{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.915 visninger | Oprettet:

Støttemur i haven {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg tænkte, at der måske kunne være en brolægger, anlægsgartner eller bare helt almindelige mennesker med et godt input, så nu prøver jeg smiley

Jeg skal (i den nære fremtid) have lavet en støttemur mellem forhaven og fortovet - jorden er ved at skride, så tiden er moden til det. Det drejer sig om cirka 16 meter og i en højde på cirka 30-40 cm over fortovets niveau.

Jeg er selv ude i noget med sten. Måske nogle Danblokke-granitblokke med lås og 10 graders baglæns hældning - så vidt jeg kan læse mig frem til, så skal der 'bare' graves 90 cm rende, fyldes med stabilgrus, et lag cement øverst som nederste række sten sættes i og så giver resten mere eller mindre sig selv. Jeg har googlet på rigtig mange forskellige løsninger, men jeg må nok erkende, at denne virker til at være den mest simple (og pæneste).

Det vil jeg sådan løseligt beregne til, at man selv kan lave for 6-8000 i materialer. Men er der nogen, der aner hvad det cirka vil koste, hvis man skal have en anlægsgartner eller lignende til at lave det? Jeg er næsten villig til at betale hvad som helst for at slippe for værktøjet, der hedder håndskovl smiley

Andre input eller muligheder er naturligvis også velkomne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støttemur i haven
Kommentér på:
Støttemur i haven

Annonce