{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Gammel model flex karme indv. Døre. {{forumTopicSubject}}

Vi har et hus fra 73 som vi under renovering er løbet i problemer med. Vi ville ha nye døre og karme. Men de gamle er lavet i nogle mål som gør at hullerne i de murede vægge er for små i forhold til nye karme.
Det finder vi selvfølgelig først ud af nu hvor rummene er lavet. Dvs at skære hullerne større er ikke en mulighed..
Jeg har fået ødelagt og smidt nogen af karme og gerigter ud. Og skal så ud og skaffe dem igen.
Men er der nogen som ved, hvad dette gammeldags flex karm system hedder?
Gerigten på den ene side, sidder fast i karmen. Og den anden side bliver så skudt ind i karmen, som på swedoor flex karme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel model flex karme indv. Døre.
  • #1   17. okt 2017 Hvad med at spørge inde på https://www.lav-det-selv.dk/

    Det her er et motorcykel forum smiley


  • #2   18. okt 2017 Af samme årsag er emnet oprettet i off topic der er beregnet til ikke mc relateret emner ?

  • #3   18. okt 2017 http://www.outrup.dk/ de lave dem efter mål.

  • #4   18. okt 2017 Jeg kan sagtens finde nogen der laver dem på mål. Men jeg søger de gamle da jeg ikke kan finde nogen der laver dem på mål med flex karm. Desuden har vi 11 døre så det løber snildt omkring 50000 kr hvis man skal ha dem special lavet

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #5   18. okt 2017 Et billede siger mere end tusind ord smiley .. hvordan ser dine (tilbageværende) døre og karme ud ??

  • #6   18. okt 2017 Sådan en flex karm “ virker” kun på hvor tyk væggen er og ikke på hvor bred dørhullet er. Kan også være jeg misforstår dit indlæg.
    Og brede er de hullet som dørene skal sidde i?....


  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #7   18. okt 2017 Hvorfor kan du ikke skære hullerne større, du bliver træt af smalle døre


  • #8   19. okt 2017 Den gamle model flex karm er meget smallere i selve materialet, men døren er en normal standard 73,5 eller hvad det nu lige er.
    Væggene er muret op efter de smalle karme og derfor er hullerne for små til nye karme.
    Grunden til valget er flex karme, er at huset er muret og pudset indvendig. Dvs væg tykkelsen kan godt varierer en hel del.

    Rummene er renoveret, og jeg fandt først ud af at hullerne var for små da jeg skulle til at montere nye karme.
    Dvs vinkelsliber er et no go, heller ej med vand, da vi så skal pille gulvet op. Det er også galt med højden, for der ligger en overligger med jern i.
    bajonet sav med speciel hårdmetalsskær til mursten er os forsøgt, men da stenene er brændt meget hårdt, vil det tage længere tid at skære, end at bygge et nyt hus.


  • #9   19. okt 2017

    profilbillede
  • #10   19. okt 2017

    profilbillede
  • #11   19. okt 2017 På billede nummer 2 sidder gerigterne fast som en del af karmen, og på det første billede der er set fra den anden side, kan man se at gerigterne er afmonteret, hvilket næsten er som en hel ramme man skubber ind på plads.

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #12   19. okt 2017 Hvor stor er forskellen på bredden af en ny dør m/karm og så de gamle ? hvis det måske er højst 1cm så kan du tage den nye karm med til en tømmermand og få ham til at maskin-høvle af den nye karm ?

    Mine 73'er karme ligner dine men så alligevel ikke. Her er flexkarmen lavet et eet stykke tyndt finér. Jeg tror at de er umulige at finde i dag desværre.



    profilbillede
  • #13   19. okt 2017 Det det har os været min tanke, bare skære lidt i tykkelsen på karmen, og højden er egentlig ikke et problem. Der skære man jo bare af længden på karm og dør.
    Men det kåre desværre ret meget. Så tror ikke det kan lade sig gøre hvis man vil bevare flex karmens effekt.


  • #14   20. okt 2017 #2
    jeg er bedøvende ligeglad, for min skyld kan du efterlyse hjælp til en hæmoride operation herinde.

    Mit svar var ment som et råd til at søge hjælp et sted hvor der er folk som har forstand på det dit emne omhandler.



Kommentér på:
Gammel model flex karme indv. Døre.

Annonce