{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.043 visninger | Oprettet:

Flirteri med rockermiljøet kan koste to dørmænd jobbet {{forumTopicSubject}}

Ja rygmærker-emner er tit noget som kan få debatten igang her på siden. Det er lækkert, for det er jo de man har et forum til!

Her er en sag, som jeg personligt godt kunne tænke mig at få en debat igang på:

http://ekstrabladet.dk/112/flirteri-med-rockermiljoeet-kan-koste-to-doermaend-jobbet/5457266?fb_ref=Default

I det korte og det lange handler det om to dørmænd, som bliver frataget deres job (af politiet), da det ikke menes de kan udfører det forsvarligt. Grundlaget for dette er, at de to mænd køre i No Name MC, som har omgangskreds med bla. Hells Angels og Bandidos. De to mænd er for øvrigt ustraffede, det fortæller artiklen bare ikke noget om.

Personligt syntes jeg at det er UHØRT at man bliver ''straffet'' fordi man har venner som er/måske er kriminelle...Selvom man selv har sig eget på det rene.

Hvis dette bliver standarden... Så er der mange som nok bør overveje en ekstra gang, om de vil køre i klub eller ej. No Name er jo trods alt ikke en ''rocker klub'', ej hellere støtteklub eller noget i den retning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flirteri med rockermiljøet kan koste to dørmænd jobbet
  • #1   25. feb 2015 jeg forstår ikke at politiet overhoved vil/kan gøre det?
    Det må vel være op til virksomheden hvem de har ansat?

    hvad er forkskellen på et vagt job i forhold til flyttemand(som flere rocker relaterede er)? De tømmer da heller ikke folks hjem bare fordi de leverer en sofa eller lignende.


  • #2   25. feb 2015 Langt ude......

  • #3   25. feb 2015 Hvis politiet fratager dem, deres job, kunne det måske hænge sammen med en evt. sikkerhedsgodkendelse
    Jeg ved fra mit job at jeg mister det, hvis jeg ikke kan sikkerhedsgodkendes.


  • #4   25. feb 2015 Der er flere steder hvor det er rockere som er medlemmer, som er dørmænd på dvs diskoteker.

  • #5   25. feb 2015 Ja jeg synes også at det er helt forrykt... Jeg kan ikke se et grundlag til at fratage disse mennesker deres levebrød...

  • #6   25. feb 2015 #3 Men hvorfor er det politiet som tar dem i retten?
    Det danske forsvar er sikkerhedsgodkendelse jo noget forsvaret selv tager hånd om.
    Hvis det er en sikkerhedsgodkendelse som er problemet, burde politiet jo ikke hive dem i retten, så er det jo i sig selv grundlag for en fyring?


  • #7   25. feb 2015 Come on Carsten... Sikkerhedsgodkendelse for at stå i døren på en beværtning i Esbjerg?

  • #8   25. feb 2015 Det er jo, desværre, ikke noget nyt. Det kaldes med et ord lånt fra tysk "berufsverbot" og har da været praktiseret i mange år! Når nu politiet ikke kan bevise at folk er kriminelle, så kan de da bare få dem fyret, så ender de med at lave noget skidt, leve skal de jo smiley Og så får politiet ret, og alle roser dem for deres store dygtighed! Det kan så også smutte for dem, for en del år siden ville en gammel kammerat, der er medlem af en "kendt klub" åbne en grill, det kunne han så ikke få lov til! Men han kunne godt godkendes som vagtmand/vægter kort tid efter, det morede vi os meget over smiley

  • #10   25. feb 2015 Efter hvad der står i artiklen er jo godt nok et uhyre tyndt grundlag politiet basere deres sag på.
    Men om ikke der er mere i den sag, det skal jeg ikke gøre mig til dommer over uden at have set sagsakterne.


  • #11   25. feb 2015 #9
    Så det du siger Troels er, at hvis man er til fest hvor der også er kriminelle, så skal man fratages sit arbejde?



  • #13   25. feb 2015 #11 Nej, det han siger er, at hvis du eller jeg er blevet dømt for en overtrædelse af straffeloven for 15/20 år siden, er vi bare noget affald der burde smides ud smiley Det er faktisk en meget udbredt holdning, her i vores lille lykkelige land! Og de selv samme mennesker forstår ganske enkelt ikke hvorfor nogen kan have svært ved at få et almindeligt liv når de "har udstået deres straf"! Måske kunne det hænger sammen med den evige fordømmelse, eller??

  • #14   25. feb 2015 Troels - du er medlem på motorcykelgalleri. Andre medlemmer på denne side er tidligere straffet, og nogle af dem har tilknytning til rockermiljøet. Du må derfor ikke længere udføre dit job. Mvh politiet...

    Synes du det er ok?
    Selvfølgelig skal dørmænd og andre vagter ikke have tilknytning til kriminelle, men der er sgu også grænser for hvor mange led man skal ud i. Tror desuden ikke på at nogen kan sige sig fri for at have kriminelle i sin "omgangskreds" når vi kommer 2-3-4 led ud!


  • #15   25. feb 2015 mange folk tænker: en gang kriminel altid kriminel. der er alt for mange fordomme!

  • #16   25. feb 2015 hmm.

    kommer til at tænke på, hvordan er en fx lille søster så, stillet til en dømt rocker, da hun jo er i fammilie med ham, skal hun så slå hånden af ham, eller, eller, eller, ?
    hvad skal hun gøre for at gøre myndighederne glade, kan hun blive dommer, eller fængselsbetjent, betjent osv ,

    mvh


  • #17   25. feb 2015 Man skal sikkerhedsgodkendes for at få vagtkursus. Omgang med lyssky elementer som rockere giver ikke denne mulighed.
    En kendt dansk socialdemokrat kan skrive under på det (Psst Det er Henrik Sass smiley )

    Jeg har selv været dørmand i 20 år, også i områder kendt for ballade områder. Og som vagtleder ville jeg aldrig stå sammen med en der havde omgang med rockere af nogen som helst art.
    Først når man har været der ved man hvad det vil sige smiley smiley


  • #18   25. feb 2015 hmm det er da en grotesk sag, kan da forstå hvis de var medlemmer af nogen af de kriminelle klubber at de ikke må være dørmænd, men at de har tilknytning til en klub (som så vidt jeg kan læse er en 99% klub) der måske har forbindelser til andre klubber som er kriminelle er jo alt for langt ude. Som dørmand har man jo i forvejen kontakt med mange folk hvor der helt klar også er kriminelle mennesker imellem, men hvis man ikke selv er kriminel syntes jeg ikke det er et problem (selv politifolk kan jo være medlem af en sportsklub hvor der evt. også er kriminelle?)
    hvis No Name klubben er en kriminel klub er det noget helt andet, så skal de naturligvis ikke have lov at være dørmænd


  • #19   25. feb 2015 #16 For 25+ år siden søgte min kæreste job i køkkenet i et arresthus. Hun kunne ikke få det på grund af at hun var kæreste med, mig smiley At hun intet havde med miljøet at gøre og var ustraffet, hun havde såmænd ikke engang været afhørt om noget, intet med politiet at gøre, havde ikke noget at sige. Der er ikke noget nyt i det her, det har foregået i mange år! Så det med lillesøsteren, tja, hvis hun er heldig kan hun, måske, få et liv på kontanthjælp smiley

  • #20   25. feb 2015 NEC har rigtig godt styr på, hvilke klubber, der er "inde i varmen". Meget bedre styr, end vi på MCG har...

  • #21   25. feb 2015 Hvad sker der naar der kommer Bandidos og laver ballade paa diskoteket hvor deres "venner" staar i doeren?

    Kan godt forstaa de mister jobbet. Ville sgu heller ikke bryde mig om saadanne typer i nattelivet, slet ikke i doeren.


  • #22   25. feb 2015 Det ville da ellers være et smart forretningskoncept: HA/Bandidos står for salget af hårde stoffer, og vennerne står i døren og kontrollerer for...... stoffer.

    Tror nogen virkelig, at de mistede jobbet fordi de var medlemmer af Sdr. Røvløse knallertforbund, eller fordi politiet ikke bryder sig om deres udseende?


  • #23   25. feb 2015 I forhold til dansk lovgivning er det vel sådan at man er uskyldig med mindre andet er bevist, og det vi har fået at vide om sagen via pressen gør da helt klart at det lyder som om de er prøvet dømt via at være tilknyttet en klub som der har venner i begge de 2 store 1% klubber, og hvis det er den vej syntes jeg da det er farligt i forhold til alm retssikkerhed

    Og ja jeg arbejder i advokatfirma og arbejder også som dørmand ved siden af, så er da helt klart i mod kriminelle skal have noget med de unge at gøre også i nattelivet, men det skal være folk man ved der er kriminelle ikke bare ved at råbe "HEKS", undskyld jeg mener "rocker"!


  • #24   25. feb 2015 Dennis.
    Så ved du også, at der er så meget vi ikke ved....
    Man skal ikke være dømt kriminel for ikke at kunne få en sikkerhedsgodkendelse.

    Der findes lovlige foreninger, som går ind for sex imellem børn og voksne. En aktiv mand (eller kvinde) fra den forening ville jeg ikke bryde mig om passede mit barn i viggestuen.

    Så der er en grænse et eller andet sted.


  • #25   25. feb 2015 Jamen der er rigtig mange ting og holdninger jeg også er i mod, men ikke desto mindre er det jo sådan i dansk lovgivning og i en retsstat at man er uskyldig med mindre andet er bevidst, og det er da en ret jeg går ind for (men som jeg skrev i det andet indlæg, udtaler jeg mig også kun ud fra de oplysninger der er i artiklen, der kan som sagt være ting vi ikke ved) smiley

  • #26   25. feb 2015 Som sagt tidligere...Hvis vagtkursus kræver en sikkerhedsgodkendelse og det ikke længere er muligt for dem at få denne godkendelse, ja så er der altså ingen vej udenom, end fyresedlen.

    følgende er hentet fra www.ug.dk vedr. vagtuddannelsen:
    Som dørmand i virksomheder med alkoholbevilling, fx diskoteker og værtshuse, skal man godkendes af politiet, og man skal have gennemført AMU-uddannelsen til dørmand.


  • #27   25. feb 2015 #22, Sdr. Røvløse.... Ha ha, aftenes grin smiley

Kommentér på:
Flirteri med rockermiljøet kan koste to dørmænd jobbet

Annonce