{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk at køre pænt resten af året...
  • #1   31. jul 2015 Selvfølgelig skal bøder, som enhver anden indtægtskilde, budgetteres, og det bør ikke lede til nogen som helst forundren. Hele fundamentet i et budget, er at man hele tiden har styr på at indtægter og udgifter hænger sammen, og derfor skal alle forventede poster naturligvis registreres.

    At trafikministeriet så påstår at det er for at fremme trafiksikkerheden... Ja, det er så en helt anden sag. Gad vide om de overhovedet kan bilde sig selv det ind, eller om det efterhånden også bare er blevet en intern joke fra deres side?


  • #2   31. jul 2015 Hvis den beregnede bødeindtægt ikke er med i budgettet, er der ikke balance mellem indtægter og udgifter. Sker der skal der jo jo medregnes andre indtægter. Dvs skatter.

  • #3   31. jul 2015 Der er vel en stor forskel på om bødeindtægter indregnes i "regnskabet" for politiet, eller som nu, hvor fartbøder er på finansloven! Der hvor kæden hopper af for mig, er når man indkøber flere automatiske skatteopkrævere for at få denne (finansloven) til at hænge sammen! Og samtidig ikke skal bevise hvem der har forbrudt sig mod loven (omvendt bevisbyrde) - det er ikke et retssamfund værdigt! Men omvendt har vi også snart et totalitært samfund, så det passer måske meget godt smiley

  • #4   31. jul 2015 tom l forklarer meget fint, hvor filmen knækker og det bør ALLE kunne gennemskue - penge, penge, penge og ikke en skid andet. Alt sammen i den hellige trafiksikkerheds navn.

    Hænger budgettet ikke sammen, så hæver man bødetaksterne og sætter fartgrænserne yderligere ned - så hænger enderne pudsigt nok stadig sammen. Jamen, kan I da ikke se, at det er helt ude af proportioner?!

    Ellers kan jeg da nævne et internt dokument fra politiet, hvori der absolut ikke lægges skjul på, at det er for pengenes skyld.


  • #5   31. jul 2015 Facit er altså at vi bare kan køre lovligt, for det ikke så slemt at stige i skatteprocent som at skulle betale en bøde? Such a fucked up country

  • #6   31. jul 2015 Årsagen til, at man er bagud med budgettet: politiet har lavet politiopgaver. Tragikomisk. Det Damnark vi engang kendte.

  • #7   31. jul 2015 #6 Arh, ligefrem lavet politiopgaver smiley Har de ikke nærmere været på "bevogtnings opgaver" efter det store terroranslag (som bedst kan betegnes som en psykisk syg mands værk) - når det ikke kunne forhindres (læs=man skulle ikke have løsladt stodderen) må man jo vise sig dygtige bagefter smiley Men det er da altid noget at Titanic ikke var et dansk skib, så havde de vel jagtet et isbjerg endnu smiley

  • #8   31. jul 2015 ja det sgu ikke meget der skal til før papet ryger ......10.000 rpm i 3 gear og det er farvel pap smiley

  • #9   31. jul 2015 Nej, jeg hørte omtalt, at de blandt andet havde været i Kjøwenhavn i forbindelse med det terrorpis (og jeg har den DYBESTE respekt for det stykke arbejde der har gjort f.eks. dér) - men når man hører i nyhederne, at politiet ikke har krævet nok penge ind fordi de altså har lavet politiarbejde, og ikke siddet på lur med pengekassen åben, så må man altså ryste på hovedet smiley

  • #10   31. jul 2015 Piv piv piv, altid brok over regeringen og politiet, kør da for fanden som i vil og betal bøden som en mand hvis i bliver nappet, men tænk på andre end jer selv når i kører derude.

  • #11   31. jul 2015 Leo K> Jeg håber du har samme noble holdning til den vidunderlige lovgivning, når fartgrænsen er sat ned til 5 km/t og det koster 10.000 kroner pr. procent den overskrides. Går der ikke nok i fælden, så hæver vi bare skatten i stedet.

    Det er en verdel til forskel på, at pive og sætte spørgsmåltegn ved en himmelråbende hjerneblødning.

    Et andet eksempel: du får din opkrævning på E-boks til vægtafgift/grøn afgift. Den skal betales indenfor fem minutter efter du har modtaget den - gør det ikke det, så koster det en bøde på 5000 kroner. Så klapper man naturligvis hælene sammen og betaler lydigt. For man kunne jo bare betale til tiden.


  • #12   31. jul 2015 Når man ved et vejarbejde hvor der går medarbejdere der også har kone og børn derhjemme kan nappe 1600 der kører for stærkt, så er der åbenbart brug for stramninger, det er fuldstændig hjernedødt, og ja er folk ikke klogere end det, så må skruen desværre strammes

  • #13   31. jul 2015 Jeg giver op. Du har ret til din holdning, men enige er eller bliver vi ikke. Længe leve 1984.

    Så kan man jo iøvrigt, også her, sætte spørgsmåltegn ved politiet bevæggrunde: http://sn.dk/Rudersdal/Bilister-kritiserer-boederegn/artikel/505553


  • #14   31. jul 2015 Kør pænt fordi der er mere kontrol?
    Tja så må man jo konkludere at kontrol har den ønskede effekt smiley


  • #15   31. jul 2015 Søren Bøgh N
    Jeg tror du ret, enige bliver vi ikke, og fred være med det??


  • #16   31. jul 2015 Jeg har i hvert fald tænkt mig at køre pænt her når jeg får min første cykel...
    Men jeg kan SATME love for at den FLYVER op på 50/60/70/80/110/130 km/t som prøvede jeg at stikke af fra djævlen ham selv.
    Men ja angående den bøderegn der har været er det sku folks eget problem... Det er alligevel ovre på Sjælland så who gives a fuck? Folk skal bare kigge mere efter i stedet for at jorde i gennem vejarbejde! Hvis jeg kan bremse folk bag mig ned på det lovlige i trafikken så gør jeg det og jeg så irriterer dem eller ej, så gør jeg det.

    Personligt kører jeg pænt fordi jeg håber at der ikke bliver indkrævet nok penge fra alle de bøder vi får i Dk og at regeringen prøver på at hæve skatten før ramaskriget kommer fra hele Dk's befolkning.. smiley


  • #18   31. jul 2015 Leo K> Ja, selvfølgelig - derfor kan vi jo godt være gode venner smiley

  • #19   31. jul 2015 Søren Bøgh N
    Ja absolut, No bad feelings:D


  • #20   31. jul 2015 Søren Bøgh, Du har en mening og nogle pointer. Men når du begynder på eksempler at man bare sætter hastigheden ned for at få penge i kassen, så springer kæden altså lidt. man satte som bekendt hastigheden op på motorvejen og nu taler man om også at hæve hastigheden på nogle landeveje. Dels vil flere overholde loven (logisk nok) og sjovt nok lader det også til at der er færre som så kører endnu hurtigere - måske fordi de bedre kan respektere den lidt højere fartgrænse.

  • #21   31. jul 2015 Jonas F> Ja, overdrivelse fremmer forståelsen - men du fangede pointen, ikk? smiley

    Lad os sige, at om et år overholder samtlige danske bilister fartgrænserne - ergo kommer der nul kroner ind i bøder. Der er jo stadig et budget, hvori der kalkuleres med indtægter fra bøder, der skal overholdes. Ligesom i dag.

    Hvad gør man så? Skruer man ned for fartgrænserne, så kriminaliserer man jo BEVIDST bilisterne - det er vel næppe i statens interesse? Bibeholder fartgrænsen - og derved hænger budgettet ikke sammen?


  • #22   31. jul 2015 vi har jo nærmest ens færdelsregler som resten af europa..

    riv håndtag efter forholdene,, vrimler det med trafik, og fyrer den af? er som real dem der ikke har deres kort så længe..


  • #23   31. jul 2015 min bike nåde sku lige at blive veteran;)

    den river satme skindet af en kop kakaomælk. smiley


    kawa is the way to go,, but yamalap og and honda is wLC to;)


  • #24   31. jul 2015 #21 hvis det utænkelige skulle ske, at ALLE overholder fartgrænserne, vil det give enorme besparelser på sygedagpenge, førtidspensioner, sundhedsudgifter og vil øge skatte indtægterne

  • #25   1. aug 2015 Enig med Søren Bøgh - synes der er pisse hammerende sørgeligt at trafiksikkerhed nu handler om kroner og øre og IKKE en skud om fornuft. At politiet så derudover ikke har ressourcer til "rigtige" politiopgaver (indbrud, overfald ect) gør da bare hele situationen mere sørgelig - føj siger jeg

  • #26   1. aug 2015 Flere vogne. Så vi kan få penge i kassen til alle nasse røvene vælger man og køre for stærkt må man bare betale enkel regl.

  • #27   1. aug 2015 Jo jo, kører man for stærkt, så må man betale.

    Nu er det bare ikke dét tingene handler om. Læs eventuelt svaret lige over dit eget.


  • #28   1. aug 2015 Jo men folk køre da pænere når først de får lov og betale bøder. Ellers ville så mange vel ikke brøle op omkring hvor lort det er med de vogne

    Flere op flere penge i kassen og på er tidspunkt har folk ikk råd til og køre råddent og så følger trafik sikkerhed vel med?


  • #29   1. aug 2015 Som så ofte før forstår du det ikke og jeg gider ikke spilde tid og kræfter på at forklare dig det.

  • #30   1. aug 2015 Det drejer sig jo heller ikke bare om bøder eller trafikdrab.
    Hvis trafikanterne generelt overholder fartgrænserne, så vil det give færre ulykker, og de ulykker der sker vil ikke give så store skader.
    Det giver mindre udgifter til sundhedsudgifter, sygedagpenge og førtidspensioner Og flere skatte indtægter.

    Og målet er ikke at møde budgettet, men at møde målet om antallet af timer der bliver målt hastigheder.
    Budgettet kunne politiet helt sikkert nå med meget færre timer


  • #31   1. aug 2015 Målet er ikke at møde budgettet? Hvad dælen er så baggrunden for, at man resten af året intensiverer antallet af ATK?

    Hint: for at nå budgettet....lad os nu bare kalde en spade for en spade.

    Inden vi erklærer lavere fart for løsningen og svaret på hele verdens problemer, så skal vi nok også lige i ligningen regne den MARKANT højere sikkerhed i nutidens biler med ind. Trafiksikkerhed måles i dag i kroner og ører - jo flere penge staten kan formå at kræve ind, jo mere sikker bilder vi os ind, at vi er.


  • #32   1. aug 2015 Nej måltallet er i timer der bliver målt hastighed, Om det bliver målt på en markvej med ingen traffik, eller på en lige landevejs strækning, hvor man kan ville kunne udstede 100 bøder i timen er ligegyldigt for at nå måltallet.


  • #33   1. aug 2015 Så du mener altså, at man (politiet) ligeså gerne sætter sig ude på Lars Tyndskids mark, for at lave fartkontrol, som på en trafikeret landevej? For man tænker ene og alene i antal timer og ikke noget med det budget man er blevet pålagt, at nå?

    Helt sikker? smiley


  • #34   1. aug 2015 Nej jeg sige at de tæller ens for at opnå måltallet.
    Kontrollerne er der, hvor erfaringerne siger at der er problemer med overskridelser. Enten fordi der har været ulykker, har været klager eller tæt ved farlige kryds osv-


  • #35   1. aug 2015 Som så tilsyneladende må være mere farlige/være skyld i flere ulykker i den restende periode af året, siden antallet af ATK nu skal øges.

    Det er alligevel skarpt set, at det kommer til, at forholde sig således resten af året. Ja, man skulle næsten synes, at det der var farligt om foråret også var det om efteråret. For det er jo da ikke for, at malke bilisterne for penge.

    Det er SØRGELIGT; at politi anno 2015 er blevet decimeret til små robotter, der sidder i en kassevogn og trykker på en udløser og nærmest skal undskylde for, at de har været ude for at lave rigtige politiopgaver og simpelthen ikke har nået, at trykke så mange gange på udløseren som beordret. Har du brug for politiet og du ringer og siger, at en er blevet slået ihjel, så kommer de ikke - men ringer du og siger en knallert har kørt for stærkt, så holder de der inden du lægger på.


  • #36   1. aug 2015 Hvis ikke dit argument er at hastighedsgrænserne ikke skal håndhæves. Så vil alternativet til fotovogne være enten flere betjente til lazerkontrol og MCer, eller en masse "stærekasser".



  • #37   1. aug 2015 Jaha...vi kan jo godt sidde her og være kloge. Men sagen er jo den, at der stadig er MASSER af folk der ude, som ikke letter foden fra gaspedalen...!

    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-07-30-danmarksrekord-fartboeder-for-fire-millioner-paa-fem-timer



  • #38   2. aug 2015 Tom

    Det er mange år siden at Danmark stoppet med at være et retssamfund.

    Også er det fyldt med korruption og det bliver kun værre.. man ser det hverdag over alt, nå nej i DK hedder det nepotisme.



  • #39   2. aug 2015 Milling

    Ja med den skiltning ville de fleste falde i. først viser de 80kmt, så hvor man skal holde godt øje med vejen forløb sætte de tavler op med 50kmt lys tavler over vejbanen...

    Det virker som om det er bevist,, de laver noget af det samme her i byen, man måtte køre 60kmt så svinger vejen og får nyt navn, de holdt de før 50kmt skiltning og nuppet de fleste...

    Gør som i tyskland gør opmærksom på det noget før og i begge sider af vejen.

    Så skal farten nok komme ned.


  • #40   2. aug 2015 Vi er bare misundelig over ikke selv at have en ATK mulighed når kassen er slatten smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #41   2. aug 2015 Og den normale skiltede hastighed på de små landeveje her i Nordsjælland er efterhånden 60.

    Jeg kører 90 som jeg plejer på landeveje.


  • #42   2. aug 2015 Brian S> Ja, staten er fortsat den største tyveknægt her i landet og slipper afsted med det smiley

  • #43   2. aug 2015 De fire regler om at bryde regler:
    * Bryd ikke reglerne.
    * Hvis du bryder reglerne, så lad være med at blive taget.
    * Hvis du bliver taget, så accepter konsekvenserne og tag ansvar.
    * Hvis du ikke kan accepterer konsekvenserne og tage ansvar, så følg regel nr. 1.


  • #44   2. aug 2015 Arh Rene...nu konspirere du.

    Når der er skiltet med 50km/t så må man køre 50 og ikke mere, det er sku' dit eget ansvar at holde øje med hvor du køre.

    ...det er jo ikke uden grund det sættes ned til 50km/t

    Det med vejen der svinger og bliver til ny vej og ny hastighed, det er der jo heller ikke noget fusk i, sådan er færdselsreglerne nu engang. Det lærer du da også når du tager kørekort.


  • #45   2. aug 2015 Milling

    Har ikke et problem ved godt hvordan de regler er men, problemet er nok mere om de fleste ved det, så derfor hvorfor ikke bare skilte noget bedre det kan jo redde liv, nå nej så giver det ikke penge i kassen.


  • #46   2. aug 2015 Vi kan da heller ikke plastre alle vejene til med skilte? Folk må sku' da bare være opmærksomme på hvor de køre... Og hvor hurtigt de køre.

  • #47   6. aug 2015 En ting jeg hader mere end fotovogne er folk som der bare automatisk mener at alt hvad moendighederne finder paa er fantastisk. Har i slet ingen kritisk sans? Fucking faar.

  • #48   6. aug 2015 de får ikke en kr fra mig...

  • #49   6. aug 2015 Nicolaj, det er da vist et lille surt lam der bræger hvad

  • #50   6. aug 2015 Jaja HC. Den der troede jeg også på engang. Men så mødte jeg jo en fotofælde om natten i firmabil smiley

  • #51   7. aug 2015 Leo det er et lille surt lam som har ret

  • #52   7. aug 2015 51 enig i det er et surt lille lam, men ikke enig i det har ret??

  • #53   13. aug 2015 Nogen blandede på et tidspunkt trafiksikkerhed ind i debatten om ATK - jeg tillader mig derfor lige at linke til denne artikel: http://www.magacin.dk/motorcykler/kaere-politi-vaer-dog-aerlige/ar6300/

    I særdeles kan jeg ikke undlade, at referere følgende afsnit:

    "Ifølge statistikken over de seneste 10 års færdselsuheld er både antal dræbte, antal personskader og samlet antal færdselsuheld jævnt faldende, så alt går i den rigtige retning. Også uden en stor mængde fotovogne.

    Politiet glemmer også at fortælle at de fleste eneulykker, der ender med dræbte, sker for unge mennesker på afsidesliggende veje. Netop der hvor fotovognene ikke står. Så sandsynligheden for hastigheden sænkes på disse veje grundet fotovogne er minimal."


    Så tror jeg bare én gang for alle, at trafiksikkerhed er uddebatteret.


Kommentér på:
Husk at køre pænt resten af året...

Annonce