{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Belægning til nybyggeri {{forumTopicSubject}}

Hey,

Vi er ved at bygge nyt hus, og skal have lagt ca. 250 m2 fliser. Vi har fået et par tilbud, som begge er oppe omkring 70-80.000 kr. for fliser og arbejdsløn.

Umiddelbart er det jo mange penge, og jeg ville derfor gerne høre erfaringer fra andre, hvis der er nogen som har, om det er dyrt eller rimeligt?

Er der evt. nogen der kan anbefale nogen til at lave arbejdet? Fliserne kan vi jo sagtens selv købe.

Jeg har før været med til at ligge fliser, og det har jeg ikke lyst til at gøre igen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Belægning til nybyggeri
  • #1   9. aug 2017 Det er i Galten ved Århus.

  • #2   9. aug 2017 Hvis den pris du nævner er alt incl. tror jeg da bare at du skal slå til hurtigst muligt! Det er noget der ligner 300kr. pr. kvm. og kan du lave underlag, købe fliser, ligge dem plus "alt det løse" billigere, så siger du da lige til, for så kan jeg skaffe dig rigtigt meget arbejde smiley

  • #3   9. aug 2017 Hej Tom,

    Okay, har ingen idé hvad sådan noget burde koste, så det er da rart at høre at det ikke er helt ved siden af smiley

    Det skal også siges, at der allerede ligger sand, så det skal "bare" rettes af.


  • #4   9. aug 2017 Prisen afhænger jo også meget af hvad der skal laves af under arbejde , selve det at ligge fliser er det minste , prisen lyder faktisk ok

  • #5   9. aug 2017 Vi har lige fået lagt 100 m2 i Køge på Sjælland med alt inkl. For 45000 så det lyder da meget rimeligt.

  • #6   9. aug 2017 Det er så ikke nok "lige at rette sandet af", medmindre du vil have lavet noget klamp! Skal det laves rigtigt, skal der bygges op, nok mindst 10 cm skal du regne med, så med 250 kvm må det vel blive 25 kbm jord og andet skrammel der skal væk, og derefter fyldes op! Såååå smiley

  • #7   9. aug 2017 Sig pænt ja tak til deres tilbud og få det på skrift.

    Det er en fin pris.


  • #8   9. aug 2017 Lov endelig ikke at bunden er ok. Bed brolæggeren tjekke det selv.

    80k er en rigtig go pris. Jeg forstår ikke de kan tjene penge på det.


  • #9   10. aug 2017 Bunden skal i den grad være i orden. Gerne en lerbund.
    Grus lægges på og vandes ned, så det bliver stenhård.
    Der rettes af og et tyndt lag grus til sidst, til at tag de helt små ujævnheder.
    Så flytter det sig ikke de næste mange år.


  • #10   10. aug 2017 Sørg for at få et udførligt tilbud for guds skyld!
    Er noget af de 250 m2 indkørsel fx? Så kræver det tykkere fliser tykkere, bærelag som laves af bundsikring og stabil bund.
    Hvis du siger der ligger "sand" er huset bygget på sandpuder? Og vil de rette af i det? Kan du lige så godt tørre røv i de penge, da belægningen vil sætte sig og ligne lort i løbet af ingen tid

    Jeg er selvstændig og uddannet grå anlægsgartner lever af at lave det til hverdag. Og det lyder meget meget billigt! Der må helt sikkert stikke noget under. Hvis ikke så er det bare at slå til!!!


  • #11   10. aug 2017 #10
    Tak for dit svar.

    Der er blevet gravet ud rundt om hele huset og lagt sand, og i indkørslen er der stabilgrus, så der burde være gjort klar til fliserne.

    I det tilbud vi har fået, skal de derfor ikke tænke på at ligge sand, da det allerede er der. Og vi får selvfølgelig tykkere fliser i indkørsel.

    Men umiddelbart lyder det jo som om, at det er et rimelig tilbud vi har fået smiley


  • #12   10. aug 2017 Ja prisen er sikkert helt fin, spørgsmålet er om arbejdet passer til prisen smiley det er nemt at give en pris på at trække af og lægge fliser hvor bunden er lavet og afretningsgruset eg lagt ud, (sand i Jylland smiley )
    Men bare sørg for at bunden er lavet præcis efter deres mening. Ellers kan der hurtigt komme en ekstra regning, bare til info.

    PS der skal også stabil på resten af belægningen ikke kun indkørslen. Men godt der er under indkørslen der burde også være lagt bundsikringsgrus ud i indkørslen

    Men hvis det er lige til som du siger så er prisen ikke helt skæv alt efter hvilken flise vi snakker om, de burde kunne ligge min. 4 m2 i timen med aftræk pr mand så kan du selv regne det ud smiley


  • #13   10. aug 2017 En anden ting du burde tænke lidt ind i sådan et projekt, er dræn/afløb. Hvis man har så store sammenhængende arealer med fliser, kan vandet have rigtigt svært ved at komme væk, bare for at få det lavet rigtigt første gang, ellers bliver det først dyrt smiley

  • #14   10. aug 2017 Godt set, Tom smiley

Kommentér på:
Belægning til nybyggeri

Annonce