{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Regler vedr. frakendelse af føreretten {{forumTopicSubject}}

Jeg har forsøgt at gøre mig klog på reglerne vedr. frakendelse af føretten, og jeg er blevet lidt forvirret.

Hvis man er ny bilist (dvs. man har taget sit første kørekort indenfor 2 år?), så mister man føreretten hvis man overskrider hastighedsgrænsen med over 60%. Hvordan er reglerne så for generhvervelse m.m.?

Er det en ubetinget eller en betinget frakendelse?

Skal man have teori- og køretimer igen før man kan gå til teori- og køreprøve?

Kan man tage teori- og køreprøve med det samme, eller skal man vente x-antal måneder før man kan gå op?

Er der særlige omstændigheder hvis man overskrider hastighedsgrænsen i byområdet med xx% ??

Det ville være rart hvis der var en politimand eller kørelærer der kunne svare, idet vedkommende nok kender reglerne med sikkerhed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler vedr. frakendelse af føreretten
  • #1   29. sep 2006 Lidt fredags læsning her:
    (link fjernet)


  • #2   29. sep 2006 såvidt jeg kan se, så sker der ikke andet end at man skal til teori- og køreprøve. Men er der nogen skærpede regler for "nye bilister" ? Det synes jeg ikke jeg kan finde noget om nogen steder.

  • #3   29. sep 2006 Så vidt jeg ved, skal du tage hele kortet om.
    Dvs. alle køre og teoritimer.. etc.
    s



  • #4   30. sep 2006 Hvis du er under to eller tre års reglen (også kaldet bøllepakken) så får du et KØRSELSFORBUD, dvs. du skal generhverve under SÆRLIG KØREUNDERVISNING med 7 teoritimer og 8 køretimer inden du kan gå til køreprøve (teori og praktik) Du må først starte undervisningen når du har vedkendt og afleveret kørekortet , dvs igen sige du i en periode er uden kørekort.. Det er en betinget frakendelse med kørselsforebud.. God fornøjelse med generhvervningen..MvhPeterS

Kommentér på:
Regler vedr. frakendelse af føreretten

Annonce