{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulven, er det det vi ønsker for vores kæledyr?
  • #1   24. mar 2015 Min skildpadde ku' løbe fra den hund... ??? smiley

    Er det ulven fra Kolding, den der...? Så er der vist ikke noget at være bange for smiley


  • #3   24. mar 2015 det også fedt med lidt variation, men begynder der at være 10 klapperslanger i baghaven

    der går grænsen satme også


  • #4   24. mar 2015 Jeg ved bare en ulv bider hårdere end en Rottweiler, den bider ikke for sjov, men for at dræbe.

  • #5   24. mar 2015 ...Hvis en Rottweiler bider dig, så er det sku' heller ikke for sjov.

  • #6   24. mar 2015 Ud med ulven, den har intet at gøre i DK

  • #7   24. mar 2015 Udryd det lort.....jeg er ikke bange for dem. Men det er mine høns og naboens får..

  • #8   24. mar 2015 Er du gal en legetøjshund.
    Fint med mig at ulven kommer og spiser med. Ræven har det for let.

    Alle de kæledyr synes jeg er mere ofre som levende end som jagede af en ulv.
    Kidnappet og opfostret til at være legetøj.
    Må affinde sig med at have kontakt med andre når "dens ejer" har tid.

    Det kan godt være et dansk fængsel er et luksus nok sted at bo, hvis man aldrig har prøvet andet.
    Endsige kommer fra en afsidesliggende landsby i et udviklingsland, eller endda et ISIS fængsel.

    Men synes vi er lidt for komfortable med at være så invasiv en art som vi er.
    "danmark" er kraftedeme vores, og vi nakker alt hvad der er i vejen for vores levevis.
    Undtagen vores levevis.
    Indtil den dag den bliver et problem for vores egen overlevelse.


  • Finn S
    Finn S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 5
    #9   24. mar 2015 Bare kom til danmark,her er plads til alle også farlige dyr.:-)

  • #10   24. mar 2015 Jeg forstår ikke videoen...

  • #11   24. mar 2015 Ulven har været her lige så længe som mennesker . Mennesker har udryddet uven i Danmark , så ud med mennesket ??
    Get real........om der så var 1000 ulve , ville det aldrig være en trussel for os .
    ULVEN ER LØS ; ULVEN KOMMER......... smiley smiley smiley smiley


  • #13   24. mar 2015 Synes det er sørgeligt at folk nødvendigvis SKAL udtale sig om ting de har absolut INGEN forstand på!

  • #14   24. mar 2015 Jeg kan ikke forstå folk der vil have ulven tilbage, den gør intet for godt for naturen og desuden så er den også blevet sat ud i dk's natur af mennesker. Den er ikke en skid kommet selv.

  • #17   24. mar 2015 Den video du linker til er fra USA du kan ikke sammenligne deres natur med vores. Prøv at spørge nogle jægere om hvad de synes om ulven, hvis der er nogen der ved hvad natur og dyreliv har godt af så er det dem. Der er ikke én som sige noget godt om ulven.

  • #19   25. mar 2015 og? Jeg er udmærket klar over at ulven ikke er den klubske dræber maskine alle går og tror den er, men den er altså et skadedyr. Hvor meget arbejder du med naturen i hverdagen? De gode ting som den gør i National park Yellow Stone er jo skide godt, men vi har heller ikke problemer med at der er for meget vildt i Dk, så den vil ikke gøre nogen nytte andet end at æde råvildt og husdyr som går på markerne. Vil du virkelig betale for at have ulve i DK i form af at landmænd får erstatning for deres dyr som bliver taget ad ulve?

  • #20   25. mar 2015 Hvis man synes det er forfærdeligt at se dyr der er ædt eller med indvoldene hænge ude, så kan man skuda ikke overse hvor grimt et dyr MENNESKET er at have i naturen.
    Mage til racistisk bias smiley

    Og "hvad naturen har godt af" er sgu et vidt begreb.

    Problemet er når man tror at der findes et universelt svar på sådan nogen spørgsmål.
    Vi er dyr. Hele universet er naturligt. Og vi er ikke i stand til at vurdere "hvordan det går".

    Nu skal jeg komme ned på jorden igen...
    Imorgen skal der dyses karburator ind på en totakter uden katalysator, og så glemmer jeg alt om den her debat igen.
    Hurra for mayas slør smiley


  • #22   25. mar 2015 #19

    Eksemplet fra yellowstone skulle få dig til at indse, at du netop ikke er i stand til at vurdere hvad ulvens comeback vil gøre godt for.


  • #23   25. mar 2015 Det er sjovt at jægere ikke deler den holdning smiley

  • #24   25. mar 2015 #22, men videoen viser jo præcis hvad ulven gør godt for miljøet, det er bare ikke et problem som vi har i DK?

  • #25   25. mar 2015 # 24
    ja men..

    det er ikke ulven der er noget galt med

    det er os smiley vi er for meget

    godnat mcg smiley


  • #29   25. mar 2015 Jægerne ønsker bare nogle trofæer.....alle kan få et jagttegn og blive jægere....

  • #30   25. mar 2015 Nu bor jeg selv i kolding ...der har været en ulv over et år....men så kommer det i medierne straks opstår der hysteri ....jeg har ik set den personligt men et familie medlen har fyndet dyr i hans skov som dem i der er funder fornylig

  • #32   25. mar 2015 Jeg er selv jæger og uddannet inde for skovbrug... Ser intet problem i ulvens comeback.

    Vi has faktisk ret meget vildt i Danmark, så meget at bestandene af og til bliver ramt af sygdom...for meget vildt på for lidt plads.

    Bestandene ville kun have godt af at blive reguleret mere naturligt. Ulven tager det svageste offer, hvilket efterlader de stærkeste gener. Jægere (ikke alle, men nogen) har gerne en tildens til at gå efter det flotte trofæ = det sunde og stærke dyr.

    Det vil ikke kunne undgås at ulven også vil tage husdyr, og det er nok det største problem som specielt landmænd og hobbyfolk vil beklage sig mest over.

    ...omvendt er der jo også landmænd og skovbrug som kæmper med vildtskader forsaget af hjortevildt, her ville ulven gøre gavn.




  • #33   25. mar 2015 Og ja... Det er da self. ikke rart med lemlæstede dyr, men det er nu engang sådan naturen er. Naturen er et grufuldt sted, og ikke disney eventyr.

    Det hverken kan eller skal vi gøre os herre over.


  • #35   25. mar 2015 Jeg er også jæger og byder ulven velkommen.... smiley

    Og som Milling skriver er der faktisk tegn på "overbefolkning" bla. i nogle rådyrbestande. Det viser sig som sygdom, der så fra tid til anden "udrydder" store dele af bestanden. Det sker f.eks. også for sælerne som ikke må jages...

    Nogle mener faktisk at ulven er "importeret" af nogle midtjyske bønder der blev trætte af de markskader de store jyske krondyrbestande foresager... smiley
    At det så gav "bagslag", fordi krondyrene ikke længere tør være i skoven, men trækker ud på markerne hvor de ka' holde øje med ulven, se det viser jo med al tydelighed at vi ikke har hjernekapacitet til at "fifle" med naturen... smiley

    Hvis der nogle steder er for lidt vildt, er det ikke ulve, ræve eller kattes skyld. Det er derimod bøndernes store monokulturer der ikke er gode for den naturlige fødekæde, der har skylden.... smiley


  • #36   25. mar 2015 Og som Jacob aka Ham den sure også er inde på, så er tam-hunde et langt større problem end ulve...
    Eller det vil sige, det er faktisk de uansvarlige hundeejere der er det virkelige problem. Hunden ka' sgu ikke gøre for det. Den følger bare sine instinkter... Det svarer lidt til at give din motorcykel skylden for et styrt... Det må da alle dage være idioten der styrer, der er problemet... smiley


  • #38   25. mar 2015 Lad bare ulven være, sjovt nok at dyrenes beskyttelse og greenpeace og andre lignende organisationer ikke er ude og protestere.

    Vi vil kun redde de nuttede og harmløse dyr.

    Så må landmændende bare give den en ekstra skalle med at hegne deres høns og får inde smiley


  • #39   25. mar 2015 jeg vil satme gerne have sådan en her også http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/mammut-dna-vaekket-til-live-i-elefant/5495400 smiley
    men ja, er rimeligt meget i naturen og glæder mig da til en dag at se en ulv (hvis jeg er så heldig)


  • #41   25. mar 2015 Hehe var også ment lettere ironisk smiley

  • #43   25. mar 2015 ja troede jo min smiley afslørede det smiley

  • #44   25. mar 2015 Jeg vil vove den påstand at motorcykler er både mere skadelige for BÅDE naturen OG mennesket.. jeg kan uden tvivl sige at motorcykler har dræbt flere mennesker, og forurenet/skadet naturen i meget større omfang på blot 50år end ulve nogensinde har..

    Men det er altid underholdende at høre mennesker gøre sig til Gud og bestemme what lives and what dies..


  • #47   25. mar 2015 Enig med Mirza smiley

    Haha du er tilgivet Jacob smiley


  • #48   25. mar 2015 Nogle af jer ulve-elskere der har får eller andre udendørs pelsdyr? Så havde i en anden holdning til det smiley

  • #49   25. mar 2015 Eigil...

    Du sælger motorcyklen i dag gør du ikke det, for tænk nu hvis du kørte min søn over en dag, eller jeg får kræft pga den forurening som din motorcykel medfører..

    Jamen det er ikke det samme! Tænker Eigil vredt og slår ned i bordet..

    Nej det er nemlig meget værre og farligere..


  • #51   25. mar 2015 Vi har både høns, heste, hunde og kat.

    Jeg syntes stadig at ulven skal være velkommen.


  • #52   25. mar 2015 Alle jeres sammenligninger giver jo ikke nogen mening, hvis alle tænkte sådan så skete der jo aldrig noget som helst. De sammenligninger i kommer med svare til at hvis DK fik en pest-epidemi så ville i ikke gøre noget ved det, fordi "det er jo naturens gang"...

  • #54   25. mar 2015 #53, Jeg synes også du skal læse op på det og spørge nogle jægere og landmænd som kommer til at døje med ulven. Men jeg har på det samme måde som dig, vi bliver nok aldrig enige, men jeg respektere stadig at du har den holdning som du har smiley God MC sæson smiley

  • Johan D
    Johan D Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #55   25. mar 2015 Jægere er sgu ikke bare sportsfolk, der kun skyder for at få den største opsats med hjem! Jægere skyder også de svage dyr, da de ikke gavner avlen på nogen måde, så jægerne har KUN gode grunde til at skyde de svage dyr. Ulven hører ikke til i Danmark! Det kan godt være at vi har fået meget råvildt de seneste to år, men det er pga. de milde vintre. Jægerne skal nok selv få høstet det NATURLIGE overskud af vildt i DK.

  • #57   25. mar 2015 Tag nu også lige tingene med et gran salt...Der er jo ikke tale om, at vi skal have mange tusind ulve i den danske fauna.

    Vi har jagt i Sverige, hvor der både er ulv og los, og vi har stadig masser af råvildt at jage. Og med det skal man enda tage i betragtning, at vildtætheden i Danmark er langt større end den er i f.eks. Sverige.


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #58   25. mar 2015 Hvad vil i så sige til ulvene, når den første har taget et barn???

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #60   25. mar 2015 Så, du er egentlig pisse ligeglad med at den nakker et barn?


  • #61   25. mar 2015 hehe find lige statistik for ulve angreb i Europa og sammenlign dem med hundeangreb eller bare folk der dør af bistik

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #62   25. mar 2015 #61, vil du tage chancen? Nu kan du se, at en ulv allerede har taget en hund her i Danmark. Jeg vil ikke tage chancen med et barn.

  • Johan D
    Johan D Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #64   25. mar 2015 Ulvene er udsat fordi landmændene er sure over, at de æder deres afgrøder.
    - mange steder er der restriktioner på kronvildtet især, hvor man derfor ikke må jage dem.
    Det er rigtigt nok at ulven ikke er et glubsk monster, men tværtimod en dygtig jæger og overlever, men jeg synes stadig at det er bedre at jægerne jager det overskydende vildt istedet. Jeg er også bange for at ulvene bliver skudt alligevel.


  • Johan D
    Johan D Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #65   25. mar 2015 altså at kronvildtet æder deres afgrøder, ikke ulvene smiley


  • #66   25. mar 2015 Det kan jo godt lyde koldt... og ham den sure sætter det måske lidt på en spids, men det er jo reelt nok.

    Det er da self. tragisk vis det skulle blive tilfældet... hvilket jeg ikke tror det gør. Skulle det dog alligevel ske, så vil det i min optik være nogle forældre ell. lign. som har handlet forkert og dybt uansvarligt. En ulv farer jo ikke bare lige ind i en baghave, og snupper det første om bedste barn det støder på...

    Man sender jo heller ikke et 5 årigt barn alene ud og bade vel?


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #67   25. mar 2015 #63. Jeg vil gerne give dig ret i dette. Men synes du ikke at vores land har klaret det fint uden ulve? Der var jo en grund til at man skød ulvene dengang, for at de ikke skulle tage vores fødevarer.


  • Johan D
    Johan D Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #69   25. mar 2015 Jeg tror at, hvis ulven kommer til DK, vil der ske en ulykke en gang(måske med et barn) og så får vi nok lov til at jage dem...


  • #70   25. mar 2015 jeg er enig med den sure, vi kan altså ikke fjerne alt der kan være potentielt farligt her i verden, og der dør som sagt flere af hundeangreb end ulve

  • #71   25. mar 2015 Lad den da blive! Folk er jo helt hysteriske. Alle de fucking kamphunde der er ejet af Rocker-Michael og Muhammad er jeg mere bekymret for.

  • #72   25. mar 2015 Vi kan da ikke lade datidens egenda (læs dumheder) danne grundlag for om ulven skal være her nu eller ej?

    Mangel på fødevare er da tydeligvis ikke et problem idag... da slet ikke fra naturens hånd.

    Man har jo også tidligere benyttet sig af kemikalier og metoder i f.eks landbruget, som så senere hen har vist sig ikke at være så gennemtænkt.

    Man kunne igen også nævne de vandløb som blev rettet ud, og som man nu bruger mange resourcer på at genslynge igen.

    ...Vi har sku' ikke handlet med naturen for øje i fortiden. Det kan vi godt forsøge at rette op på nu og så lige forsøge at se tingene i det store billed, i steden for egen snude.


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #74   25. mar 2015 I kan have ret i jeres påstande. Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor vi skal have ulven i DK? Vi har det jo udmærket uden ulv. Og hvis bestanden af råvildt skal tyndes ud, hvorfor går man så ikke til jægerne?


  • #75   25. mar 2015 ...men hvorfor skal det nødvendigvis handle om hvordan vi har med eller uden ulven? Ulven har vel lige så meget ''ret'' til at være her som vi har?

    Det var spænende da der blev sat bisoner ud på Bornholm, bæveren er kommet tilbage og mange nyder at komme ud og se den i sine narturlige omgivelser. Alle steder kæmper man med at gendskabe naturlige forhold og dyreliv.

    ...Men en ulv?! Nej fy for pokker.

    Det er så dobbeltmoralsk som noget kan blive.


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #76   25. mar 2015 Ja, det kan man sige. Men hvis ulven skal være her, så er der andre arter der ikke kan blive ved med at være her. Jeg tror at ulven tynder ud i fasanbestanden, og jeg har sku heller ikke lyst til at finde min hund skamferet af en ulv.

  • #77   25. mar 2015 Jeg tror ikke at ulven vil udryde nogle arter, slet ikke fasaner.

    ...Og så må du jo lade være med at lade din hun render rundt alene i skoven.


  • #78   25. mar 2015 De har altsaa baade Ulve og Fasaner her i Tyskland. Hvorfor render din hund rundt i skoven uden opsyn?

    Eller dit barn for den sags skyld...


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #79   25. mar 2015 Men det er jo ikke noget vi kan vide os sikre på. Men jeg er med på at gi det et forsøg. Kunne man så ikke ligesom mårhundende, sætte en gps tracker på, så man vidste hvor de var, hvis man satte nogle ud?


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #81   25. mar 2015 Nikolaj, det gør den heller ikke. Men nu bor jeg på en landejendom, og en hund kan godt futte lidt rundt på markerne

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #82   25. mar 2015 Jacob, jeg kan godt se hvad du mener, men uanset hvad, så bliver der aldrig enighed om det her, om ulven skal være her eller ej

  • #84   25. mar 2015 Thorsten vi snakker vel ikke om at saette ulve ud, vi snakker om dem der helt naturligt vandre over graensen til tyskland.

    I oevrigt tror jeg Ulven er bange for din hund.


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #86   25. mar 2015 Heh jae, hunde kan godt være kløgtige. Me hvis vi skal have ulve her i DK, hvorfor så ikke mårhunde?

    Ulvene vader ikke selv over grænsen, det tror jeg ski ikke å. De må blive transporteret af et eller andet


  • #87   25. mar 2015 Maarhunden er en invasiv art der ikke - og aldrig har hoert til i Danmark. Den er kommet fra Oestasien. Ulven er ikke en invasiv art da den oprindeligt kunne findes i DK.

  • #89   25. mar 2015 Og selvfoelig vader ulven over graensen. Den ved sgu da ikke hvor graensen mellem DK og Tyskland er. Der er massere af ulve i NordTyskland.

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #91   25. mar 2015 Men så har den satme vadet langt, uden at blive set. For den første ulv blev spottet i nordjylland

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #93   25. mar 2015 Heh, næææ. Men alligevel. Jeg synes at det er utroligt at den ikke er set før deroppe

  • #94   25. mar 2015 Du synes det lyder mere realistisk at en eller anden bonderoev har vaeret nede og hente et par Ulve i hans Ford Transit og saa koert en tur til Nordjylland for at saette dem ud? Hahaha smiley Nu maa jeg sku lee. smiley

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #95   25. mar 2015 Hmm. De kan du godt, men mårhundende er ligesom heller ikke gået herop. Der er sku folk, som henter ting illegalt til landet. Og det skulle ikke undre mig at de er blevet hentet hertil.

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #97   25. mar 2015 Så vil det da være nærliggende at sige det til nogle, hvis man møder en vildfaren køter i skoven, eller kalde den til sig

  • #98   25. mar 2015 Maarhunden er helt sikkert vandret her op. Det er en invasiv art indfoert af Soviet Unionen til Europa (Letland) i 1948 pga pels avl. Her har den saa har formeret sig og spredt sig til de omkring liggende lande og nu ogsaa til Danmark.

    Forstaar ikke helt hvorfor du mener at dyr overholder landegraenser. Der staar jo ikke noget stort hegn mellem landende.


  • #100   25. mar 2015 Vi har bjørne i Bosnien, det går da meget godt.. Mon ikke det går med et par ulve i de danske skove smiley

  • #101   25. mar 2015 Har rejst meget i Bosnien uden at se en eneste björn....eller ulv smiley

    Til gengaeld saa jeg rigtig mange faar og geder osv som gik rundt helt uden opsyn eller indhegning, saa det maa da kunne lade sig goere at have sine dyr i fred uden Ulven aeder dem alle sammen. smiley


  • #102   25. mar 2015 Bingo.. smiley

    Det største problem er at hundene bliver sluppet i landsbyerne og forvolder skade på hinanden når de skal ud i skoven og kæmpe pga tæverne..

    Ræve, og ørne er også et meget større problem end ulve og bjørne..


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #103   25. mar 2015 Vil i lige svare mig på, hvordan ulven er kommet til Sjælland? Og ja, Elgen er svømmet til Sjælland

  • #104   25. mar 2015 Hvor ser du at der er ulve paa sjaelland?

    Lavede lige en hurtig google soegning og fandt kun det her:
    http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-12-11-ekspert-tvivler-paa-ulv-staar-bag-daadyrdrab


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #105   25. mar 2015 Der er blevet taget en hund derovre, af en ulv

  • #106   25. mar 2015 Der staar ogsaa paa naturstyrrelsens hjemmeside at der ikke ar observeret ulve paa fyn eller sjaelland.

    http://naturstyrelsen.dk/naturbeskyttelse/artsleksikon/dyr/pattedyr/rovdyr/ulv/

    Det vaelger jeg at tro paa.


  • #109   25. mar 2015 Ok, du har maaske set den selv?

    Du taler imod fakta, hvis der var observeret en ulv og der var beviser for det, saa ville det vaere anfoert paa naturstyrrelsens hjemmeside.


  • #110   25. mar 2015 I oevrigt, mere info fra naturstyrrelsens hjemmeside. Her staar det sort paa vidt at de ulve der er i Danmark er invandret fra Tyskland.

    "Ulve i Europa

    Ulven indvandrede til Tyskland i år 2000 fra Polen, og den har siden bredt sig til det vestlige Tyskland (Slesvig-Holsten), hvor en trafikdræbt ulv blev fundet i 2007. I Tyskland er der i 2012 lavet en opgørelse, der dokumenterer 19 ulvekobler på tysk jord. Størstedelen lever tæt ved den polske og tjekkiske grænse i Sachsen og Brandenburg. Der er også registreret et ulvekobbel og et par ulve i Niedersachsen, der ligger syd for Slesvig-Holsten."

    "I Tyskland lever ulvene typisk i nærheden af store, militære øvelsesområder og minedriftsområder, hvor der er områder med nåleskov, egeskov og hede. Ulvene lever typisk i områder med sparsom trafik. Ulven er meget tilpasningsdygtig, og har i nyere historisk tid udbredt sig til hele Nordamerika, Europa, Mellemøsten og Asien.

    Ulve kan vandre over store afstande på kort tid. Ulven, der blev fundet i Nationalpark Thy, stammede med sikkerhed fra Lausitz-området i Tyskland, og den har dermed vandret 850 kilometer fra dens fødeegn. En ulv kan let løbe op til 40-45 kilometer i timen under jagt eller flugt, og dermed kan den ubesværet tilbagelægge flere hundrede kilometer i løbet af få døgn."

    Alt i alt lader det ikke til du ved hvad du snakker om. Nu ved jeg heller ikke specielt meget selv, men informationen er frit til gengaeligt for enhver som gider bruge bare 5 minutter paa google.


  • #111   25. mar 2015 Jeg synes det er lidt komisk at de fleste af dem som er for ulven er folk som bor i byen og som synes at det er skide lækkert at ulven kommer. I har rundt regnet brugt 5 min på informationssøgning og i der har søgt med ord som "hvorfor er ulven god for naturen" bla bla.
    Ham den sure, du laver nogle vanvittige sammenligninger, det er meget sjovt smiley Jeg har en sammenligning til dig, synes du så også vi skal legalisere cannabis, det har jo vist sig at være yderst profitabel at gøre lovligt? Jovist der er da også lidt bivirkninger, men det er jo en naturlig plante den skal da have lov at være her.


  • #113   25. mar 2015 Jeg synes helt sikkert cannabis skal legaliseres, men det er en anden debat smiley

    I oevrigt kommer jeg fra LANDET og er opvokset der de foerste 20 aar af mit liv, selv om jeg nu bor i byen.


  • #114   25. mar 2015 Helt ærligt Thorsten K, er du bare en troll der vil diskutere for diskussionens skyld? for uanset hvad der er af fakta ignorerer du det hvis det ikke passer dine argumenter. Jeg er helt med at der er en del til man ikke kan blive enige om, men at ignorer fakta som f.eks. at ulven selv er kommet herop, og erstattet det med ting som at der er nogen der har sluppet dem løs, og ting som DE ÆDER ALLE, når nu statistikkerne viser noget andet, er måske ikke vejen frem smiley


  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #115   25. mar 2015 Dennis S.
    Jeg vil ikke diskutere bare for at diskutere, men fordi jeg egentlig har en holdning til det. Fair nok at der er folk der vil have ulve til Danmark, og jeg synes selv at det kunne være sjovt at lade det komme an på prøve. Men jeg er bare rej for at den vil æde nogle af vores dyr, her i Danmark. Fx får, frilandsgrise, og andre dyr.
    Men ja, jeggiver jer delvis ret.


  • Johan D
    Johan D Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #116   25. mar 2015 ulven vil aldrig komme til at leve frit i DK, da der er for få, der gerne vil have dem.


  • #118   25. mar 2015 Jeg tror nu at øko-landmanden med 25000 fritgående høns, ellers ham med 10000 får og 15000 lam der græsset i naturområderne vil være jævnt trætte af ulve i størrer mængder i danmark.. Det vil kræve en masse og gøre dette sikkert mod ulve.. Nuvel, vi har ræve i DK, men der er altså lidt forskel.

  • #119   25. mar 2015 Jeg er også ved at være træt af dig Jacob smiley
    Johan D og Thorsten K er også jægere, de mener at ulven ikke er et dyr for Danmark fordi at Dk er et for lille land til et rovdyr af den størrelse.
    Du snakker også i cirkler og kommer med latterlige sammenligninger som ingen mening giver smiley
    Men jeg må desværre give dig delvist ret, jeg har heller ikke formået at finde noget dårligt om ulvens komme på nettet, men jægere som jeg har snakket med vil ikke have den i DK.
    Der vel intet andet at gøre end at vente og se hvad der sker. smiley


  • #120   25. mar 2015 Ulven vil desuden også være et kæmpe minus for øko svineproducenter, de døjer allerede rigeligt med dyr som æder deres grise.

  • #121   25. mar 2015 Det fungere jo i alle andre lande end DK. Man kan jo godt holde oeko landbrug i Tyskland og Polen f.eks, her er der massere af ulve.

    Hvad nu med at se hvad der sker foer vi begynder med alt muligt "hvad nu hvis?"


  • #124   25. mar 2015 Du er lidt af en baby nu Jacob, din sammenligning med ulve og tamhunde er heller ikke vældig god, hunde er jo noget som alle har. det er et kæledyr, selvfølgelig sker der trælse hændelser med hunde som bider, men det er ikke noget man kan undgå, ulven er stortset lige kommet og vi kan stadig nå at bekæmpe den så man undgår hændelser hvor mennesker bliver skadet af ulve. Din sammenlignings grundlag er jo at hunde Jo bider folk så det betyder ikke noget hvis ulven også kommer, for sådanne hændelser sker jo så sjældent. Du har ret i at sammenstød med ulve og mennesker er sjældent, men skal vi ikke undgå at det sker :)?

  • Thorsten K
    Thorsten K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 18
    #125   25. mar 2015 Uanset hvad, så kan vi vel først begynde at evaluere på det om 2 år, eller sådan noget? smiley

  • #127   25. mar 2015 Hr Yamaha, du ved godt at ulve og hunde på riiiiigtig mange punkter er meget ens ikke? Dog er den massive forskel at hunde har været i nærheden af mennesker i maaange år og derfor er trygge ved os. Ulven er på det punkt modsat, risikoen for at UlvEN(ental, der er ikke flere af dem) kommer i nærheden af mennesker og skader dem, er minimal. Hvis man trænger den op i et hjørne og prikker til den med en pind, så kan det self ske, men så håber jeg også vedkommende dør.
    Alle de mange artikler man læser her og der, for helvede folkens, vær nu lige lidt kritiske over for jeres kilder og lad være med at tro på alt i hører! Der er måske hold i 5% af det lort de lukker ud, resten er bare for at fange læsere, det burde man fandme efterhånden ha gennemskuet!
    Jeg siger "kom med flere ulve!"


  • #129   25. mar 2015 Nu så jeg ikke resten af tråden, men den med om den skulle tage et barn - helt ærligt, skal vi så eliminere alt der kan skade børnene ???





    og ja, har både børn og er ved at anlægge hønsehold - vi har haft måre og ræve der snupper høns, dem ønsker vi ikke udryddet.


  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #130   25. mar 2015 smiley

    profilbillede
  • #133   25. mar 2015 På den ene side vil jeg tro at naturen formår at balancere sig selv, hvis man lader den.

    På den anden side anser jeg mennesker for helt naturlige, og betonboliger som vores huler.
    Atomvåben som vores komplicerede kæp.

    Så jeg ved ikke helt...

    Men den her tråd er vel også et meget godt eksempel på at naturen, mellem-menneskelig diskurs inkl, er automatisk balancesøgende.

    Så jeg bekymrer mig ikke.
    Tror faktisk helt jeg vil undlade at blande mig mere her smiley

    Den lyder nu godt sådan en totakter...


  • #136   30. mar 2015 ud med det lort

  • #137   30. mar 2015 episk fuglesang og animation i den film der smiley tror den sprang budgettet

  • #138   30. mar 2015 Er der nogen der ved hvordan man laver æblekage ?

  • #139   30. mar 2015 Tag nogen æbler, bland det i en kage, vupti, æblekage.

Kommentér på:
Ulven, er det det vi ønsker for vores kæledyr?

Annonce