{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.906 visninger | Oprettet:

Opel Insignia, men det er da motor :) {{forumTopicSubject}}

Har denne lortebil fra 2011 2.0 diesel. For 12.000 km siden havde jeg motoren ude for at få rep krumtap ( Alle Insigniaer dør i bunden, kender til 6 ! nu)
Nå men, med nye lejer, stempelringe og bla bla gik det rigtig godt igen. Efter tilkørsel på 5.000 km blev den chippet stille og roligt og har så kørt fint indtil nu. Synes måske den ikke var så kvik som da den lige var chippet, men svært at vurdere.
Den melder fejl P2282 som er en vakkumfejl. Har skiftet luftmasseføler, trykføler i indsugningsmanifold. Hele insugningsmanifold. Gasspældsåbner. Tryktestet systemet fra turbo til manifold. Ingen effekt.
Kompressionstestede i går i dysehullet,- 2 cylindre på 19 Bar og 2 på 20 Bar. Kan ikke finde ud af om det er ok eller for lavt ? Kunne køre, men kan ikke engang starte nu !? Er der mon en banan i udstødningen ? Næste er jeg vil prøve at rykke partikelfilteret af, og kikke på det, det har da trods alt kørt 220.000, men melder ikke fejl.
Hvad siger panelet?


Kommentarer på:  Opel Insignia, men det er da motor :)
  • #1   23. mar 2017 Er man ikke små retarderet hvis man vælger at chiptune en motor, som i forvejen er dårligt kørende?

    smiley


  • #2   23. mar 2017 Det var efter sidste renovering med krumtappen, altså fint kørende. Hvis du læser efter,- er det også hvad der står....

  • #3   23. mar 2017 Men du har vel bare skiftet til nye orignale dele?
    Så vel bare et spørgsmål om tid før lejerne ryger igen.

    Alle Insignia bunde dør - det skriver du selv smiley


  • #4   23. mar 2017 Fik nogle lejer fra England med mere bly end originale, og det er heller ikke problemet nu!? Dengang døde den med for lavt olietryk, forståeligt nok. Spørgsmålet går på om 19-20 Bar er ok tryk på bilen eller evt. årsager til vakkumfejl når man slipper speederen....

  • #6   23. mar 2017 Hans Henrik, tuning blev lavet hos Landberg specielt til bilen på rullefelt. Men det er irrelevant. Bunden blev fixet hos Iversens cylinderservice, hvor den selvfølgelig blev linieboret og honet og de monterede stempelringe og krumtap. Igen irrelevant. Samlet af mekaniker, med det rigtige værktøj. Bilen kørte perfekt 11.000 km, men nu med mystisk fejl. Insigniaer er notorisk kendte for motorproblemer, men havde sgu ikke lige set nye problemer komme allerede. Men har selvfølgelig heller ikke renoveret toppen, bare fået den gjort ren...

  • #7   23. mar 2017 PS. Det originale program er indlæst igen, så tallene passer på Bosch testeren. Men selvfølgelig stadig fejl P2282.

  • #8   23. mar 2017 Har lige googlet lidt frem og tilbage, og de personer som også har haft samme fejl, har skyldes en flækket indsugningsmanifold, defekt pakning eller utæthed ved gasspjældet.

  • #10   23. mar 2017 Min renault har aldrig den slags fejl, så vi kan bytte? Den trækker som et lokomotiv i alle gear og undervognen føles som et flyvende tæppe!
    Sætter man en autotester i den viser den aldrig en fejlkode, dét kan jeg love dig!


    profilbillede
  • #11   23. mar 2017 #10
    Du er da ikke rigtig klog, at tilbyde din Paris-Dakar racer i bytte for en Insignia, som ikke engang ville kunne klare de dele af dette løb, der foregår som transportetaper på asfalterede veje... smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=E-XylS3c8bc


  • #12   24. mar 2017 Godt nok er nye diesel motorer følsomme, men tror ikke en bar gør at den melder fejl. Men ville undersøge, indsugning/pakning/gasspjæld. Og ved ikke om indsugningen er lavet af plast. Men fejlen burde give et praj, om hvor du skal lede.

  • #13   24. mar 2017 I know. Jeg løj også. Den skal aldrig byttes væk eller sælges smiley Det er den sgu for god en bil til.

  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #14   24. mar 2017 Hvis den melder fejl på utæthed, så prøv lige at tjek slangen fra ic til gassplælds hus. Bagsiden af slangen øverst oppe vil gerne flække. Du kan ikke se det, men mærke det med fingrene selvom den er monteret,,

    Har rigtig mange insigniaer kørende, og har kun set ødelagte lejer ved forkert olie, eller for langt mellem skift... Aldrig på dem der køre på gm olie 5w30 dextros 2 med c3 norm...

    edit : eller tilsvarende olie kvalitet smiley


  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #16   24. mar 2017 frem med høtyv og fakler...

  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #17   24. mar 2017 Hold nu kæft Hans. Hvad er det for noget lort at lukke ud, når manden kommer med et sagligt og godt svar, i modsætning til dig og alt det negative og nedladende bræk du lukker ud konstant. Der er garanti for dumme bemærkninger lige så snart du skriver det første bogstav.

  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 147
    #18   24. mar 2017 Måske du skulle prøve på bil galleriet der sider nogen nørder der er mindst lige så kloge som Hans Henrik smiley

  • #22   26. mar 2017 Før hetzen på Hans-Henrik kommer for godt igang, vil jeg lige nulstille folks humør med endnu en random kommentar om min eminente Renault 4; En bil som alle burde unde sig en tur eller femten i. Altså modellen. Ikke min specifikke bil.
    Prøv lige at se en flot kabine! Og bunden går ikke ud på den, for den har en topmoderne mekanisk snegl på krumtappen, der høvler alt olie retur i motoren igen! Ergo; olien skal aldrig skiftes!


    profilbillede
  • #23   26. mar 2017 Så forstår jeg bedre at Opel har lavet det der fancy ''onstar'' vejhjælp... det lyder vist som en nødvendighed smiley

  • #24   27. mar 2017 Niels: Renault er ikke helt tosset, køre selv Clio 3. fejler aldrig noget andet end slid dele, men det er kun af økonomiske årsager. Men det er jo ikke det der er mandens problem her.

  • #25   27. mar 2017 Haha nej Martin, men det er ironi smiley

  • #26   28. mar 2017 Niels S, kunne godt være lidt hooked på den Renault der smiley
    # 8,12,14 Alt er skiftet !
    Tog CO2 og lambda sonden ud i weekenden så den kunne komme af med mere luft, og den både startede og kørte x10 bedre. Skal have partikelfilteret af og sendt til rensning nu,- tror sgu det er lukket helt til, selvom det ikke melder fejl, men den differensføler kan vel også være stået af......


  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #27   28. mar 2017 modtryk skal først starte ved ca 2ooo rpm hvis du måler på slangen til trykføler...

    har flere gange haft succes med bare at holde en damprenser i filteret


  • #28   28. mar 2017 Piller det af og sender det til proff,- vi får aligevel renset en masse til svenske IC3 tog for tiden, så mon ikke der kan laves en god deal der smiley
    Med hensyn til olien, kan jeg ikke huske hvad det hedder der altid bliver bestilt specielt hjem til den, men det har aldrig været det de har på værkstedet. Yderligere har den aldrig kørt over 18.000 på et skift, selvom servicebog siger 30.000. Kender til 6 ! i min omgangskreds der har smadret krumtappen, startende fra 146.000, det er sgu for dårligt.


  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #29   28. mar 2017 Har hørt om det flere gange, men ikke haft en eneste på jobbet...
    Det er jo en Fiat motor.... hvor er det nu ic4 kommer fra ? ??


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #30   29. mar 2017 de er næsten umulige at rense,du skal tvangsregenere den efter monteringen,derefter kan du udlæse om det virker,man kan se i testeren om filteret feks er halvfuld,stil bilen ude når du tvangsregenere,den går lidt amok og bliver noget varm,peugeot står 8 minuter med 4000 rpm,køler af og derefter 4 minuter igen,det lyder lidt vildt på en diesel,men så plejer det at hjælpe

  • #31   30. mar 2017 Har talt med Lavmands som vi bruger på jobbet. De måler tryk før og efter, og man får en rapport så filteret stadig er godkendt. Filteret bliver simpelthen skåret ud af huset for at blive renset,- det vidste jeg ikke.

  • #32   30. mar 2017 Den spiller faneme også bare smiley


Kommentér på:
Opel Insignia, men det er da motor :)

Annonce