altså af sportsmodeller lignende Honda CBR RR

  • #6   19. okt 2014 Slå dem op under MC-data her
    www.sydfynmc.dk
    Listen er for lang til at skrive dem alle her.


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #7   19. okt 2014 Tusind tak! Ville det være lovligt at køre denne? Altså en 500?

    http://goo.gl/A1HrX8


  • #8   19. okt 2014 Den må max have 96 hk std før drosling til A2. Hvis det er din første mc, så find en du kan tåle at tabe og lave fejl på. Jeg ville kigge efter en sv 650 eller FZS 600 Fazer og så drossle den. Men det kommer jo an på dine forventninger.
    Men hvis dit budget er til en CBR 600 RR i Danmark, så er der jo mamge andre gode bud i 70-80000 kr. klassen som du rent faktisk må køre på. Der kommer jo en Yamaha R3 som kunne være intressant.


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   19. okt 2014 Mit budget er egentlig på omkring 30.000. Det er derfor, jeg har tænkt mig at tage til Tyskland for at hente en - og så lease den i Danmark.

    Men er det lovligt at køre på en Honda CBR 500 RR?

    Og Jesper, hvordan får man den til at vise listen over MC'er, jeg må køre?


  • #10   19. okt 2014 Køb en og kør på den alligevel. Når du så bliver taget, så æd bøde på 2500 uden at blinke.

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #11   19. okt 2014 Er det ikke slemmere end blot en bøde?

    Og er der en der kan svare mig på, om det er lovligt på en CBR 500 RR?


  • #12   19. okt 2014 Det er bare at se hvor mange hk den har standard = 48 hk. Du må altså køre på den uden drosling.

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #13   19. okt 2014 Det kunne være, man skulle overveje at købe en CBR 600 RR i Tyskland, som ér droslet til 48 HK og satse på ikke at blive stoppet...

  • #14   19. okt 2014 Så kan du lige så godt købe en uden drosling. Men har du undersøgt om det kan betale sig at købe den i Tyskland?

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #15   19. okt 2014 Hvis man leaser den i Danmark, kan det lade sig at gøre. Men selvfølgelig hvis den skal indregistreres, bliver det dyrt. Så tror jeg næsten det er nemmere bare at købe den i Danmark og betale lidt mere

  • #16   20. okt 2014 Jo, det er værre end blot en bøde, det er det mest idiotiske råd man overhovedet kan give, blot at sige at man skal køre på den og så bare æde bøden!

    Dit forsikringsselskab vil ikke dække en krone, skulle du være involveret/skyld i en ulykke, du risikerer at stå med en kæmpe gæld grundet person og/eller materiel skade!

    Kort sagt, køb den rette motorcykel og Jesper A, helt ærligt, ti stille indtil du er ældre og klogere og rent faktisk ved bare en smule om emnet du udtaler dig om! Dine såkaldte "gode råd", kan ende med at koste andre mennesker dyrt, MEGET dyrt!

    En evt. sag, kan koste rigtig mange penge, personskade, sagsomkostninger, skade på materiel samt offentlig ejendom, you name it - Forsikringsselskabet tører den bare af på vedkommende, fordi der er blevet givet uretmæssige og direkte forkerte oplysninger ved tegnelse af forsikringen! Kort sagt, det forsikringsselskabet troede de havde tegnet og dermed udregnet risici for, ja det var slet ikke det de var blevet oplyst om, ergo kan de ikke udbetale eller hjælpe i en given sag, da vedkommende ganske enkelt ikke er forsikret!

    Mvh. en Finansøkonom med speciale i Liv, pension og skadesforsikringer!


  • #17   20. okt 2014 Mikkel..

    det passer ikke hvad du siger.. selvf dækker forsikringen hvis den er forsikret. kasko nej, men ansvar jo.


  • #18   20. okt 2014 Mikkel N: Vås. Ansvarsforsikringen dækker altid.

  • #19   20. okt 2014 Mikkel N: det fik da dig op i det røde felt. Hvis du havde fulgt lidt mere med herinde, så ville du vide at dette emne har været oppe at vende flere hundrede gange. Hver gang er der en der råber højt om forsikring og hver gang er der nogle der må forklare ham at han tager fejl. Ansvar dækker. Om du så slet ikke havde kørekort, så dækker ansvarforsikringen. Kasko dækker ike, men han kan alligevel ikke få kaskoforsikret en RR som 19 årig.

    Så du skulle nok tie stille indtil du er ældre og klogere, eller i hvert fald følge lidt mere med på forummet hvis du har tænkt dig at give råd.

    At det måske er en dum ide at starte på en 600 er ikke op til mig at vurdere, det er kun trådstarter selv der er i stand til at vurdere om han kan og tør hoppe på nakken af en RR.


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #21   20. okt 2014 Tusind tak for alle svar!

    Ærgerligt at nogle personer har et behov for at nedgøre en, som ikke har haft MC før. Jeg ønskede egentlig blot at få styr på alle regler - både mht. import fra Tyskland, men også om hvilke MC'er der er optimale for A2 kortet.

    Jeg tænker, at jeg køber en Honda CBR 500. Hvad siger I til den? Lyder den ordenligt? Eller er der mere 'maskine' over en SV650?


  • #22   20. okt 2014 Lyder den ordentligt smiley O_o smiley Du er altså selv skyld i der går scootergalleri i den smiley

    #1 Ta det mc kort.
    #2 prøv en masse cykler
    #3 køb hvad du finder bedst

    Hvorfor i hulen vente til august ? så er sæsonen jo slut. Ta det til Marts, og kør fra april smiley


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #23   20. okt 2014 Det er sjovt så arrogante folk er herinde, fordi de føler at de har skabt sig en vis form for autoritet, blot fordi de har haft et MC kort i længere tid.

    Grunden til jeg venter til august, er fordi, at det først er der, jeg skal op til A2 køreprøven - og derved kan køre på 48 HK.

    Dit svar er så vidt irrelevant. At "prøve en masse cykler" er fuldstændig idiotisk svar, nu når jeg står og skal finde min første MC og ikke har et kæmpe kapital at købe for.


  • #25   20. okt 2014 En lidt ældre Yamaha XT 600 kunne være et bud. Hamrende sjov 1-cylindret stamper.

    SV 650 får også generelt gode ord med på vejen og bør også kunne findes indenfor budgettet. Yamaha SZR 660 kunne du også kigge på.


  • #26   20. okt 2014 Det bedste svar du kan få er jo netop at prøve en masse cykler.. Men du definerer jo selv hvilke cykler. Det er jo trods alt dig der skal køre på den.
    En CBR 500 og en SV650 er to vidt forskellige maskiner, og det store springende punkt er at en sv har en v2 motor, dette gør en kæmpe forskel i forhold til en R2, R3 eller R4 motor som mange andre cykler har.

    Så brug nettet til at finde en der passer dig ud fra billeder (hvis design er afgørende) og så brug http://www.sydfynmc.dk/ til at finde data på dem. Derefter må du ud og prøve en masse.


  • #27   20. okt 2014 Nu kan man jo godt prøve en motorcykel uden at købe den, så ligefrem at kalde det for et idiotisk forslag er måske lige hurtigt nok....

  • #28   20. okt 2014 Bare husk at gå til forhandler og prøv! Lad være med at spilde privates sælgers tid, med hvideløgne.

  • #29   20. okt 2014 Hvis du brugte lidt tid på markeds siderne, ville du finde ud af hvor mange forskellige cykler man kan få for den pris en cbr 500 koster.

    Man køber jo heller ikke løbesko man ikke har prøvet, bare fordi man synes de ser seje ud....


  • #30   20. okt 2014 Det er sgu hul i hovedet at begynde at hente alt muligt hjem fra Tyskland før du overhovedet har prøvet at køre en MC endnu.

    Tag ud til en Dansk forhandler med et ordenligt lager (feks. brdr. jensen) og prøv og sid på en masse forskelligt - det er det bedste råd som kan gives til en ny motorcyklist. Når du så har fundet en cykel du sidder godt på og som du godt kunne tænke dig, så begynd at søg land og rige rundt for at finde den hvor du kan få den bedste handel.

    Og så lyt da forfanden til hvad f.eks Brian og andre siger.

    Og så lige et sidste råd: Dette er MCGalleri, her bliver der ikke lagt fingere i mellem. Lev med det og lad være med at brokke dig over tonen, det er (for det meste) ikke ondt ment smiley


  • #31   20. okt 2014 Jeg købte mig en CBR 600 inden jeg fik mit kort, uden at prøve den eller noget, for jeg ville bare have DEN..!

    1,5 sæson efter måtte jeg sælge den fordi jeg ikke kunne holde ud at sidde på den i længere tid.. Så nu har jeg købt en Hornet i stedet.. Men havde jeg nu set mig bedre for, kikket på flere modeller, og prøvet dem! Så havde jeg nok fundet ud af jeg skulle have valgt anderledes til at starte med..

    Så det med at prøve nogle stykker inden du køber, det er ikke helt dumt, det kan spare dig for en masse besvær senere hen..

    Vh


  • #32   21. okt 2014 I taler som i har forstand til! Ja ansvaren dækker, men de kan da gøre deres tab gældende, for igen så har de udregnet præmien på ansvarsforsikringen udfra en anden motorcykel end den der rent faktisk blev kørt på! Så ja, forsikringsselskabet skal nok dække skaderne i første omgang, men tro da ikke at de ikke kræver dem tilbage, når de rent faktisk har dækket en skade, som de ikke havde takseret præmien udfra!

    Kort sagt, fordi nogle af jer har hørt sætningen: "ansvarsforsikringen dækker altid!" Ja så betyder det IKKE, at man bare kan oplyse en eller anden fiktiv MC o g så betale den halve præmie og så regne med at forsikringsselskabet bare hoster op, sådan fungerer verden jo ikke!

    Hbis jeres logik skulle være gældende, så var der jo ingen grund til at udregne præmie på en given motorcykel eller Bil, så skulle præmien være ens for alle, uanset alder, bopæl, transportmiddel etc. igen, sådan fungerer det jo ikke!


  • #33   21. okt 2014 #32

    Den bliver jo forsikret for det den er, og ikke forsikret som anden type mc. Så jo den dækker. Om han er 18 eller 32 kan han stadig have en forsikring på en 120 hestes cykel


  • #34   22. okt 2014 Ja ja, det er ligesom inde på hundegalleri, de yngste kællinger er de klogeste:)

  • #35   22. okt 2014 Troede det hed tæver på hundegalleri smiley

  • #36   22. okt 2014 Bitches hedder det:)

  • #37   22. okt 2014 Hvordan ved Allan hvad der foregår på køtergalleri ????

    Jeg er bekymret..... smiley


  • #38   22. okt 2014 Har en bruger der inde, der var lige noget jeg MÅTTE svare på.

  • #39   22. okt 2014 #37 Jeg forstår din bekymring, men stop med at tænke over det nu, lige NU!

    Ellers går dig som mig, jeg tænkte lidt længere, bare lidt, og så fik jeg en tanke så slem som aldrig før - jeg kom til at tænke på at så kunne Linse Kessler måske finde på at lave en bruger her! Så gik der næsten en time hvor jeg bare sad og gloede tomt ud i luften, og så måtte jeg ud og brække mig, har du læst hertil undskylder jeg meget for det ubehag sådanne tanker kan medføre. Men jeg skrev jo at du skulle stoppe smiley


Kommentér på:
Køb af Honda CBR 600 RR i Tyskland med kun 48 HK samt 35 kW?

Annonce