{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Symptomer på slidt EGR ventil
  • #1   23. okt 2014 Hvis den er stoppet og ikke bevæger sig ordenligt, begynder den orange motorlampe symbol at lyse.

  • #3   23. okt 2014 Den er jeg med på.. symptomer... er det ujævn motorgang, mindsket trækkraft, røg?

  • #5   23. okt 2014 Johan, kender du til prisen på ufskiftning af egr?

  • #6   23. okt 2014 Jeg han næsten lige skiftet egr på min octavia, det tog en halv time og mener den kostede omkring 600 kr.

  • #7   23. okt 2014 Det lyder billigt Kim. Hvilken motor og årgang er det?

  • #8   23. okt 2014 det er dog en 1,9tdi PD fra 09. Men den er meget nem at komme til. De 600 var vist med rabat. tror den loster omkring 800-900 ved Krogslund.

  • #9   23. okt 2014 Hvorfor deaktivere i ikke den?

  • #10   23. okt 2014 Glenn, det læser jeg også mange steder er en god idé. Bilen er holdt med service hos VW så jeg ved ikke hvordan de ser på det hvis den deaktives...

  • #11   23. okt 2014 Hvor i vag com gøres det?

  • #13   23. okt 2014 På min er det bare med testeren, men det er ikke en kinabil

  • #14   23. okt 2014 Nu er en VAG heller ikke en Kinabil, Glenn. smiley

  • #15   23. okt 2014 Fransk/ Tysk = kinabil

  • #17   23. okt 2014 Regenerer partikelfilteret ikke sig selv ved kørsel?

  • #20   23. okt 2014 Samme motor her... Selve egr ventilen ser ikke ud til at være så dyr:

    http://udstyrsproducenter.mister-auto.dk/da/valeo-egr-ventil-volkswagen-golf_e021_lg1145_ls488/


  • #22   24. okt 2014 Blænd skidtet af, egr er noget fanden har skabt i vrede!

  • #23   24. okt 2014 #13 + #15
    Tja, hvis det er sådan du ser verden skal du da have lov til det.. Der vil jo altid være folk der mener at det kun er det de selv ejer der er godt, og alle andre er galt på den.

    #20
    Den er ikke så dyr, og meget nem at skifte uden specialværktøj. Du kan evt. finde en instruktion på youtube så du ikke er på helt bar bund.

    #21
    Det dur ikke når bilen er så ny, så vil den melde fejl i styrringen og gå i nødprogram. Mener du skal før 04/05 før det trick virker uden yderligere indgreb i styrringen.



  • #24   24. okt 2014 Det er altså ikke raketvidenskab at gå ind og kigge i styringen og se om man kan egr -delete


  • #25   24. okt 2014 Glenn..
    Hvad kører du i, som ikke er tysk eller fransk?

    Toyota?


  • #26   24. okt 2014 Gæt

    5 døre, 2.3 tons totalvægt 1.8 turbodiesel, bygget i tyrkiet, japansk ledningsnet og amerikansk emblem.

    Af ulemper: Ruster som en i helvedet, elendig samlekvalitet, ligner noget fra en tegnefilm

    Plus: Forholdvis langt på literen, bliver ved for evigt, aldrig elektriske problemer, aldrig turboer der brænder af, starter hver gang


  • #28   24. okt 2014 En Fiat Chrysler ting?

  • #29   24. okt 2014 Haha bare det den er bygget af perkere ville gøre jeg ikke ville eje den.

    Ej hvilken slæde kører du rundt i glenn ? smiley


  • #30   24. okt 2014 Så glæd jer til euro 6 motorerne .

    Der kommer Fiat med både høj tryk og lav tryk Egr .

    Det vil sige 2 Egr på motoren smiley


  • #31   24. okt 2014 Få Landberg til at programmere EGR funktionen ud.. Jeg kan umuligt forestille mig at du kan slå det fra med VCDS på nogen af VAG gruppens biler..

    Opel havde engang muligheden at vælge EGR fra, når man opdaterede motorstyrestyreenheden, men tror ikke det er muligt at vælge det til og fra i VCDS...


  • #32   24. okt 2014 Det er en Ford Transit Connect 230LX 1.8 TDCI LWB med omron motorstyring der er hjulpet godt på vej af mig selv og Landberg, jeg ville ikke ha Ford, men de er de eneste der har en bil der passede på målene og mit behov

  • #33   24. okt 2014 hehe 1,8 tdci'eren er da den værste motor ford har haft i programmet i mange år. så er de franske psa 1,6 og 2,0 da 100 gange bedre.

    man kan sku ikke deactivere/ blænde en euro 5 egr ventil. det var kun i gamle dage

    men til trådstarter, som regl dårlig eller ingen tomgang. dårlig trækkraft, dog er det for det meste pga. egr'en sidder fast i åben eller lukket stilling.


  • #34   25. okt 2014 Jeg tror nu helt ærligt du bliver skuffet hvis du ikke tror tyskerne er involveret i ford EU.. smiley

  • #35   25. okt 2014 Jeg har adgang til en Bosch tester på mit arbejdet, og på den kan man ikke ændre på noget som helst i styrringen på min bil. Men det kan man sikkert i VAG com, men den har jeg ikke sat mig så meget ind i.



  • #36   25. okt 2014 Jeg har fået min fjernet i programmet og det er bare super, jeg var til syn i Januar og min må svine 0,5 og målingen var 0,03 så det er jo bare super
    det er en 1,9 Tdi 90 Hk som nu har 147 Hk også da den blev synet

    Dette er lavet ved Fredslunds i Ribe


    Hvis din Vag motor lyder som om den er ved at vælte i tomgang og går meget ujævn så er det ofte dysserne som måske er defekte eller de skal justeres ind igen


  • #38   25. okt 2014 33#
    Fortæl lige nogle minusser ved 1,8tdci motoren og forklar mig lige på hvilke punkter 1,6 td fra psa er bedre

    Jeg var lige ved at købe den nye med lige netop 1,6 psa i og den kunne ikke slæbe sig selv overhovedet fordi den mangler moment og især i bunden, den larmede mere, rystede mere, brugte mere brændstof, mindre moment i hele området, lavere tophastighed, langsommere acceleration og især med vægt i, brugte olie som alle 1,6 psa gør, elendig og knoklet gearskift plus dyre i service.
    Nå ja nævn lige fordelene.


  • #39   25. okt 2014 #37

    Det var nu også mest hvis der var nogen der kunne fortælle hvordan man selv kunne gøre det, da jeg også kan låne en VAG com hos en bekendt.

    Min 1,9 tdi'er har også omkring 140 hk nu, hvilket jeg syntes passer meget godt til bilen, da den er med 4x4.


  • #40   25. okt 2014 glenn du er jo helt forkert på den. netop på alle de punkter du nævner er 1,6 tdci'ern bedre end 1,8 tdci'eren
    1,6 tdci har samme antal hk og moment som 1,8tdci i en connect nemlig enten 90/220 eller 110/240 trods sin mindre størrelse,
    1,6'ern er opgivet til 22 km/l hvor 1,8'ern er op givet 16 km/l
    1,8tdci'ern støjer mere fra dyser og "diesellyden" er mere træls.
    1,6 tdci'eren er mere støjsvag og vibrere ikke så meget.
    gearkassen er den samme 5 trins, olieforbrug er lige så stort på 1,8'ern som 1,6'ern
    tvivler på den er dyere i service da det er samme antal stumper der skal skiftes på begge motorer dog skal 1,8 havde justeret ventiler hver 3 år hvor 1,6'ern køre med hydraliske løftere, dog er det jo kun 8 ventiler der skal justeres da den kun har en knast.
    går osse ud fra 1,8ern koster mere i forsikring
    jeg har min erfaring som tekniker ved ford i gennem de sidste mange år. hvor har du din fra?



  • #41   25. okt 2014 Ved back to back sammenligning af min egen gamle og en ny connect 1,6 psa som er opgivet til 16kml og min er opgivet til 11 kml, men i virkeligheden og med 400 kg i kassen går den nye 13 kml og den gamle 15 kml

    Og effektmessigt er der ingen tvivl, den gamle "90hk" smider 121 hk og 272 nm på motoren og den nye skulle lægge 115 hk, i den virkelig verden er den gamle hurtigere i alle disipliner og den bliver endnu bedre jo mere vægt man smider ind bagi

    Ud over det knager og brager den nye ved bare få 100 kg bellastning og langsom kørsel og ujævnheder

    Og den sidste udgave af 1.8tdci har hydrauliske løftere, er du sikker på du er ford-mekaniker??


  • #42   25. okt 2014 Du kan ikke slå det fra med VCDS. Du kan ændre nogle indstillinger, men da motorstyringen selv er adaptiv, så finder de tilbage hvor de var.

    Thomas Landberg kan slå det fra permanent for 1500 kr.


  • Erling H
    Erling H Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #44   26. maj 2017 Hejsa har en 2.0 HDI citroën xsara Picasso. Den lyder som de symptomer. Har lige skiftet luftmassmåler. Det tog det ikke. Er det også egr ventilen der kan drille her? Den er fra 2003.

  • Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 11
    #45   23. nov 2017 hej jeg har også en citroen .. 2.0 hdi .. fra 2002 motor lampen lyser orange .. den mangler ca det halve trækkraft ... den anden dag kom den kortvarigt i tanke om at den godt ville trække som den plejer .. men det var kun i ca 10 minutter så kunne den ikke igen ,, den var helt varm da det skete .. den starter fint og kører sådan set også fint nok men der mangler trækkræft .. det er lige som om den holder igen når jeg giver den noget gas .. det er også som om det bliver være når den er varm .. eller kan det være turboen den er gal med .. syntes ikke jeg kan høre den turbolyd -- bare nogle gode råd ville være en stor hjælp ,,

  • Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 11
    #46   23. nov 2017 det skal lige siges at jeg har prøvet at tage strømmen fra og lade den stå nogle timer ,, det slukker motorlampen ikke af ... der er tændt med det samme der er strøm på igen og bilen er startet .. har renset luftmassemåler .. er ret sikker på det ikke er den det er galt med .. bare fyr løs med gode råd ,, pfh ..tak

Kommentér på:
Symptomer på slidt EGR ventil

Annonce