{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.812 visninger | Oprettet:

Partikelfilter tyskland? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Jeg er så uheldig at min bil skal have nyt partikelfilter..

Det billigste jeg har kunne finde her hjemme er 4000,- inkl moms. Og så kommer monteringen bagefter..

Jeg har så kigget lidt på ebay.de og der kan man få mange filtre til omkring 1500-2000 kr.

Det virker jo helt vildt at der er SÅ mange penge at spare! -Er der nogen forskel?

De filtre jeg har fundet i DK er også uoriginale.
Det er sådan en fætter her jeg har kigget på:
http://www.ebay.de/itm/DIESELPARTIKELFILTER-DPF-FORD-C-MAX-1-07-10-FOCUS-C-MAX-03-07-FOCUS-2-04-11-/371555397805?fits=Make%3AFord%7CType%3A1.6+TDCi&hash=item56826d70ad:g:QeoAAOSwG-1WwuKV


Det er til en Ford C-Max 1,6 TDCI fra 06 109 HK


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Partikelfilter tyskland?
  • #2   20. aug 2016 Gider du lige uddybe? Mener du at det er bare top $ eller? smiley

    Jeg tænker jo at det er en fantastisk pris, i modsætning til den fra biltema til 4000


  • #4   20. aug 2016 Men overholder den samme normer som i DK?

  • #6   20. aug 2016 Aner det ikke? Mekanikeren sagde der sku en ny til? Men den har kun kørt 65000

  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   21. aug 2016 synes det lyder mærkeligt at det allerede skal skiftes.
    hvis det var min havde jeg prøvet med bell ad partikelfilter rens, som skal sprøjtes ind før partikel filteret. og så skal man have tester på og lave en tvangs regenerering. dvs at den bliver så varm at den brænder dit partikelfilter rent. Normalt vil din bil gøre det automatisk, mem der er mange ting der skal opfyldes før at den gør det. den kan fx ikke regenerere hvis du har nogle fejl i din motorstyrring.
    en Bmw kører udsk ved 180.000km på partikelfilteret, men tit kan man godt rense dem og køre længere.
    håber svaret hjælper smiley
    mvh. Christian


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #9   21. aug 2016 partikelfilteret kan tvangsregeneres via bilen obd,det kræver blot en mand med en pc til bilen og en som kan betjene den,filteret kan regeneres,mangler den elysevæske vil den også med fejl på filteret og ved skift af elyse skal motorstyring have besked om at posen er skiftet eller forsvinder fejlen ikke,få den tvangsregeneret eller fyld en trailer med mursten og kør en 3-400 km med god fart så er det brændt rent

  • #10   21. aug 2016 Den fik helt ny eolys på sidste forår, så der burde være rigeligt! smiley
    Tænker også bare at det lyder MEGET tidlig den skal skiftes.. De andre psa motore foreskriver 120.000 km!

    Men hvis uheldet er ude, kan jeg så bruge det filter i linket?


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #13   21. aug 2016 har der været en tester på den,egr og partikelfilter er forskellige fejlkoder,din bil har kørt meget få km af en diesel at være,den skal have en lang tur gerne med en gang belladd i tanken,så er der meget stor chance for at filteret regenerer sig selv,mange korte ture er døden for moderne dieselbiler

  • #14   21. aug 2016 Han har haft computer på.. Partikelfilter og eolys er forskellige fejlkoder.. Den har før fået renset Egr..
    Kører med belladd i alle tankninger..
    Har lånt en computer i dag, men får først bilen imorgen, så må jeg lige se..
    Problemet er jo at den går i limp mode ????


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #15   21. aug 2016 hvis han har pc på,har han så prøvet at tvangsregenere den og har han tjekket differeingsventil,partikelfilteret måler tryk på begge sider og man kan se tryk på begge sider af filteret,jeg ville starte med at tvangregenere den,jeg har lige gjort det på en bil som har kørt 400.000 km og den kunne sagents tvangsregenere

  • #16   21. aug 2016 Lyder meget tideligt
    Kan ikke se om der er en god kernen det omtalte filter du spørg på men tilgængelige kan jeg se det ikke er et original filter da endebundene er standset og presset og der ikke er en svejsning på midten. Så katalysator og DPF kvaliteten er ukendt.

    Rens er bestemt en mulighed.
    Jeg lever af det til dagligt. Men kunne tyde på der er en anden fejl.
    Modtrykssensor. Eller defekt turbo eller dyser så motoren køre og smider olie eller overproduced sod.

    En tvangs regenerering kan være en god start

    Har dog før set et filter falde sammen kan være tilfældet


  • #17   21. aug 2016 jeg tror på ingen måde det "tyske" filter er dårligere end det "danske" kommer nok alligevel fra samme fabrik, når det er sagt kan du også prøve dem her http://www.partikelfilterrens.dk/ alt efter hvad prisen er.

Kommentér på:
Partikelfilter tyskland?

Annonce