{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.180 visninger | Oprettet:

forsikringsspørgsmål {{forumTopicSubject}}

jag har haft en vandskade i mit køkken, hvor gulvet er gået til. Jeg anmelder skaden den 9/9-14. Taksatoreren kommer den 12/9 og konstatere at der er en vandskade, da gulvet er gennemvædet, og mistænker opvaskemaskinen for at være synderen, han skriver lidt på hans blok, og siger han vil kigge lidt på sagen.
Jeg hører ikke fra ham, og jeg ringer til ham ca 1 gang om ugen uden der rigtig sker noget. Så er det det voldsom uvejr kommer oppe nordpå, og han bruger set som undskyldning for det trækker ud. Det er måske 2 gang jeg har fat i ham. Den 15/10 får jeg en mail, om at der vil komme en tømre den 16/10 og hive hele gulvet op, for at se synlige skader. Hele køkkengulvet ca 8 kvm, er gennemvædet og der stinker af råddent vand, stinker meget. De smutter igen, uden og sætte en affugter, rengøre gulvet, eller noget som helst. Der bliver tilkaldt en der kan måle fugt i betongulvet, de kigger vandur, og andre rør uden at finde noget anledning til min vandskade i køkkenet.
8 dage efter tømren har fjernet gulvet ringer jeg til taksator igen, da jeg ikke har hørt noget om sagen. Han vil lige rådføre sig med ham der var ude og måle fugt, og jeg skal selv gå rundt udenfor omkring huset, og se om jeg kan finde nogen anledning til skaden, og han vil kontakte mig enten via mail eller telefonisk.
der sker ingenting i over 14 dage, Jeg ringer først til taksator, og hører ham igen, han havde liiige kigget på min sag dagen forinden, og ville ringe til mig. Han kom frem til at der skulle en tv inspektion af mine kloakrør, det var fredag i sidste uge jeg ringede til ham.
efter min samtale, ringer jeg til forsikringen og forklarer dem sagen, og det kunne se sagen var anmeldt den 9/9, og han kunne godt se at de ikke havde modtaget nogen rapport fra taksatoren, hvilket det undrede dem lidt. Ham jeg talte med ville ringe til taksatoreren for at høre hvad der skete i sagen.

Mandag den 10/11 altså igår, 2 måneder efter jeg anmeldte skaden, kommer tv inspektionen, og kigger mine rør. De graver lidt fliser op for at komme til brønden, og de bruger et par timer. De kan ikke se noget.
Her til morgen får jeg et opkald af taksatoren, og siger at der ikke er så meget mere at gøre, og han vil skrive til forsikringen for at afslutte sagen. Han siger, at når der ikke kan findes en årsag til skaden, skal jeg selv betale for omkostningerne. Men han mente ikke det ville komme på tale i mit tilfælde, men det var op til forsikringen at afgøre.

er der noget jeg kan gøre hvis de siger jeg skal betale hele gildet.

på forhånd tak for inputs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikringsspørgsmål
  • #1   11. nov 2014 Brok dig og bli ved med at holde på din ret, som hvis det ikke er en skade du selv har forvoldt skal de dække, og hvis de spørger om du selv ka lave noget, sig det ka du ikke! Og lad dem håntere det, for hvis det så ikke er lavet godt nok ka du klage.

  • #2   11. nov 2014 jeg arbejder selv indenfor skadeservice.
    er det rent vand eller kloakvand?
    har du mulighed for at smide et billede op?

    mvh


  • #3   11. nov 2014 #1 de skal ikke nødvendigvis dække bare fordi det er en skade man selv har forvoldt. Det hele afhænger af den enkelte bygningsforsikringen.

    Hvilket forsikringsselskab har du? der er nemlig også stor forskel på hvad man kan gøre mht til taksatoren du snakker om.

    Men det undrer mig meget han siger at når de ikke kan finde skaden vil de afslutte den. Hvis de ikke kan se skaden/finde den er det en skjult skade, hvilket som regel bliver dækket(har ikke oplevet nogen endnu hor det ikke er dækket).

    Ham som var ude og måle fugt værdier, tilbød han ikke en affugter evt. mod en underskrift på et papir?

    Må man spørge hvem som målede fugt?


  • #4   11. nov 2014 hey andreas. der såmen ikke så meget og se udover jeg ikke har gulv i køkkenet udover beton gulv. Som sagt så er det snart en måned siden mit parket gulv blev fjernet, så vandet er væk. Men der er stadig lidt aflejringer, og den værste lugt/stank forsvandt vel for 14 dage siden.. men jeg døjer stadig med at der er et lille hint af rådden vand/kloak lugt

    han sagde til mig at de kunne grave huset op for og se om der var noget under huset. men han mente ikke skaden var stor nok til at gøre sådan et nummer ud af det, da det kun var i køkkenet der var synlig vand, og ikke de tilstødende rum med vand installationer.

    nej ingen affugter, ingen tilbud om rengøring eller at jeg kunne få en industristøvsuger til rådighed. jeg er endda blev bedt om selv at kigge i min brønd og se om jeg kunne se noget mistænkeligt inden han bestilte kloakinspektion

    det er topdanmark og sp. jensen der har sagen


  • #5   11. nov 2014 det er svært at vurdere uden at være der selv.

    Vandet kommer jo et sted fra. Skjulte vandrør? Et afløb vandet er steget op af?
    Evt fra omkringliggende rum?
    er gulvet tørret op? eller er der stadig synlig fugt?


  • #6   11. nov 2014 tv inspektionen kiggede rørene ind til afløb i køkken, og bryggers som ligger op til køkkenet.. rørene så fine ud. det var plastik rør. ingen brud, ingen skader. jeg har ikke døjet med lugt eller vand gener i bryggerset, som ligger i niveau med køkkenet.
    gulvet er tørt, men der er stadig aflejringer på gulv og lidt på vægge


  • #7   11. nov 2014 normalt vil man altid sætte affugter op. uden at få tørret ud er der chance for skimmel. Ved skadeservice firmaet ikke om skaden er dækningsberettiget vil de bede om en underskrift på du selv hæfter hvis ingen andre gør.

    Mht til du selv skal kigge i kloakken, kan du godt sige til ham han skal få nogen ud og gøre det. Når man skal være autoriseret til at lave/renovere kloak, så er der ingen grund til kunden gør det. Og hvis du først giver ham på skrift du har konstateret kloakken er i orden, og skaden alligevel er sket der, så risikerer du de bruger den imod dig.


  • #8   11. nov 2014 jeg har ikke skrevet under på noget som helst, og det er først nu. 2 måneder efter sagen begyndte jeg har fået af vide jeg selv kan risikere at stå med omkostninger selv.

    præcis. jeg mente da også det ville være fast kotume at de rengjorde eller afhjalp problemet med lugt gener.


  • #9   11. nov 2014 og ja.. forebyggede evt fugt og skimmel i køkkenskabe, gulv og vægge

  • #10   11. nov 2014 Hej
    Jeg aner intet om de er forpligtet til at dække, hvis de ikke finder problemet. Skal de ikke dække og kan bevise det. Så ville jeg nok forsøge at få dem til at betale tømreren og kloakfirmaet, og så ville jeg selv sørge for et nyt gulv.


  • #11   11. nov 2014 det jeg undre mig lidt over, er at om der ikke er en form for tidsfrist for at udbedre skader. indtil videre er der gået 2 måneder, jeg har aldrig modtaget nogen informationer fra hverken forsikring eller taksator, uden at det er mig der har taget kontakt til dem. jeg er blevet bedt om selv at lave visuel kontrol udenfor huset, om mistænkelige ting der kan have givet anledning til vandskade.
    Ingen tilbud om udbedre lugt gener, til trods for der har været 3 forskellige personer og kigge i mit køkken. ( tømrer, taksator, og ham der målede fugt)
    jeg har ikke skrevet under på nogen som helst.
    har afgivet en mundtlig klage til forsikring selskabet, eller i hvertfald brokket mig.
    og fik først af vide igår at jeg selv kan risikere og stå med alle omkostningerne


  • #12   11. nov 2014 det lyder meget underligt.

    Hvis skaden for lov at stå, risikerer de jo bare at det hele skal åbnes igen grunden anden skade som fx skimmel?
    Desværre er der vidst ikke en grænse for hvor lang tid det tager. Men at de ikke engang har fundet skades årsagen indenfor 2 måneder lyder helt vildt uprofessionelt. Med vandskader er det som regel genopbygningsfasen der tar tid.

    Er det på sjælland? så kan jeg måske komme forbi en dag se på det?

    Jeg ville på ingen måde finde mig i det. Hold fast overfor forsikrings selskabet at det er en skjult skade.

    Jeg er selv i gang hjemme hos mig selv grunden en vvs fejl på vores 1 sal. Der skulle vi selv finde skaden(medmindre det er en skjult skade). Forsikringen ville ikke dække fordi det ikke var en skjult skade(Heldigvis tog vvs firmaet hele ansvaret for skaden.

    Ellers skal du prøve at kontakte forsikringsselskabet og spørge efter en ny taksator(second opinion) smiley


  • #13   11. nov 2014 Hvis du spørger efter en fugt rapport og sender et billede af den kan jeg da godt kigge på den. En fugttekniker skal lave en fugtrapport, ellers svarer det til han aldrig har været der. Intet foregår mundtligt i den branche smiley

  • #14   11. nov 2014 Jeg ville ringe til forsikringsoplysningen. De er netop til for at rådgive i sådanne situationer.
    De er uafhængige og har masser af erfaring, da det er alt de laver


  • #15   11. nov 2014 det er desværre i nordjylland.
    mig bekendt har de ikke målt om evt fugt og skimmel i køkkenskabe og vægge. jeg har heller ikke set nogen papirere eller udskrifter fra fugt målingen. Jeg har jun fået et opkald fra ham der tog målingen, med beskeden om at der ikke var noget og se.

    det kan være jeg skal tage kontakt til forsikrings oplysningen, hvis ikke min forsikring er til og danse med



  • #16   11. nov 2014 tror ikke mester synes jeg skal ta bilen til nordjylland smiley

    Normalt modtager man den ikke, men kan selvfælgelig godt bede om at få en kopi smiley
    Køkkenskabe kontrolleres for skimmel( som regel sidder det på bagbeklædningen mod væggen. Og om de har suget vand( svulmet op - som regel i bunden).
    i fugt rapporten skal der stå tallene for de forskellige målinger, en tegning over rummet og hvor der er målt, og en vurdering af måle værdierne(det videre forløb osv)


  • #17   11. nov 2014 det kunne jo være jeg skulle ringe og få den rapport.. for overhovedet og se om de har lavet en måling. For jeg har egentlig ikke meget tiltro til dem der har været involveret


  • #18   11. nov 2014 Jeg vil anbefale at ringe til forsikringsoplysningen under alle omstændigheder.
    De er rigtig gode til at forklare hvor du står. For det lyder som om det er noget rod


Kommentér på:
forsikringsspørgsmål

Annonce