{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stjålet: KTM SXC 625
  • #1   21. aug 2016 forpulet tyve svin .


  • #2   21. aug 2016 Så er den hermed delt inde på FB'ern i https://www.facebook.com/groups/MotorCykelForum/
    Mvh jens


  • #3   22. aug 2016 Det var dog utroligt, det er simpelthen helt ude i hegnet at vi ikke have vores ting i fred.
    Må man spørge om du fik den stjålet på din bopæl, i så fald, stod den ude eller inde, eller blev den stjålet under parkering på et offentligt område?
    Grunden til spørgsmålet er at vi måske kunne lære noget, så vi kan gardere os mest muligt.
    Krydser fingre for at den dukker op igen.
    Vh Jan


  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #4   23. aug 2016 Den stod i et skur med tag og skærmet fra 3 sider i en gård på et sted man absolut ikke ser fra vejen. Dvs. man skal igennem en belyst korridor med 4 lejligheder, over en 50m lang grusbelagt gårsplads med automatisk lys, forbi et boligkompleks med 100 vinduer kun 25m væk og til sidst 4 lejligheder (rækkehus) for at ende i det lille gårdanlæg. De er gået LIGE forbi min hoveddør og LIGE forbi mit åbne soveværelsesvindue. Med andre ord skal man VIDE at den står og have en vis grad af risikovillighed.

    For 2 mdr. siden røg min MTB fra samme sted, og kort forinden da var en ikke-dansktalende yngre mandsperson nede at inspicere området under foregivelse af at skulle tisse. Jeg burde ha´ set det komme.

    Sandsynligheden for at den er på vej sydpå i en kassebil er nok stor, alternativt dukker den op halvsmadret liggende i en grav på hjørnet af et lokal stadion.


  • #5   24. aug 2016 Det var satans! Jeg føler med dig. Det lyder jo som om du er blevet skygget på vej hjem en dag, det er jo helt væk.
    Vil det sige, at når man er på vej hjem efter en køretur, så skal man lige kigge i spejlene og hvis der er nogen, så kører man lige så stille forbi sin hjemadresse og derefter laver nogle smutmanøvrer, så forfølgeren tabes. Først der skynder man sig så hjem i en fart, kigger sig igen over skulderen og så hurtigt ind i hulen.
    Ovenstående kommentar lyder som noget der er beskrevet fra en agentfilm og det lyder unægteligt som gak gak, men sådan må det vel være sket og sådan kan det måske forhindre at det sker. At man skal gøre lige som skaderne, nemlig ikke at afsløre sin rede.
    Ja,undskyld jeg vader rundt i det, men jeg er lidt ryster. Tør jeg forlade min rede, tør jeg tage på arbejde, tør jeg sove.........
    Jeg håber for dig den dukker op igen selvom det nok ser sort ud, desværre smiley


  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #6   7. sep 2016 Venner, baby is back (in black)... Dét havde jeg ikke set komme, var sikker på den allerede var i Polen.

    Fundet 15km fra min bopæl af en fisker langt ude på landet, ude på de helt små stier stående inde i kratet op ad et træ, dvs. det har været lokale folk der har "lånt" mit legetøj.

    Der er fjernet dele og ødelagt for ca. kr. 5-10.000,- Politiet har selvfølgelig taget DNA prøver.

    Tyvene har rent faktisk afmonteret delene før de har fået spray-maling.. jeg tror de kunne li´ den og planlagde at beholde den lidt endnu smiley


    profilbillede
  • #7   7. sep 2016 godt nyt .

    mvh


  • #9   8. sep 2016 Fedt og godt gået smiley

  • #10   10. sep 2016 Hvor heldig har man lov at være. Også godt at høre, at du åbenbart har fået poliriet på, når nu man ofte kan læse at de ikke har tid til at hjælpe os "almindelige" borgere. Det kunne være ret fedt hvis de kunne finde synderne, men det er ikke sikkert du bliver informeret om det, det ved jeg ikke om de gør eller må......

  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #11   12. sep 2016 Det er ikke så nemt at få politiet til at bide på. Første henvendelse er en REN registrering, og sagen arkiveres på stedet - den sendes ikke engang ud til den lokale politikreds, dvs. patruljerne kender IKKE til sagen og holder IKKE øje med den, med andre ord er der INTET opsøgende arbejde, de spørger INGEN af de lokale om de kender noget til det.

    Et par uger senere, en søndag, møder jeg tyvene ude i skoven, 50m fra mig og de stikker af! Jeg melder det igen til politiet inkl. beskrivelse af dem og også hvem det menes at være. Jeg får en række Facebook henvendelse om alt muligt som jeg videreformidler. I alt ringer jeg måske 5 gange til politiet i løbet af søndagen.

    Mandag ringer jeg igen, men flere informationer – jeg spørger specifikt om jeg må tale med en lokal patrulje om noget helt konkret, men får så det overraskende svar at de da ikke har sendt sagen til Tønder afdelingen...! Jeg giver udtryk for min skuffelse, og sagen sendes så til Tønder i løbet af eftermiddagen, og de lover også at forhøre sig lidt omkring, hvilket de så også overholder.

    På dette tidspunkt er mit Facebook opslag delt mange gange og har fået meget lokalt fokus, politiet har besøgt ”the usual suspects” og jorden brænder. Tirsdag aften finder en fisker så min KTM i en skov.


  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #12   8. aug 2018 Guys, se hvad jeg har modtaget i min e-Boks - det havde jeg ikke set komme, her præcis 2 år efter!

    Der blev taget en DNA-prøve i forbindelse med at den blev fundet, så måske vedkommende har været involveret i flere sager hvor der har været et match.

    Det er jo så langt fra sikkert at det fører til en dom, og selv med en dom skal jeg muligvis igennem et civilt søgsmål for at hente penge retur via udlæg (hvis der er noget at komme efter).

    Jeg overvejer at tage i retten og overvære straffesagen, det har jeg ikke prøvet før - og kendes vedkommende skyldig, så tænker jeg det kunne være rart at få sat ansigt på vedkommende.


    profilbillede
  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #14   7. dec 2018 Thi kendes for ret:

    Tiltalte, Casper Petersen, straffes med fængsel i 14 dage.
    Straffen skal ikke fuldbyrdes, hvis tiltalte overholder følgende betingelser:
    1. Tiltalte må ikke begå noget strafbart i en prøvetid på 1 år fra endelig
    dom.
    2. Tiltalte skal inden for en længstetid på 4 måneder fra endelig dom udføre ulønnet samfundstjeneste i 30 timer.
    3. Tiltalte skal være under tilsyn af Kriminalforsorgen i prøvetiden.

    Retten tager ikke erstatningskravet under påkendelse, jf. retsplejelovens §992, stk. 1.

    Det sidste ved jeg ikke rigtigt hvad betyder - men det er næppe til min fordel smiley


  • #16   7. dec 2018 Du må forhøre dig hos en advokat, for måske skal du selv gøre krav mod tyveknægten.

  • #17   7. dec 2018 Betyder det ikke - som #16 også er inde på - at du selv (altså retten gør det ikke samtidig for dig) skal rejse krav om erstatning?

    Hvorom alting er, så er det dog fedt, at det affald blev dømt! smiley


  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #18   7. dec 2018 Der er rejst et erstatningsansvar i forbindelse med sagen som er fremsendt til politiet og som der også fremgår udskriften fra dombogen.


    Jeg har fremsendt en detaljeret liste over de dele der var fjernet/ødelagt inkl. reservedelsnr. og listepriser. Derudover var der en del billeder af MC'en hhv. før og efter tyveriet der dokumenterer standen.

    https://www.dropbox.com/s/vh8zc7ez7c4bz0h/Erstatningskrav%20sag%20nr.%20...
    https://www.dropbox.com/s/n9plli6h2zuqguf/Billeder%20til%20erstatningskr...

    Kvitteringer er ikke fremsendt, men har dem liggende.

    Når jeg googler 992, stk. 1 finder jeg ikke noget - derimod står der iht. stk. 2 "I ethvert tilfælde, hvor retten ikke har påkendt et under sagen påtalt borgerligt krav, står det den forurettede frit for at påtale dette i den borgerlige retsplejes former." hvilket heller ikke rigtigt gør mig klogere på det praktiske niveau.

    Ja, det har også givet mig en øget tiltro til systemet igen at han blev fanget og dømt - og primært på baggrund af DNA prøven, så det virker!


  • #19   7. dec 2018 Alt det der volapyk betyder vist bare på godt dansk, at det nu står dig frit for, at sagsøge ham langt ind i helvede - more or less smiley

  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #20   7. dec 2018 Informationen fuldt offentligt, så hermed den fulde kendelse:

    https://www.dropbox.com/s/co4jxy82iiid8n1/Dombog%20dom%20d.%2026_11-18%20-%20KGR.pdf?dl=0


  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #21   7. dec 2018 til info,

    Jeg har erfaret at vejen frem er et civiilt sagsmål som jeg risikierer selv at skulle betale hvis jeg taber!

    Vinder jeg, skal pengene inddrives vha. inkasso, hvis der da er noget at komme efter, og det koster også penge at få inkasso til at hjælpe med det!

    Mit store spørgsmål er om de overhovedet har gjort nogen forskel at jeg har anmeldt forbrydelsen?

    Personligt har jeg brug en del tid på det. Bevares, jeg har fået min MC tilbage, men primært pga. min personlige indsats - og jeg har brugt egne penge på at få den tilbage i den oprindelige tilstand trods at forbryderen der dømt.

    Er der overhovedet nogen korrigerende indsats fra samfundets side? Har samfundet lært noget? Har den dømte lært noget?

    ..jeg er ikke ikke sikker på at min retfærdighedssans er overbevist!


  • #22   7. dec 2018 Din indsats har givet ham en dom og vi må så håbe det får ham på rette vej fremover.
    Hvis du gør krav mod ham og får dom på dit krav, så har du i første omgang 20 år til at få pengene tilbage. Men der løber omkostninger på og det er jo ikke sikkert banditten nogensinde kommer til penge.
    Tag kontakt til http://www.advokatvagterne.dk/
    Her kan du få lidt gratis hjælp.


  • #23   7. dec 2018 For 10 kilo ville jeg droppe et civilt søgsmål med mindre det er principielt for dig.

    Ikke besværet værd, desværre.


Kommentér på:
Stjålet: KTM SXC 625

Annonce