{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Razzia Kanal 5 {{forumTopicSubject}}

Autocamper med lav afgift, en mand mangler EN ting i det omfattende camping-udstyr, en bordplade, det koster ham kr 120.000,- pga at formålet med bilen er noget andet end det han bruger den til, satme sygt! Han har aldrig haft den bordplade!

Har tit tænkt på sådan en, men man skal sgu have 100% styr på camping udstyret ellers falder hammeren hårdt og kontant.

En dame har det problem at der er et sæde for meget i bilen i forhold til den afgift der er betalt, 6 i stedet for 5, så de laver en midlertidig konfiskation, hun bliver da stiktosset da hun har kørt i 8 år i bilen, og har 4 børn siddende i bilen,



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Razzia Kanal 5
  • #2   1. dec 2016 regler er til for at blive overholdt men der er en grænse jeg tror der er mange indenfor det offentlige der har glemt ordet logik , retfærdighed og almen medmenneskelighed der er så mange hårdkogte at de glemmer den almene dansker ikke er en satans karl og mange af dem har set for meget op til Amerika og har amerikanske tilstande når de håndtere loven smiley

  • #3   2. dec 2016 Hvis der ikke var regler havde de ikke job.. så de giver den gas på alle tangenter, man må ikke snyde staten en millimeter det er værre en vold og trusler

  • #4   2. dec 2016 Men de må godt selv smide 12milliarder væk....

  • #5   2. dec 2016 Vi er jo nødt til at have nogle ret stramme regler. Ellers vil det hele jo bare begynde at sejle.
    Hvis i så Politijagt forleden, var der en der absolut ikke mente det var nødvendig at holde for fuld stop. Hvis man ikke griber ind over for den slags tåber, så går det jo ravruskende galt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   2. dec 2016 Jeg kan heller ikke se problemet i at reglerne bliver håndhævet, må jeg indrømme.

    Man er jo udmærket klar over hvordan tingene er når man køber en camper - og hvis ikke man er det, er det fordi man er doven eller dum. De mennesker kan sagtens få øje på bilens pris, men de har sjovt nok lidt større skyklapper på når de skal læse betingelserne for at bruge den. smiley


  • #7   2. dec 2016 Jeg kan heller ikke se det store problem, man vil gerne slippe for den stor afgift og køben en bil som man sige man vil bruge til autocamper. 99% der køber bil på den måde bruge den ikke som auto camper, og så bliver man overraskt når man bliver snuppe for at bruge den som normal bil smiley

  • #8   2. dec 2016 Det tosse dumt at der er så mange forskellige kategorier af afgifter

  • #9   2. dec 2016 Jeg kan ærlig talt heller ikke se problemet, hvis man er stor nok til at snyde med afgiften på trods af at de udemærket godt ved at de skal have det udstyr i bilen altid, så er man sgu også stor nok til at tage bøden når man bliver snuppet med bukserne nede, så for mig er det totalt fryd at sådan nogen bliver straffet økonomisk på aller skrappeste vis!

    Så er på et tidspunkt der også blev stoppet i en såkaldt camper, som ikke gad at slå sovekabinene op da han blev bedt om det (sansynligvis fordi han ikke vidste hvordan han gjorde, eller at han vidste at den ikke var til stede) der faldt hammeren også med det samme, og det er efter min mening helt korrekt grebet an af skat! de skal bare køres rundt i hele karrusellen sådanne typer!

    Eller ham der blev snuppet i at have 3-4 Range Rovere registreret som firmabiler, selvom konen og børnene kørte rundt i dem privat med hestetrailere efter og alt muligt, det blev også en hav dyr omgang.. ja man kunne blive ved med historier om folk der tror de kan snyde sig igennem livet.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #11   2. dec 2016 End of the day..... det er "godt TV" og som det fremgår ovenfor, så er der pænt mange som "titter" med! smiley

    Slutteligt hører jeg også til gruppen, at det er ens eget ansvar, at sætte sig ind i reglerne- og overholde dem! Alle dem som "snyder" snyder også dig og mig! Og dette er uagtet om der mangler et bord, om der er 6 stole og ikke 5 - eller for den sags skyld......alle de stakkels "fjolser" som vil spare på deres Ejerskifteforsikring- og nu reddes af "branchen"....hvorfor mon? FORDI nu kan regningen sendes videre til dig og mig - og endda med argument om, at der skal ske en prisstigning! Flot! (nå, sidste del havde intet med afgift at gøre - men i bund og grund samme mekanisme) smiley


  • #13   2. dec 2016 Ser ingen problemer i at de slår hårdt ned på den slags.
    Dem der køber en Autocamper med meget lidt køkkenudstyr ved godt at de prøver at omgås reglerne. I dette tilfælde burde der være en bøde der er lige så stor som afgiften.
    Det samme gælder Polakker og hvor de ellers kommer fra for at arbejde. De ved jo også udmærkede reglerne med afgift.
    De har jo ingen problemer i at få køre penge og børnepenge osv.. Og ja i hørt rigtigt. De kan gøre krag på køre penge.






  • #14   2. dec 2016 Der er også rigtig rigtig mange som handler med biler, som ikke kender en del af reglerne.
    Kører du feks med en varebil med en fejebladstrailer efter og vogntoget kommer over 3500 kg og du kommer mere end 50 km væk fra firma adressen, skal der være fartskriver i bilen. Det er der mange som ikke har.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   2. dec 2016 Kun hvis det er i forbindelse med erhverv.

    Privat er det ingen problem - private mennesker bliver åbenbart ikke trætte.


  • #16   2. dec 2016 #14 gælder det uanset hvilken trailer man kører med, hvis vogntoget overstiger 3500? og vi selvfølgelig snakker erhverv?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   2. dec 2016 Jeps.

  • #18   2. dec 2016 rart at vide, men underligt kører læreren ikke nævnte sådanne ting da man tog trailerkort, og det var i forbindelse med erhvervs brug.
    nogen som kender bøde taksten? for naboen der kører lastbil snakker da om ret høje takster, når vi snakker om fejl/manglende skive i lastbiler smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   2. dec 2016 Fordi kørelæreren ikke har noget med det at gøre. Det skal arbejdsgiveren vide.

  • #21   2. dec 2016 av den gør nas i pengepungen!
    men når man bliver undervist i køre hvile tid når man tager kort til lastbil, burde man så ikke også få det når man tager trailerkort?


  • #22   3. dec 2016 #20: Den historie er sgu hul i hovedet. Svarer til alle kvinder skal have en bøde for prostitution, fordi de har udstyret til det...

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #23   3. dec 2016 Øh... Nu er prostitution jo sådan set ikke ulovligt smiley

  • #24   3. dec 2016 #23: True, det var nu taget ud af en gammel vittighed.

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #25   3. dec 2016 Sorry for off-topic..
    Synes jeg har set det tit at alle i en tråd er af samme mening ind til Sajmon kommer med en post af anden mening og pludselig er alle efterfølgene post enig med hans statement smiley


  • #26   3. dec 2016 #25
    Ikke mere julebryg til dig...du har tydeligvis fået for meget


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   3. dec 2016 #25 - Sorry for OT, men hvorfor bruger du tid på at nævne det der?
    Folks mening må stå for deres egen regning. Jeg har lige så meget ret til at komme med min, som i andre har...

    #27 - Jeg er hammer-mester af fjerde grad, så med den erfaring + selvtillid får man en kædesamling som holder for evigt. 0 fejl indtil videre. smiley

    Det er da lidt nemmere at bruge et nitteværktøj, men jeg vil bruge hammer metoden uden tøven hvis ikke der er andre muligheder - ligesom jeg også lapper MC dæk hvis jeg har muligheden for at undersøge om de har taget skade, og kan se det ikke er tilfældet. Igen taler statistikken for min beslutning, med 0 fejl... smiley


  • Klaus  K
    Klaus K Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #30   8. dec 2016 Der er kommet nye boller på suppen mht det med fartskrivere i varevogne. Nu tolkes reglerne herhjemme, som de tolkes i Tyskland og Sverige, så i dag ville fyren i eksemplet højere oppe ikke få en bøde.
    http://www.motormagasinet.dk/article/view/252828/mekaniker_sejrer_i_principiel_sag_om_handvaerkerregel


  • Klaus  K
    Klaus K Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #31   8. dec 2016 Der er kommet ny boller på suppen med fartskrivere i varevogne.
    http://www.motormagasinet.dk/article/view/252828/mekaniker_sejrer_i_principiel_sag_om_handvaerkerregel


Kommentér på:
Razzia Kanal 5

Annonce