{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Brian A
Brian A
Tilmeldt:
3. jul 2016
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26

så bliv forår for helvede da {{forumTopicSubject}}

Til denne sæson valgte jeg at smide mcen på værksted(ren dovenskab)

ompakket forgaffel
Nye dæk-brigdestone
DID kædekit 2 tænder+ i bag
olie+filter,kn luftfilter
jetkit,justeret på rullefelt+8 hk på baghjul


Nu vil vi famne ha FORÅR,jeg vil ud NUUUUUUUU

God sæson til alle,pas på jer selv derude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så bliv forår for helvede da
  • #1   29. jan 2017 Vi er i fuld gang smiley

    profilbillede
  • #2   29. jan 2017 Enten har du den forkerte cykel, eller bor i det forkerte land. Eller har bare den forkerte halvdovne Dansker holdning.......

    Heldigvis er der råd for det hele smiley Stram op og gør hverdag til en fest !!


  • #3   29. jan 2017 Det er alt for tidligt.. Maleren er ikke engang kommet igang med min endnu..!

  • #4   29. jan 2017 Venter selv på lidt dele der er på vej til mig nu, og kan heller ikke vente til varmen og salten fra vejen kommer væk!!!! Lad sommeren blive tør og varm smiley

  • #6   29. jan 2017 https://days.to/until/1-march#.WIpOSDKUzb4
    Kun 30 dage og 10 timr smiley


  • #7   29. jan 2017 Kan din mc først starte til foråret...?? Jeg var da ude at køre en fin tur lørdag., men min kan nu også starte hele året.... smiley

  • #8   29. jan 2017 Ja du ved, nogle har ikke helårs forsikring smiley

  • #9   29. jan 2017 Hvis man har lyst til at køre om vinteren så tegn da for hulen en forsikring der dækker hele året.... livet behøver ikke være en børnehave ... og NEJ havelågen tager ikke skade af lidt salt...

  • #10   29. jan 2017 Har overhovedet ikke lyst til og køre når det er koldt, men det er da træls ikke og må køre alligevel. Og jo salten fra vejen skader ens motorcykel, da den vil få de foreskellige dele til og ruste

  • #11   29. jan 2017 Jeg skal også have samlet min fra maleren.. gider bare ikke når det er så koldt smiley Det er også meningen at det skal være hyggeligt jo

  • #12   29. jan 2017 Brian S: Helårsdækning eller ej. Jeg gider, som trådejer, heller ikke køre på min Ninja i 2 grader og på saltede veje. Synes personligt ikke at der er ret meget ved at køre på mc, hvis man ikke kan komme ned i sving og køre friskt. Så hvis man ikke har en hamrende rusten 8 tusinde kroners cykel med styrtbøjler i forvejen, ja, så venter os med R-modellerne sku til salten er væk fra vejene og vejgrebet er bedre. Ellers er det jo som at køre i bilen hvis det bare er oprejst kørestilling og langsomt gas! Medmindre man kører offroad på en KTM eller lignende, og det er ikke alle der har den interesse.

    Jeg glæder mig skam også til at Ninjaen bliver kørt ud til foråret smiley
    Og ja, jeg har helårsforsikring på svinet.


  • #13   29. jan 2017 @mathias.
    Du jamre dig jo heller ikke over din manglende forsikring vel ?? smiley dem der giver forsikringen skylden kan jo bare ændre det.. dem der er salt forskrækket kan lærer at vaske, eller sætte sig ind i hvor lidt skader det giver. Vi kører jo også i vores forbandede dyre biler i salt ikk smiley og der er der jo virkelig noget jern der kan ruste...

    Jeg kører når det passer mig, Har ufattelig sjældent lyst fra september til maj, men hvis jeg bliver lokket af en solstråle så har jeg en vandslange når jeg kommer hjem.

    Kører man på ordentlige dæk på sin rr maskine kan man sagtens køre knæet i asfalten når der står 5' på termometeret.. Man skal bare være lidt mere påpasselig med hvor der er smidt grus ( det bruges heldigvis ikke så ofte længere)

    Hader når vi sætter helt og aldeles unødvendige begrænsninger op for os selv....


  • #14   29. jan 2017 Altså jeg brokker mig ikke over min forsikring ikke er en helårs. Jeg har valgt ikke og få en helårs da den er dyre og jeg heller ikke har lyst til og udsætte min motorcykel for salten. Du siger godt nok salt ikke skader så meget, men den øger risikoen for rust en del. Og føler heller ikke det er særlig rart og køre på en vinterdag i 0 grader. Helst 15+ grader smiley

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #15   29. jan 2017 Jeg har helårsforsikring,men da jeg er et dovendyr så kører jeg kun i solskin,den blev nok for tidligt færdigt i år,så den bliver sgu nok pudset en 30-40 gange istedet

  • #16   29. jan 2017 #14 se #8

    Lad være med bruge manglende forsikring som undskyldning for der ikke er hedebølge i januar smiley
    Fuck salt,regn og stenslag man skal kører når man har lyst. Det er et køretøj og dem kan man få maaaaange af. Livet er en engangsfornøjelse... og man skal da ikke misse en fantastisk tur på 2 hjul, fordi man er bange for lidt irr på en gearpedal smiley smiley smiley smiley smiley


  • #17   29. jan 2017 smiley
    Klart vi kører når vi - har lyst smiley !!!
    Det er jo lissom det, det gå ud på med al det her MC stads.. smiley
    Lyst..lyst..lyst smiley (og skrub så ud og lav kaffe, kone)

    Til de af der har - lyst smiley - til at køre, kan jeg anbefale at bruge den norske yr.no vejrtjeneste, den er et rigtig godt supplement til DMI..
    Hvis der ventes regn eller frost, - så er det muligt at køre rundt om det.. smiley
    viser yr.no der kommer en byge passer det faktisk imponerende præcist, hvornår og hvorlænge.. samme med frosten.. smiley
    Og så er der fine tørre veje til alle.. smiley

    Selvom det ser koldt ud, kommer der hurtigt varme i dækkene alligevel ( også selv om der kommer en byge smiley ) så man behøver ikke holde sig tibage af den grund, alene..

    Jeg kan selvfølgelig kun anbefale det, for en arbejdsdag med Mc kørsel i begge ender, ER nu generelt en bedre dag..! smiley


    profilbillede
  • #18   29. jan 2017 Og så er der på http://trafikkort.vejdirektoratet.dk/
    Kommet en service der giver et fint overblik, over vej temperaturer på ens rute.. smiley
    Samt hvor og hvornår der blevet saltet, eller ej.. smiley
    Det har virket fint indtil videre, jeg har i denne vinter kun haft, sammenlagt 5 frost dage, hvor jeg måtte køre i skotøjsæsken..

    Og det er jo en ren f'nøjl'se nu da dagen er blevet mere end en time længere.. smiley
    Vi vælger selv..! smiley
    Nogen er til datteren, andre napper moderen.. smiley
    smiley


    profilbillede
  • #19   29. jan 2017 Brian S: Nej, salt vil jeg ikke kaste min Ninja ud i. Salt er lort. Salt kommer ind alle vegne, også der hvor vandslangen ikke lige kommer, medmindre du bruger 30min på at skylle fuldstændig igennem.... Jeg vil ikke have salt på min maskine når vejret er hamrende koldt og vejen er elendig med hensyn til vejgreb. Og ja, knæet kan komme ned om vinteren, men det vil jeg satme ikke på 3 graders asfalt, så ber man selv om det med sportsdæk en skønne dag.

    Hvad angår biler og salt, det er satme heller ikke sjovt at køre i sin BMW 530D, 2015 i danmark om vinteren.... Men forskellen er, at der ikke er andet alternativ til sin bil for mange familier, og under bilen kan man tydelig se forskel på 5 år, hvis den kun har kørt i sydeuropa uden salt, kontra på danske veje med salt. Men en bil er ikke ligeså åben og "naked" som en motorcykel, derfor bliver rust og skidt og lort skjult, selvom bilen på det ydre fremstår pæn.

    FUCK SALT PÅ EN MC!


  • #20   29. jan 2017 Fik også gang i mz'en her igår, så den skal ud næste uge smiley
    Bmw'en venter jeg nok lige med til første dag over 5 grader m. sol.

    Når helårsforsikring koster 45-65 kr ekstra hos mit selskab, så kan man ligesågodt få det med. Salt kan skylles af smiley


  • #21   29. jan 2017 Niels hvem har du som forsikring!

  • #23   29. jan 2017 Salt skader ikke? Den var god!

    Nuvel du kan vaske det af, men at salt ikke skader...arhhhhhhhhhh

    ''Vi kører jo også i vores forbandede dyre biler i salt ikk''

    Men er det ikke nærmere af nødvendighed end lyst?


  • #24   29. jan 2017 Altså Petersen, nu regner jeg med d. 1 Marts i år bliver det 15 grader og sol lige indtil d. 1 Oktober. Sådan plejer det og være her i Faaborg normalt? smiley

  • #25   29. jan 2017 Nej Milling. Vi kører bil fordi vi er magelige. Det ville være langt billigere at køre mc hele året.
    Det er så latterligt at vi opfatter vores mc som noget så specielt og bevaringsværdigt, at vi frarøver os selv glæden ved at bruge dem når lysten er der..
    Har man ikke lyst så skal man selvfølgelig ikke. Men det er jo slet ikke det der er kernen i disse endeløse diskussioner.. Det er "min bike er vigtigere end mit liv" holdningen, især fra folk der kun har hørt skræk historier og aldrig selv har kørt et par ture i vinter halvåret, og erfaret hvor fortryllende lidt spor salt har efterladt smiley


  • #26   29. jan 2017 Altså hvor meget salt tærer afhænger jo ene og alene af, hvor meget salt emnet er udsat for og over hvor langt en periode. Det er klart at en mc som får et par ture på saltet vej ikke er rustet væk henover vinteren.

    Men salt tærer og sådan er det bare smiley det er ren kemi...

    Og jaaaaaaaaa... det er muligvis nok billigere at køre på en mc end bil. Men prøv så lige at stable kone, unger og hundene på en mc, og kom tilbage og fortæl mit, at jeg kun vælger bilen fordi den er mere magelig... Eller for den sags skyld køre i Ikea efter en ny sofa smiley

    Jeg holder på at det er af nødvendighed.


  • #27   29. jan 2017 Det er overhovedet ikke nødvendig.... hvis din datter blev syg og det krævede 2 mil at få hende rask ville du ikke være 2 sek i tvivl om du kunne leve resten af livet uden bil smiley
    Bilen ejer du fordi du er rig og magelig smiley


  • #28   29. jan 2017 ...Modsat motorcyklen eller hva' ?

  • #29   29. jan 2017 Hvordan kom du til den udledning milling ?

  • #30   29. jan 2017 Aaaaaner jeg ikke... ved heller ikke hvorfor du fik drejet en lilles piges sygdom, til flere millioner, ind over hvorfor man vælger bil frem for mc om vinteren?

  • #31   29. jan 2017 Det gjorde jeg fordi du betragtede bilen som en nødvendighed smiley og præcis "nødvendig" er et af de begræber man skal være nærig med.... især omkring materielle behov smiley

  • #32   29. jan 2017 Ja... men det var jo set i lyset af bil/motorcykel spørgsmålet. Og set i forhold til et transportmæssigt synspunkt vil jeg mene at bilen er nødvendig hvor motorcyklen netop er unødvendig og et materielt behov.

    Jeg har jo ikke nævnt at en bil er en forudsætning for at leve.

    Denne diskussion kommer sig jo af at du skrev ''Vi kører bil fordi vi er magelige. Det ville være langt billigere at køre mc hele året.''



  • #33   29. jan 2017 HOLD da op......Nu ønsker jeg sgu også det bliver forår....... smiley

  • #34   29. jan 2017 Det er lige om hjørnet :))

Kommentér på:
så bliv forår for helvede da

Annonce