{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.971 visninger | Oprettet:

på den anden side af disken {{forumTopicSubject}}

den seneste tid har jeg bemærket en del indlæg mht reklamer på f.eks 123mc og i lang tid det evige emne. priser i Danmarks butikker kontra ebay o.lignende

jeg synes generelt (voldsom generalisering) at vi danskere er blevet en flok utaknemmelige tudemarier

jeg arbejder selv i salgsbranchen på 11. år og har set en konstant nedgang i hvad folk vil give for varerne

samtidig er der stigende klager over manglende service, udvalg personale osv.

jeg har i alle mine forretnings år gjort det til en ære at levere det bedst mulige for mine kunder

men når ønsket gang på gang er pris pris pris når de har fået indfriet alle deres spørgsmål.
skal man så give den laveste pris gang på gang.
hvis man vil have handlen så skal man jo
derefter hvis der så skulle vise sig problemer med produktet forventer de med det samme nyt leveret ombytte pengende retur og hvad ved jeg.

hvis der er vente tid og man ikke straks hopper på tungen for kunden så man dårlig forretningsmand elendig service og rygtet er med det samme spredt på Facebook og alle mulige offentlige forummer hvor historien gerne lige har fået et par ekstra kendsgerninger med undervejs.

som en der altid har gået op i den service og oplevelse man giver kunden. så må jeg sige jeg er ved at brække mig
det er umuligt gang på gang at levere den højeste service når man igen og igen må se i øjnene at fortjenesten og taknemmeligheden svinder ind

skal alt være internet handel om 40 år.
skal alle varerne være bestillings vare med leverings tid på 4 dage fordi det skal hjem fra Kina først.
skal alt være produceret i Kina??

hvor skal pengene komme fra der giver råd til service og vejledning og fag uddannet personale

jeg ønsker ikke en shitstorm af ballade.
Men jeg må indrømme jeg bliver mere og mere fortvivlet over at være butiks ansat i det danske land


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  på den anden side af disken
  • #4   20. okt 2015 jeg har bevæget mig rundt i flere forskellige brancher. desværre må jeg bare konstatere at jeg ser det samme problem i dem alle

  • #5   20. okt 2015 Jeg har det LIDT stramt med at skulle betale det dobbelte ved en dansk forhandler, når jeg så også lige skal vente 14 dage fordi det lige skal bestilles hjem. Ja ja, så kan jeg vel også bare selv bestille det på eBay og spare det halve. Jeg får jo ikke det dobbelte i løn blot fordi jeg er patriotisk. Selv den mindste handel bliver fulgt til døren - det er ganske enkelt imponerende hvilken service der følger med, når man handler på eBay eller mange udenlandske steder. Ingen spørgsmål.

    Jeg TROR det handler om en kombination af den rette pris (ikke den billigste) og en høj grad af service, vejledning, hjælp, hjælp ved reklamationer, og den ekstra centimeter for kunden, så kan en dansk forhandler godt overleve. Og jeg betaler såmænd også gerne lidt ekstra, vel op til 20%, men jeg vil sgu ikke være til grin for mine egne penge og afkræves ublu priser bare fordi jeg vover mig til en dansk forhandler. De forhandlere findes skam hvilket emner herinde af og til heldigvis afslører. De forhandlere, der ikke har fattet det, er dem der piber og lukker. Jeg har ikke ondt af dem.


  • #6   20. okt 2015 Jeg syntes også det er for vildt med denne nærigrøvs mentalitet. Jeg syntes dog mest det er bland midaldrende man ser det, jeg har mødt folk der nærmest kun køber den bil de køber pga km/l, det er jo sindssygt. Alt andet er ligegyldigt det skal bare være billigt! Tager man ned over den dansk-tyske grænse er det jo decideret ulækkert som folk handler lort ind bare for at spare. Det er sku sjovt og snakke med en mand der står og sviner migranterne der kommer til Danmark til "de koster det danske samfund for mange penge!!" Når man så spørg hvad han skal i weekenden skal han til Tyskland, for at undgå dansk moms og afgifter. Det er for langt ude!!

  • #7   20. okt 2015 Jeg skulle give 31000 kr for et 32 meter hegn med dobbelt låge, i Danmark, og kunne købe et højere et i tyskland, for 12500 kr inklusive levering, så jeg skammer mig ikke over nogle gange at købe udenlandsk, når man skal købe ting til mc i Danmark, skal det som regel først bestilles hjem, og koster meget mere, så kan man jo lige så godt gøre det selv, hjemmefra, det kommer hurtigere, og man spare også benzinen på at køre ned til forhandler igen.
    Men igen, så bliver det Danske marked undersøgt først.


  • #8   20. okt 2015 Danske forhandlere er generelt ikke særligt service minded - og det er næsten lige gyldigt hvilken branche det er.

    Her i Tyskland ved de hvad service er og priserne er også noget helt andet.


  • #9   20. okt 2015 jeg ved godt der skal være mening med galskaben.
    Men jeg er ude for at produkter der bliver spurgt på til lad os sige netpris kr 1000.
    vores indkøbspris eks fragt og moms 780 kr

    dette produkt bliver der givet en pris på de 1000 kr og alligevel skal kunden tænke over det og lige spørge ved en anden forhandler.

    endnu bedre en mail de sender hvor man kan se det er sendt til samtlige forhandlere i området

    der er ingen loyalitet tilbage.
    der bliver sagt ja til en pris. når den så skal afhentes springer de fra.

    en aftale er ikke længere en aftale


  • #10   20. okt 2015 Hvad er der i vejen med at shoppe rundt for et få et bedre tilbud?
    Hvis andre kan gøre det billigere, så er det dem der får salget.
    Som kunde skylder man ikke forhandlere en skid.

    Det er kapitalisme 101.

    Hvis nogen har både god service og billige priser, så skal de nok få kunder.


  • #11   20. okt 2015 Jeg forstår dig rigtig godt David.
    Bare mærkeligt at alle tror det er en fed fidus at være forhandler med de priser der tilbydes. Hvis man tror det er så godt, hvorfor starter man så ikke selv en forretning? Og hvorfor mon så mange af de "gode" forretninger lukker?
    Jo, for i DK er momsen høj, huslejen og lønningerne er også høje. Fragtpriserne er også ganske høje her i DK i forhold til mange andre lande. Ofte er det billigere at få sendt en pakke fra Kina end sende den til nabobyen.
    Skal man være nogenlunde leveringssikker, så kræver det et kæmpelager. Det er lig med stor kapital, som de fleste er nødt til at låne. Så alt i alt, så er det uhyre svært at drive en ordentlig mc.-butik i lille DK.


  • #12   20. okt 2015 Undskyld jeg spørger, men hvilke gode forretninger er lukket?
    Hver gang en ny forretning lukker synes jeg folk står i kø for at fortælle om deres dårlige erfaringer.

    Alt imens folk som Rydberg MC, som har et godt rygte, udvider forretningen.


  • #13   20. okt 2015 Skatter, afgifter, gebyrer og ekstremt høje huslejer har jo formindsket folks rådighedsbeløb gevaldigt. Jeg tror folk går efter laveste pris fordi de er nødt til det. Uanset om det så er kyllingen til aftensmaden, bil eller andre dagligvarer. Alternativet er at man helt må undvære. Der er ikke meget at give af mere. Så der SKAL optimeres økonomisk for de fleste over hele linjen.
    Og ja det er provokerende at se samme varer meget billigere i andre lande eller på nettet.


  • #14   20. okt 2015 God service og billige priser - ikke den billigste pris - giver altså kunder. En klagesang fra de varme land om hvor synd det er for forhandlerne som ikke kan få det til at hænge sammen giver en lukket butik.

    Folk vil gerne betale ekstra for de ting. Men når man bliver pulet på prisen fordi forhandleren har det hårdt og må plyndre den eneste kunde for penge - gæt hvor handlen så flytter hen.


  • #15   20. okt 2015 Skift dog branche hvis du er så træt af det! Haha . Kæft man ..

  • #16   20. okt 2015 som jeg skrev er det en grov generalisering
    ej heller stiftet på motorcykel forhandlere men på butikker generelt.
    enig at folk jo naturligvis køber det billigste sted endda ekstra gerne hvis de har fået go service.
    Men der hvor kæden for alvor hopper af er når de så har brug for service efter købet. så kan der altid nævnes en anden forhandler og dengang de handlede der ku de altid få bedre service osv osv.

    jeg glæder og håber blot at kunder en dag indser at der ikke er råd til at levere den service der var for bare 10 år siden.
    hvis du vil købe til samme pris som på nettet. hvor skal pengene til efter service så komme fra?


  • #17   20. okt 2015 #15
    En kommentar som den der viser jo nøjagtig hvor meget du har læst af indlægget.


  • #18   20. okt 2015 #14
    Dette er ikke tiltænkt som en klagesang
    Er ikke selv forhandler blot ansat - og jeg hæver månedligt min løn nøjagtig som jeg selv har gjort.
    Men jeg finder det skræmmende at danske butikker generelt er tvunget til at sætte deres egen indtjening så hårdt over styr at mange til sidst må vælge at dreje nøglen.

    Hvad er fair at give ekstra?
    Hvor meget vil du give for dansk service frem for Ebay?
    Hvad gør du den gang den nærmeste butik ligger 150km + fra din adresse og du virkelig akut mangler den vare der bliver forhandlet?
    Er leveringstid så stadig ok?


  • #19   20. okt 2015 Pengene til "efter service" kommer ved at yde en fornuftigt service og sælge til fornuftige priser. Så kommer kunderne igen og spørger måske ikke altid efter den billigste pris.

    Service og pris er altid en balancegang.


  • #20   20. okt 2015 Omvendt er jeg pisse træt af at blive snydt af butikkerne. Så er tilbudsvaren udsolgt eller så har man lige "glemt" at rette prisen ned så fuld pris betales ved kassen. ALTID til butikkens fordel. ALDRIG glemmer man det den anden vej. Der er alt for mange tilfælde af direkte snyd og bedrag af kunderne. Så jeg er sgu ikke ked af at være så hård som muligt på det punkt. Er fandme træt af at blive snydt af butikkerne igen og igen...

  • #21   20. okt 2015 Fakta er desværre, at man ikke uanset hvad man gør. Kan leve op til det krav fra pøbelen på kvalitet og service til discount pris.... Som Søren så rammende siger det " vi vil ikke være til grin for vores egne penge"
    Men vi har alle rigtig svært ved at forstå det faktum, at hvis vi ikke køber alle vores småting til en let overpris, så kan forhandlere og butikker KUN overleve ved at tage lidt hårde ved når vi er på røven og tvunget til at handle "lokalt"

    Detailhandel for en del varer, ender som bankerne. Der bliver længere og længere mellem afdelingerne. Til stor ærgrelse for os når vi pludselig alligevel gerne vil handle......

    Græd ikke, mød fremtiden med åben sind. Den er som den er. Om DU vil det eller ej smiley


  • #22   20. okt 2015 Indenfor rimelighedens grænser - vel op til 20% ekstra. Forleden skulle jeg bruge et stik til min trailer og gik til min lokale mekaniker og han kunne have dette hjemme dagen efter - selvfølgelig skal sådan en lille mekaniker da ikke have 1 mio varenumre hjemme, men når det kan leveres dag til dag, så bliver det ikke ret meget bedre. Det KAN godt lade sig gøre at give god service og uden kunden skal vente 3 uger på levering.

    Man kan som forhandler enten holde hårdnakket på, at man skal have en avance på 100% og lukke øjnene for der er en konkurrent, der hedder internettet eller prøve, at forholde sig objektivt til dette og reagere ud fra det de faktorer og tilpassse sig. Sandheden er nok et sted mellem de to ting. Den gode service findes skam. Det gør den i allerhøjeste grad også på eBay, som har nogle sælgere der kunne lære mange andre lidt omkring service og kundetilfredshed.


  • #23   20. okt 2015 #22

    det jo lige nøjagtig der det går galt.
    kunder tror at forhandlere tjener fedt på deres produkter.
    jeg har blandt andet arbejdet i 2 forskellige kæder inden for radio/tv

    her var avancen ofte under 10 pct
    det er ikke meget at drive en butik lager eller mandskab for.


  • #24   20. okt 2015 Tror? Hvordan bliver vare X lige pludselig dobbelt så dyr som jeg selv kan finde den på eBay til?

    Selvfølgelig skal en forhandler også leve, men hvor mange kunder forventer man at få, hvis prisen er den dobbelte?


  • #25   20. okt 2015 butikken må jo selv sørge for at lave aftaler med leverandøren om reklamationer. Og hvis det er noget bras man sælger som der reklameres på hele tiden og retursendinger så må man jo nøjes med at sælge det der virker ordentligt og som forventet. Så er alle jo glade og fuskerne som sælger dårlige varer får ikke plads på hylderne.

  • #26   20. okt 2015 det bliver de bla gennem de danske afgifter den højere moms kravene ved den danske importør for at kunderne kan benytte sig af den ganske garanti. forsendelse og mellemled
    for ikke at huske dansk løn til danske ansatte husleje strøm og varme

    folk tager fejl hvis de er overbevist om at det er fordi forhandleren skummer fløden


  • #27   20. okt 2015 Jamen, nu ER det lidt den der klagesang - "det er momsens skyld, det skattens skyld, det er afgifternes skyld, det er huslejens skyld" smiley

    De ting kan man enten trække på skuldrene af eller ryste posen og tænke hvad man gør ved det. Rydberg (for nu at tage et eksempel) skal OGSÅ betale moms, skat, afgift, husleje og løn. Men de kan altså godt levere en ordentlig pris og service. Andre forhandlere har præcist samme forudsætninger for at optimere.


  • #29   20. okt 2015 Det er heller ikke altid forhandleren der sætter prisen. Den kan vel sagtens være dikteret længere oppe og dvs der er et led ekstra i forhandler kæden. Så jo mere direkte forhandleren kan få lov at handle, jo bedre.
    Det ser man heldigvis også mange producenter får øjnene op for. Det dur ikke, at de udrydder et helt marked fordi de er billigere i nabolandet.
    Tag bare Shoei fx. På nye modeller er der ikke længere meget at spare ved ikke at købe lokalt. De har fattet at de er nød til at differencer nettopriserne til de enkelte lande.


  • #30   20. okt 2015 Tiderne er skiftet, og det er desværre ret svært at følge med. Danske butikker, ja specielt mc-forhandlere, må få klarlagt hvad det er DE kan i forhold til ebay. Det kunne være en loyal og ærlig behandling når man skal bruges deres værksted (det er sgu svært at købe mekanikertimer på ebay). Det kunne også være god og opmærksom vejledning, tilbud af prøveture uden at man skal lægge en lønseddel på disken og fornuftige finansieringsordninger.. Jeg ved ikke hvad der er svaret, men jeg ser stadig, at nogle butikker, klarer sig bedre end andre. Derudover er jeg også klar til at lægge lidt ekstra for at holde liv i min favoritbutik. Købte da et blinklysrelæ til 119,- i dag, det er vel nærmest 4-5 gange ebay-pris. Men så var der også assistance til lige at montere så vi kunne se om det passede.



  • #31   20. okt 2015 Jeg har også forsøgt at købe slip-on i Danmark. Det er fandme dyrt skal jeg hilse at sige, man kommer nemt til at betale dobbelt så meget som på nettet. Samme historie med massere af andre produkter.

    I øvrigt forekommer det mig mærkeligt at der ikke findes nogen ordenlige danske internet butikker. Der er åbenbart ingen der vil tjene på dét markede.


  • #32   20. okt 2015 #31 - Hvad er det de skal tjene på?

  • #33   20. okt 2015 sidst (i jan/februar ) jeg var ved en forhandler ang et baghjuls leje han fandt den rigtige str (på vej ud af døren sagde han at han lige ville kontakte mig med leverings tid) der gik 1uge hørte ingen ting nå men så kontaktede jeg en anden forhandler og der gik så 1uge (og der var med en leverings fejl) så hentede i den følgende uge nåde jeg endda og køre et par ture og så modtager jeg en SMS med nu er din vare kommet mine tanker var noget alla godt så

  • #35   20. okt 2015 der kan altid findes eksempler på dårlig service og trælse oplevelser. Men jeg må jo også ud fra de ting jeg læser her erfare at det er meget meget få mennesker der er klar over hvor skidt det ser ud i den danske detailhandel

  • #36   20. okt 2015 #31

    At sælge produkter til Danskerne? At yde Dansk kundeservice? At have kortere leveringstid end butikker fra udlandet?

    Da jeg boede i Danmark bestilte jeg næsten altid reservedele fra hollandske CMSNL. Billige reservedele og super god service. Hvis hollænderne kan, hvorfor kan danskerne så ikke?

    Forstår ikke det overhovede er et spørgsmål...


  • Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #37   20. okt 2015 Jeg kan udmærket godt forstå begge sider. Vi må erkende, at det vi stræber efter (faguddannet personale til engrospris) ikke er muligt af de tidligere nævnte grunde. Jeg selv arbejder i et lille værksted med tre mekaniker til klassiske MC. Vi er så heldige at ligge i udkantsdanmark og har derfor en billig husleje. Vores timepris i værkstedet er 250,- og er såmed billig. Vi kan holde deleprisen tæt på netprisen, men skal bestille det meste hjem. Selv om det er sådan og jeg mener at vi yder en god service, så kæmper vi for vores kunder. Chefen siger så passende, at kunder er ikke noget man har, men kun nogen man låner, ind til andre er bedre/billigere...
    Vi kan ikke læne os tilbage og klynke, men må kæmpe, det er den eneste vej fremad. Vores kunder betaler i reglen gerne lidt mere og får personlig kontakt. Men forståelig nok, så vil ingen betale det doppelte for at få den personlige kontakt. Heller ikke jeg...


  • #38   20. okt 2015 37> Og derved jo præcist sådan noget man kan blive nødt til at gøre - forholde sig til tingene og gøre noget ved det. Imens konkurrenten sidder inde i i København centrum og bander over en høj husleje og at kunderne bliver væk.

    Så er man pludselig konkurrencedygtig og folk kører gerne efter den gode service. Se bare på F. V. Motor, som har kunder fra hele landet.


  • #39   20. okt 2015 #36

    Jeg er så enig med dig i alle tingene.

    Det har bare været svært slippe ud af de hellige importørers magt for forhandlerne. Det forklarer priserne og leveringstiderne indtil nu.
    Heldigvis er flere forhandlere begyndt at søge nye måder at få stumper på. Men man kan vel godt se det er svært, hvis man får trukket x antal forskellige produkter ned over hovedet til forud bestemte overpriser, for at man bare kan få lov til at være forhandler i lille DK af et mc mærke.
    Jeg er rimlig sikker på, der har siddet mange forhandlere rundt om og ærget sig over, at de ikke har kunne konkurrere med internettet bare en lille smule.

    At der så er, ud fra snakken her på mcg, et tilsyneladende stort antal, der ikke har forstand på kundeservice. Ja, det er så nok også dem vi ser forsvinde lige så stille.


  • #40   20. okt 2015 Hvis man bliver RIGTIG stor. Så kan man pga sin omsætning have RIGTIG mange vare numre på lager. Man får RIGTIG gode rabatter hos importørerne( på de ting man ikke selv importerer) og man kommer altid foran i køen hos alle sine leverandører....

    Så stor bliver en dansk butik ALDRIG ! Det skyldes udelukkende vores skattesystem... Vi vil ALDRIG se en dansk MC butik der sælger 98% til udlandet. Og med det begrænsede kundesegment der er indenfor landets grænser, så er der ikke så meget at snakke om....

    smiley smiley smiley


  • #42   20. okt 2015 jeg HADER silvan og deres fucking lorte "service"!!!!! ville sku hellere betale mere for en kompetent service smiley JEG gider IKKE undskylde for at bruge penge hos en butik smiley

  • #43   20. okt 2015 Når nu i har fået afløb for galden, så tænk lige over at vi er ca. 5 millioner mennesker i lille Danmark! En by som Hamborg har, med opland, over dobbelt så mange indbyggere! Hvor tror i det er bedst at drive f.eks en MC forretning, Hamborg eller Nakskov???

  • #44   20. okt 2015 #41
    Forstår din generalisering.
    MEN grunden til at de 17 årige står der er fordi de er de eneste der kan gå for en lav nok løn til at der er råd til at butikken er åben fra kl 8 om morgen til 20.00 om aftenen,

    1. forsøg fra erhvervsdrivende var at skære i arbejdsstyrken for at spare penge - dette resulterede i dårligere service er derfor også kundefald. hvilket resulterede i lukkede butikker

    DEREFTER og først DEREFTER begynde diverse importøre og mellemled at indse at de nok var nødt til at sænke priserne for at de stadig kunne have forretninger at importere til.

    De forretninger der overlever er derfor nødsaget til at ansatte bedre uddannede personale (gudske tak og lov for det) på den måde får de højere udgifter - så til trods for at importøren har sænket priserne er udgifterne stadig høje da de er afhængige af det gode personale.
    De er også afhængige af importøren da denne er stor nok til at have et vare lager så stort at de kan nok vare på lager til at der kan leveres mere eller mindre dag til dag til de små virksomheder.
    Derfor kan importøren heller ikke blive ved med at sænke deres kostpriser - da de stadig skal kunne forrente lageret.

    DERTIL kommer vi så igen tilbage til kunderne som vil betale lav pris da det jo er meget billigere at købe det fra Kina fabrikeret på fabrikker der kopiere varene fra de europæiske uden at betale royalties, samtidig med at arbejdskraften er langt billigere da de ansatte bor i et skur og får en skål ris i løn.

    Tilbage til producenten i Europa - de har højere udgifter ved udviklingen - samtidig sælger de færre produkter da forbrugerene hellere køber kopivaren, så de er nødt til at hæve priserne for at holde udviklingskronerne hjemme, (eller som vw - snyde med resultaterne)



  • #45   20. okt 2015 Jeg er forbruger og jeg har X kr til min rådighed og dem vil jeg gerne strække så langt som muligt, det giver lidt sig selv...

    Sagerne bliver købt hvor pris, service og leveringstid hænger fornuftigt sammen, om det så er i DK eller udlandet er mig bedøvende ligegyldigt.


  • #47   20. okt 2015 Jeg har oplevet flere gange at det tager samme leveringtid ved en forhandler som fra alle mulige EU lande..! Så det er ingen undskyldning Plus det er billigere i udlandet, det kan der da ikke være en skam i. For min skyld må det hele gerne være nethandel om 2 år.. smiley
    Dansk service er bare til at lukke op og Ski.. i..
    Har endnu oftere fået mine vare før tid end ved en dansk forhandler..


  • #48   20. okt 2015 leverings tiden skal faktisk være halveret hvis jeg skal købe i butik kontra nettet (på dele jeg står og mangler) hvis jeg skal betale bare 25-30% mere

  • #49   20. okt 2015 Lev med det. Og 90 % af MCG er en flok nærrigrøve.! Men jeg kommer stadig i butikken og får et kanon tilbud. Sådan fungerer det.! Trofaste kunder, og en butik der ved hvad jeg skal have, men det er også rimelig simpelt når man har et par gamle HD
    PS har så lige fået lavet for 20 lange på værksted, men ok!


  • #51   21. okt 2015 Nixs. Men man differeciencer mellem hvad man laver
    nu og senere. Hvis jeg starter et projekt er det vigtigt at vide om leverandøren er med mig ! Så gør de også alt for at få projektet i hus = penge . Fint med mig...
    Lige nu står jeg faktisk med min knejts cx 500, den tager vi som kommer smiley


  • #52   21. okt 2015 Well. Jeg er sgu glad for min reservedele pusher. En lokal biks omkring svendborg.
    Jeg kommer ind med en bunke lort, vi bruger noget nær 1 timer af 3 omgange.
    Jeg får nogle dele som passer 100% på min model. De ting som er bestilt forkert beholder han selv, selvom vi udemærket godt ved at der går længe inden de bliver solgt.
    En fantastisk service.
    Og for skallede 200 mere end hva jeg kunne få det til på nettet.
    Det betaler jeg gerne for service, sikkerhed og en god fornemmelse for.

    Mine 5 kr. Mvh Gert.


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #53   21. okt 2015 Alle mennesker synes altid, at det går dårligere og dårligere hele tiden. Sådan har det altid været. I middelalderen syntes alle, at det gik ned ad bakke. I 1800-tallet syntes alle, at det gik ned ad bakke. I 70'erne syntes alle, at det gik ned ad bakke. Nu synes alle, at det går ned ad bakke.

    Imens er det - i store træk - kun gået opad. Hvordan behandlede man svage ældre i 70'erne? De kom på sygehuset og lå i en seng, indtil de døde. Hvordan behandlede man kræft? Det gjorde man ikke. Hvordan hjalp man hjemløse, psykisk syge, enlige forældre og alle mulige andre svage grupper? Med madbilletter og en julekurv. Hvad gjorde man for de nedslidte rengøringsfolk og murere? Hahaha, de kunne få deres folkepension, når de fyldte 67. Hvor tog folk hen på ferie? Ejer Baunehøj. Hvad så man i fjernsynet? DR. Osv. osv.

    Det er selvfølgelig ærgerligt, hvis man arbejder i en branche, som er for nedadgående - så er problemerne reelle nok - men den generelle opfattelse af, at samfundet er på vej i kloakken, er forkert. Det er et psykologisk puds, vores hjerner spiller os.

    Derudover har motorcykelforhandlerne efter min opfattelse selv en del af skylden for deres problemer. Internettet er selvfølgelig noget lort, hvis man lever af at sælge dimser, men de forhandlere, jeg har mødt har virkelig været nogle kæmpe kegler, som jeg heller ikke kan forestille mig ville være gode til nogen andre jobs.


  • #54   21. okt 2015 Sidst jeg sendte min mc til service, spurgte jeg om man kunne få lovligt dobbelt lys til min mc, han sagde der sikkert var lavet noget i Kina, så det kunne jeg da søge efter smiley
    Husk når i kører over grænsen, efter cola, tager en karton cigaretter, bajser etc etc at det er med til at lukke de lokale købmænd, eller de er nødt til at forringe servicen.
    Så det er nemt at prædike moral, men mon ikke alle har smagt en cola, som der ikke er pant på. smiley


  • kasper J
    kasper J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #56   21. okt 2015 har en lille grossist virksomhed sammen med nogle andre. og vi sælger blandt andet hitachi og makita el værktøj. og hold nu kæft det er svært at sælge for kunderne mener jo de kan få det meget billigere på nettet. hvilket de faktisk også ofte kan fx hos prishammeren. men og jeg plejer bare at sige jamen så køb den der. de har bare ikke den samme service som vi har..

    sælger i øvrigt også bremseslanger fra goodridge på både på mål og færdige sæt. og det er pisse svært at konkurrere med internettet har vi måtte indse i hvert fald til den private sektor. men sjovt nok sælger vi masser til værkstederne smiley


  • #58   21. okt 2015 emnet er ikke oprettet med udelukket fokus på motorcykel men på detailhandel generelt
    jeg har købt 3 ud af de 4 cykler jeg har haft ved samme forhandler
    jeg tjekker ikke engang prisen på mine dæk når de skal skiftes. jeg ringer til ham og siger jeg ska bruge et dæk find noget godt
    jeg har aldrig følt mig snyd eller gået derfra med en fornemmelse af at jeg ku ha købt billigere andet steds. og hvis jeg ku er det også ligemeget. jeg har ikke for mange penge. men har accepteret at det koster mere i dk. og vil hellere støtte en god dansk forhandler


  • #60   21. okt 2015 kasper J> Må man være nysgerrig og spørge hvor I adskiller jer i servicen i forhold til feks Prishammeren?

    Det er intet personligt, men bare et nysgerrigt spørgsmål smiley Jeg tænker selvfølgelig udover fragtpriser, leveringstid, returret...


  • kasper J
    kasper J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #61   21. okt 2015 Søren. Jamen altså vi har jo en butik hvor man kan komme og se og mærke varerne før man køber det. Det er måske nemmere med rerurvare osv men ellers er de jo lige så kompetente som os. Den store forskel er at de parallelle importere det et eller andet sted fra så de kan sælge det sindsygt billigt. Bevares vi kan også sælge det billigt men vi skal jo alle tjene til smør på brødet.

  • kasper J
    kasper J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #62   21. okt 2015 Hans Henrik. Jo det gjorde jeg og vi er i fuld gang ned vores lille projekt. Men det er faktisk blevet sådan at vi sælger mest til mc værksteder fx Cape Kbh og mp motorcykler på Fyns land. Men det er også meget nemmere end alle de besværlige private. smiley og nu kaster vi os ud i servoslanger og bremseslanger til biler.

  • #63   21. okt 2015 Tak for svaret - det var ikke fordi jeg havde ondt i røven over I også skal tjene penge smiley

    Ja, den fysiske del og parallelimport er jo selvfølgelig også to aspekter at have med i ligningen.


  • kasper J
    kasper J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #64   21. okt 2015 Tror nu heller ikke du har ondt i røven. Men altså internettet er bare noget lort for is små firmaer. Vi hader også Harald skræl og biltema. For de kan også sælge tingene rigtigt billigt fordi de typisk køber mega meget ind og direkte fra fabrik. Fx så kan jeg købe et wera skruetrækker sæt billigere i Harald Nyborg end jeg kan hos den danske forhandler af det. Altså mener så er det sku da noget galt. Men fred være med det vi sælger kun værktøj fordi vi syntes det er sjovt. Og hoved indtægten er alt i slanger, og der er heldigvis ikke nogen konkurrance fra internettet der. smiley

  • #67   22. okt 2015 så heller være ansat med sjove kollegaer og kunne brokke sig over at ledelsen er en flok bonderøve a karakter

  • #68   22. okt 2015 Husk lige på, at uden selvstændige ingen arbejde.

  • #69   22. okt 2015 #68
    det må være hele min pointe kogt ned i en sætning


  • #70   22. okt 2015 De selvstændige/butikker som snyder sine kunder ødelægger det for alle de andre. Kunderne tager også deres vagtværn i brug når de oplever at blive dårligt behandlet. Og dermed skabes et dårligt forhold de to parter imellem og paraderne er oppe på forhånd. Så har man ødelagt det for sig selv men også de andre.

  • kasper J
    kasper J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #71   23. okt 2015 Pernille hvad mener du med snyder?


  • #73   23. okt 2015 det er som oftest også bare stor forskel på om kunden rent faktisk bliver snydt eller at der er sket en fejl eller om kundens krav slet og ret er urimelige

  • #74   24. okt 2015 Jeg har de sidste mere end 10 år udelukkende handlet MC stumper på nettet.
    Ikke kun på grund af prisen - nej nærmere fordi der her i det nordjyske IKKE har været en forhandler hvor det var nogen nævneværdig fornøjelse at stå på kundens side af disken.
    Det er der i år så blevet lavet om på - og pludseligt så går turen til Kaolinvej istedet for omkring eBay osv.
    For mig handler det om en god service, god snak og oplevelse i højere grad en blot pris pris pris.


Kommentér på:
på den anden side af disken

Annonce