{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

opsige job {{forumTopicSubject}}

Hej. Har squ fundet mig drømmejobbet og blevet tilbudt arbejde.

Det ligger dumt, lige op til min ferie og i den travle periode pga andres ferie.

Ville jo gerne man ku starte op efter min ferie (27 28) men er det acceptabelt at bare sige op og smut så hurtigt...

Overdrager beskeden mandag til bossen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opsige job
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   23. jun 2017 Mere end 25 år i erhvervslivet, har lært mig at man IKKE skal brænde sine broer, medmindre man er 100% bevidst om hvad man gør...

    Jeg vil kraftigt råde dig til at finde en løsning, som begge parter kan være mest muligt tilfredse med - dvs begge arbejdsgivere.
    Det kan sagtens virke som drømmejobbet nu, men er det også det om 3 mdr eller et halvt år? Ved du nok om dine nye kollegaer eller din nye arbejdsgiver, til at kunne sige det med sikkerhed? smiley


  • #2   23. jun 2017 fuldstændig enig med Sajmon.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   23. jun 2017 Tilføjelse: Hvis din nye arbejdsgiver mener du er DEN rigtige til jobbet, gør det ikke den store forskel om du starter 2 uger fra eller til. Hvis han/hun er en dygtig leder, vil vedkommende helt sikkert bemærke at du har den rette indstilling til arbejdslivet fordi du ikke vil brænde broer, og ikke vil smide alt samarbejde overbord bare fordi du får et bedre tilbud i fremtiden.

    Du skal tænke meget over hvilke signaler du sender til andre mennesker - specielt dem du arbejder for...


  • #5   23. jun 2017 Jeg er ikke interesseret i at brænde broer, har aldrig sagt et job op, så er lidt på bar bund. Min formentlig nye arbejdsgiver sagde også at man sku komme fra på en ordentlig måde og undgå at brænde broer. Vi har ikke snakket startidspunkt endnu, jeg snakker videre med dem mandag.

    Er ret sikkert på det er jobbet. Har i forbindelse med mit nuværrende job været lejet ud til at hjælpe pågældende firma nogen gange. De ligger meget langt væk. De lavede jobopslag på nettet, og jeg ringede ind, de havde forhørt sig ved de par af deres ansatte jeg havde hjulpet, lød det på dem, og tænker bla derfor de tager mig ind kun efter et par telefon samtaler.

    Tak for svarene


  • #6   24. jun 2017 hvis du ikke har en personalehåndbog fra firmaet hvor der står hvad fristerne er for opsigelsesvarsel så spørg tillidsmanden, hvor længe har du været i det nuværende firma?

    jeg ville ingen kvaler have med at sige op på mandag for de har rigtig god tid til at finde en afløser for dig

    jeg har selv været inde og sige op 2 gange nu og det er aldrig sjovt, jeg har altid sluttet af med at fortælle hvad der er positivt ved firmaet og at man har været glad for at være der, skal siges jeg løj så sidste gang for at holde hånden over en kollega som ikke kunne styre sit temperament


  • #7   24. jun 2017 Næsten 4 år. Det blot et lille firma med 8 - 9 ansatte.
    Snakker lige med 3f mandag og høre hvad de siger. Men efter hvad jeg har forstået så det bare at sige goodbye og smække døren i... altså i i teorien.

    Og nej, for helt kuldegysninger over at tænke på at sige op, også fordi det ligger så dumt smiley


  • #9   24. jun 2017 Hvad det for nogen aftaler du hentyder til tw? smiley smiley

  • #10   24. jun 2017 Du må meget gerne lige udbyde din kommentar TW.

  • #12   24. jun 2017 Tænk også på det signal, du sender til din NYE arbejdsgiver, hvis du smutter fra din gamle arbejdsplads på en grim måde. Det siger jo lidt om, hvad DE kan forvente.

    Som Sajmon allerede har skrevet; prøv at finde en ordning. De venter nok på dig, hvis du er den rigtige. Jeg har selv ansat mange folk, og når først den rigtige kandidat er fundet, er det oftest det, der tæller - ikke en bestemt dato.

    Held og lykke med det.


  • #14   24. jun 2017 Men ved ikke hvad for en aftale du snakker om?
    Sikker på du skriver i den rigtige tråd ?


  • #16   24. jun 2017 Jeg har ingen aftale ?

  • #18   24. jun 2017 Du har en kontrakt, et ansættelses brev, der står hvad reglerne er osv.
    Vil man gerne kunne komme tilbage er det jo bare at spørge hvad de har tænkt sig mht din opsigelse. Er i igang med et projekt og chefen spørger om du kan blive til det er færdigt er det jo bare at sige det til den nye chef, så ser han jo at du er ansvarlig.


  • #19   24. jun 2017 du kan da stoppe fra dag til dag,i bund og grund er vi alle barer et nummer i rækken,når der skal fyres folk,så stop du barer med god samvittighed. smiley

  • #21   4. jul 2017 bare at skride er jo ikke nogen god reference for fremtiden, sæt dig ned og forklar din arbejdsgive at du er blevet tilbudt noget der er mere tiltrækkende og samtidig udsprøtg den mulige nye arbejdsgiver hvor flexibel han er med startdato

  • #22   4. jul 2017 Tak for de forskellige inputs. Starter i nyt job om 3uger. Gamle chef sidste ord var blot vi ses om en måned når jeg er blevet træt af det nye, jeg tvivler nu, men alles good! smiley

  • #23   4. jul 2017 Only time will tell - føles det rigtigt nede i maven, så skal det sgu prøves smiley

    Viser det sig, at det nye job bare er l.o.r.t. fra en kant, ja så er man en erfaring rigere.

    Og det lyder heller ikke til, at du har smækket med døren i forhold til den gamle chef.


  • #24   4. jul 2017 det dummeste man kan gøre det er sgu at smække med døren medmindre det er død og helvede at arbejde det sted man siger op, så godt gået at du er velkommen at komme tilbage til det gamle

    skal hilse at sige at da jeg sagde op første gang så bare efter 2-3 uger savnede jeg de gamle kollegaer ad helvede til, kommer du højst sandsynligt også til men lad vær med at lade dig skræmme af det, det er kun til du lærer de nye folk at kende, så er det lige sjovt at være på arbejde igen smiley


Kommentér på:
opsige job

Annonce