{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Hvad skal man skaffe når man skal have en ny computer, der er lidt fremtidssikret {{forumTopicSubject}}

Der er ikke tale om en gamer men en arbejdsmakine, Den skal have noget lager kapacitet og være stabil!!!

Den må meget gerne have en rimelig god batterikapacitet

Fri mig for religiøse betragtninger, giv mig fakta - prisramme 10-12000

Hit me!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man skaffe når man skal have en ny computer, der er lidt fremtidssikret
  • #1   23. apr 2015 For 10-12000 burde du kunne få 3 fornuftige bærbare, så smider du dem bare ud efterhånden som de driller smiley smiley

  • #2   23. apr 2015 10kg efter en computer er helt hul i hovedet hvis du ikke engang skal spille paa den.

  • #3   23. apr 2015 Som minimum skal du ha ssd som primær harddisk smiley Og hvorfor tænker du sikkert. Nemlig af den simple årsag at det er mange gange hurtigere og langt mere stabilt. Ulempen ved dem er pris/gb og har man behov for lagerplads kan man supplere med en sekundær hdd eller eventuelt en eksterne hardisk.
    Gå efter intel som processor hvis vi snakker arbejdsmaskine og stabilitet. Hvis den ikke skal bruges til voldsomt grafik krævende spil så spar grafikkortet. I de nye intel processer er der indbygget grafikkort og de præstere gangske fortrinlight, men bruger en brøkdel i strøm i forhold til et normalt grafik kort.

    Og som Tom l er inde på, så kan man få mange fine bærbare til 3-5000kr som nemt klarer alle gængse kontor opgaver de næste 2-3 år. Selv i bærbare til 3-5000kr er der flere der har ssd monteret.


  • #4   23. apr 2015 Lenovo's business modeller vil være mit klare valg uden at tøve!
    Men hvad har du af planer at bruge den til?


  • #5   23. apr 2015 #Benjamin B pas på med hvad du anbefaler, nogen af modellerne er lige til skraldespanden!!! Jeg har selv en og langt de fleste i min gamle skoleklasse havde en og jeg tror ikke der var en eneste bærbar tilbage som ikke enten havde fået skiftet bundkort, mus, tastatur, harddisk eller lign. og det var over 3 år smiley

    Som udgangspunkt er de gode, men ikke altid.


  • #6   23. apr 2015 Var det ideapad eller thinkpad serien?

  • #7   23. apr 2015 Thinkpad 520 så vidt jeg husker smiley

  • #8   23. apr 2015 Det var da kedeligt.. Men så er der altid thinkpad w-serien smiley

  • #9   23. apr 2015 Har haft min MacBook i 8 år og den køre stadig lige så godt som den dag jeg købte den !!! Vil tro de nye MacBook er meget hurtigere men den gør det den skal så når den skal skiftes er det Mac til mig

  • #10   23. apr 2015 Lidt om mine behov

    Faktisk har jeg klaret mig udmærket med en tussegammel H pavillon med Vista(!). Den har kørt utroligt godt, men nu oplever jeg at diverse hjemmesider ikke ser helt ens ud fra dag til dag. Om de ikke down-loades rigtigt hver gang ved jeg ikke


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #11   23. apr 2015 Der er søreme også kommet meget vrøvl ud ad den computer, Knud ??

    Jeg har præcis samme erfaring som Xtern. Dyrt i anskaffelse, men holder længere.


  • #12   23. apr 2015 Har du overvejet en stationær?

  • #14   23. apr 2015 Lenovo laver nogen fine maskiner, selv har jeg en i3 med 8 Gb RAM, den er fin.
    Deres nyeste og flotteste koster vidst omkring 12 klik.
    www.lenovo.com


  • #15   23. apr 2015 Hvis det skal være en bærbar, så bare sørg for at den har nogle ret hurtige ram, omkring 8GB eller mere, 256 gb SSD harddisk som minimum, og en god fullHD skærm. Hvis den har det, burde alt det andet udstyr i den også kunne følge med smiley
    Hvis du spiller spil, skal du selvfølgelig have en med godt grafikkort.


  • #16   23. apr 2015 Når nu prisniveauet er 10-12.000, så ville jeg overveje at købe en god bærbar og en NAS.

    Så har du dine dokumenter, billeder, film osv. placeret sikkert på NAS'en og samtidig har du råd til en god pc.

    NAS: http://www.pricerunner.dk/pl/744-3004518/NAS-Server/QNAP-TS-253-Pro-8G-Sammenlign-Priser

    Hvad angår den bærbare, så ville jeg tage et smut i elgiganten og fortælle om mit behov. Ville personlig gå efter noget med en i5 processor og 8 Gb ram.


  • #17   23. apr 2015 Det kunne være interessant og afgørende at vide HVILKEN slags arbejde - mange faneblade i Chrome, CAD, videoredigering, eller andet.

    Bærbar? Stationær?


  • #18   23. apr 2015 Søren Bøgh:

    Ikke så meget grafik, men ofte mange faner i Excel, Chrome o.l, Pc-en anvendes mange steder, så jeg tror ikke rigtig på den stationære ide, dog - noget docking og en ekstra skærm samt keyboard, kunne sagtens være noget.


  • #19   23. apr 2015 Dyr, men fandme også lækker: http://laptops.dk/product_info.php?products_id=5653

    Masser af kræfter, 8 GB RAM, høj opløsning, hurtig SSD-disk til programmerne og en god stor nummer to harddisk til filer, dokumenter og den slags.


  • #20   23. apr 2015 Læste din prisramme som 10-20.000. Beklager. Der er også en mindre udgave derinde til 12.000 og så skifter man blot dens harddisk til SSD og så man også en rigtig fornuftig PC.

  • #21   23. apr 2015 Men helt ærligt, 12.000 for en pc, der kun skal kunne håndtere kontorprogrammer? Det er da overkill så det batter.

  • #22   23. apr 2015 Ja, det kan man godt argumentere for. En til det halve kan også sagtens klare det.

    Min arbejdscomputer er en Lenovo T530: i5, 3 GB RAM og en SSD og det hænger fint på. Jeg mener de koster omkring 4-5.000.


  • #23   23. apr 2015 Helt enig i at der skal en ssd disk i.

  • #24   23. apr 2015 Er det til husholdningsbrug eller erhvervsbrug?

  • #25   23. apr 2015 Med det budget, kan du få en ret god stationær og en billigere bærbar, en bærbar holder alligevel ikke meget mere end 2 år før den enten hakker eller er fyldt med støv. Jeg gav 3000,- for min bærbar men 12000,- for min stationær, bærbaren er et år og kører helt fint, min stationær er 3 og kører stadigvæk som da jeg købte den. og så er den jo 10 gange så hurtig som min bærbar, som kun bliver brugt i skolen.
    Jeg kunne aldrig finde på at bruge 10000,- på en bærbar igen, been there done that. så heller 3-4000,- og så skifte den ud når den begynder at blive langsom eller overdrevet varm, som ingen herinde har nævnt. Hvis du endelig hopper på en bærbar så bør du sikre dig at du selv kan rense den for støv som jo nærmest skal gøres hver 3 måned. Og husk at udviklingen går så hurtig, at det du kan få til 12000,- idag koster 3000,- om 2 år.


  • #26   23. apr 2015 Pas nu på med de der SSD'er mange af dem er ikke gode til gentagende gange, at blive skrevet til...

    Mvh


  • #27   23. apr 2015 Kasper K #24

    JA!!!


  • #28   23. apr 2015 Kenneth r, hvad bygger du den viden på? Det er efterhånden en del år siden de første ssd'er kom på markedet og i dag er det eneste man skal bekymre sig om, hvor stor den skal være smiley
    Du har sikkert ret angående de første generationer af ssd, men vi er jo langt fremme nu. Så personligt ville jeg ikke være bekymret over det


  • #29   23. apr 2015 Jeg ved godt, at de er blevet bedre, bevares de er da fantastiske, men en af mine kontakter hos pmc, fortæller mig bare, at de stadig får mange maskiner med fejl på SSD disken ind til rep.

    Mvh


  • #30   23. apr 2015 29# Så må du jo ha ret smiley men bruger man ssd til boot og programmer og hdd til lager, så har man sikret sig godt.
    Men hvis jeg skulle anbefale noget, så bliver det sådan en lenovo her.
    https://www.komplett.dk/lenovo-m30-70-133-hd/828362
    Den virker rigtigt lækker, solid og så er den rimeligt hurtigt selvom den er lille og let. Vi har en i hjemmet og den fungere 110%. Så kan man jo supplere med en ekstern harddisk hvis der er behov.
    Så har du også ekstra penge til kværnen smiley


  • #31   24. apr 2015 #29
    SSD er bedre og holder længere end normale harddiske. techreport har lavet en test, hvor de skriver og sletter harddiskene 24/7.
    Der er en samsung og kingston tilbage som stadig lever, og de har skrevet 1600TB, eller 1 600 000Gb, det er altså en smule data, og normale folk kommer ikke i nærheden af så meget data.

    Og har selv kørt med SSD i 4år og har aldrig oplevet problemer, har til gengæld haft mange harddiske der er gået i stykker, specielt i bærbar fordi man flytter rundt på dem, det er slet ikke det optimale for en harddisk.

    Men ja der har skam også været SSD'er med fejl, mener det var de første crucial der havde en dårlig firmware, som i værste fald kunne ødelægge drevet når man prøvede at installere det, men sådan er det jo med alt nyt.


  • #32   24. apr 2015 Da min computer begyndte blev 3 år gammel og begyndte at drille, smed jeg bare 4 GB RAM i 250 GB SSD i den, og så kører den fuldstændig som ny igen.. Det dur satme bare og koster minimalt i forhold til en ny computer !!
    Bruger 3D-tegneprogrammer, FEM programmer og lignende til dagligt, og de kører bare uden problemer...
    Den begrænsede levetid på en SSD er rigeligt til maaaange år...


  • #33   24. apr 2015 Jeg er sådan set ligeglad med at have ret, jeg syntes jo også selv, at SSD er fedt, men som jeg har fået fortalt, er det pga. Varmeopbygning i SSD'en som tager livet af den. SSD diske skulle efter sigende producerer mere varme ved at man skriver til den end ellers, og hvis den ikke kan komme af med den varme, så dør den, da den er meget følsom overfor varme... Det eneste jeg tænker er, at man nok lige skal overveje hvor kompakt en bærbar er, inden man bestiller den med SSD, for i stationære og uden for kabinet, der er det helt rigtigt, at den holder fortrinneligt. Det er af denne grund, at jeg lige syntes at man skal passe lidt på... smiley

    Mvh


  • #34   25. apr 2015 Det er så lige omvendt, en SSD er kølingere end HDD'en, ingen bevægelige dele til at skabe friktion, også har den et lavere strømforbrug (2-3w ssd Vs 5-7w hdd), det kan desuden give 30min længere batteri tid på en bærbar smiley

  • #35   25. apr 2015 Ja ja, jeg siger heller ikke andet...
    Jeg ved godt at en HDD er varmere, men den kan så også bedre tåle varmen, hvor SSD'en er mere følsom overfor ændringer i temperaturen. Det er den følsomhed jeg forsøgte at pointere, for åbenbart kan en lille ændring til en højere temperatur tage livet af SSD diske.

    Mvh


  • #36   25. apr 2015 Hvis man så'n rigtig skærer det ind til benet, så er en moderne SSD mange, mange gange mere holdbar end en tilsvarende IDE-harddisk.

    Hvorfor? Fordi a) ingen bevægelige dele og b) den udvikler mindre varme. Og det er groft sagt de to ting, der ødelægger elektronik.

    Jeg køber altså heller ikke helt argumentet om, at en SSD er mere følsom overfor temperatursving. Min computer er på ryggen store dele af året i temperaturer mellem 5 og 30 grader. Works like a charm. Tænk på alle de kort, der sidder i folks actioncams - hvor ofte er det lige man hører, at sådan et kort brænder af.


  • #37   26. apr 2015 Om jeg nogensinde lærer at forstå det.

    Når man tager alle kompatibilitets forhold, softwareproblemstillinger, de fine ord man hører om rabatter, anbefalinger osv, bør man købe Mac!!

    Det har jeg så gjort....... Kan ikke anbefales....Jeg har gjort præcis som står i de medleverede dokumenter, og nu er dyret aldeles blokeret. Jeg har i tidernes morgen prøvet præcis det samme med en Iphone. Og jeg har lige talt med min datter der er meget begejstret for Mac. Hun er lige så meget på røven som jeg!!!!!


  • #39   26. apr 2015 Ivan: det eneste de følger dyret er en kort manual på engelsk, tysk, fransk og så dansk, der begynder såledesVelkommen til MacBook Air.

    Lad os strarte . Tryk på afbryderknappen for at startet Mac., hvorefter indstillingsassistenten hjælper dig gennem nogle få enkle tri, så du kan komme i gang. Den hjælper dig med at oprette forbindelse til dir wiFi netværkog oprette en brugerkonto. Den kan så overføre dine dokumenter, fotos , mmusik mm. til din nue mac fra en anden Pc eller Mac!

    1: Jeg tænder dyret, og for et verdenskort med angivelse af USA to pile og en tekst, er opfordrerer en til at trykke på escape,
    2.hvorefter man kan gennemgå VO kommandoer og oprette et brugernavn og en adgangskode,
    3 Det er så gjort!, og så ryger man ellers tilbage til skærmen før ESC og med Danmark angivet som land!.
    4. Ingen pile eller lignende virker, man kan presse esc og gå eksemplerne for VO. kommandoer igennem igen, men det er også alt!!!


    Det her kan forekomme nogen genialt - mig forekommer det tåbeligt!


  • #40   26. apr 2015 Kan du ikke google "mac for dummies" ?

  • #41   26. apr 2015 Ivan:

    Bemærk lige at an Macbook Air i dag hverken har diskette- eller CD.drev blot en kortfattet (efter min mening yderst mangelfuld) manual men få (meget Få )Retningslinier i!


  • #42   26. apr 2015 Allan Kolding R:

    Det kunne man måske nok, men jeg har faktisk en bedre ide, Leverandøren har endnu ikke fået en krone, og det får han heller ikke inden lortet spiller!


  • #43   27. apr 2015 Deette er så første indlæg her på en spritny macbook air. Den er jo meget enkel at bruge og sætte op men det skal slet ikke gøres som beskrevet af Apple - Det må sgu da være en dårlig spøg....

  • #44   27. apr 2015 Nå ja, den er købt på momsnummer, så må du lave en Stein Bagger smiley

  • #45   27. apr 2015 Allan R Misundelse er en grim ting der er intet svindelnummer forbundet med dette køb, blot har jeg været om ad hver eneste rabataftale og fordelagtige financiering man kan finde - SOM ALMINDELIG DANSK BORGER!!

  • #46   27. apr 2015 Hvordan kan man så undgå at betale?

  • #47   27. apr 2015 Man opretter et medlemsskab af en indkøbsklub hos Fona. Dette medfører en klækkelig rabat og en financiering med en måneds kredit og garanti fra et financieringsselskab, De låner i dag penge til negative renter!!! Følg lidt med!!!

  • #48   27. apr 2015 Det har yderligere den fordel, at lortet skal spille, ellers har leverandøren et problem. Financieringsselskabet får ingen penge af mig og leverandøren får ingen penge af financieringsselskabet!!!

  • #49   27. apr 2015 Kender en der købte en forstærker på den måde i netop Fona, den gik i stykker, ny fremskaffes, den går i stykker, ny skal igen skaffes, der er ventetid, så han betaler ikke afdraget, får en rykker, ringer op og siger ingen vare ingen penge, men det er de ligeglade med, for Fona Salg og Fona Finans er 2 forskellige selskaber, så han må betale rykkeren, fordi de 2 selskaber ikke har noget med hinanden at gøre, det er bare 2 selskaber han har hver sin aftale med, hehe.

  • #50   27. apr 2015 I TEORIEN KAN DET DER SKE ALLAN, MEN IKKE I PRAKSIS! VI HAR LOVGIVNING MOD DET!

  • #51   27. apr 2015 Åhhhhh nej hr kaptajn...

  • #52   27. apr 2015 Det er jo lidt ligesom hvis man låner pengene af sin far og butikken så ikke leverer varen, det kan jo ikke rage faren, han skal have sine penge uanset.

    Finansieringsselskabet har jo ikke solgt en forstærker, de har formidlet et lån?


  • #53   27. apr 2015 Der er en væsentlig forskel - financieringsselskabet og forhandler har samme ejer. Jeg har telt med begge parter idag, så mon ikke den holder:-)

  • #54   27. apr 2015 Dengang med Fona var det jo fordi de 2 firmaer har 2 CVR nr og 2 forskellige forretningsområder, Hifi og finans.
    Det er jo som egel heller ikke Fona der siger nej til at låne penege ud, det er deres finansselskab.
    Men jo, det går nok alt sammen.


Kommentér på:
Hvad skal man skaffe når man skal have en ny computer, der er lidt fremtidssikret

Annonce