{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Problemer med ovn/el installation {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid døjet lidt med min ovn når den er tændt. Så får jeg et lille rap over nalleren når jeg rører ved metallet i opvaskeren, eller i vaskemaskinen. Idag har jeg så skiftet test knappen/hovedafbryderen i mit elskab. Og da jeg her til aften tændte ovnen gik alt strømmen. Hvad er problemet og hvordan afhjælper jeg det.

Der er ingenting med kogepladerne, kun ovnen.

Jeg fatter ikke meget strøm, så skær det nogenlunde ud i pap


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med ovn/el installation
  • #1   8. nov 2017 du mangler nok jordforbindelse. har du selv monteret tingene? og har du 3 ledere eller kun 2 frem?
    jord (gul/grøn - som regel) er den ekstra leder. og ellers en fase og en nul.
    Når man køber nye apparater kommer de ofte hvis det er 230v med stik uden jordben - klip skidet af og monter fase/nul/jord (brun-blå-grøn/gul) så støder det ikke smiley


  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #2   8. nov 2017 Hvis du ikke fatter strøm, hvordan/hvorfor har du så selv rodet inde i eltavlen.
    Det er kun aut. el-installatører der har lov til det.
    Og det er der en god grund til, (inden jeg bliver sablet ned).

    Ufatteligt mange af de huse der går ild i, skyldes det elinstallationerne.
    Og hvis uheldet er ude, og forsikringsselskabet finder ud af at du selv har rodet med det. Så ryger dækningen, sandsynligvis.

    Jeg vil opfordre dig til at finde en elektriker, der har det rigtige udstyr til at måle din installation igennem.

    Håber du finder løsningen.
    Mvh. Allan.



  • #3   8. nov 2017 Ja, det er nok en ide at kontakte en elektriker, hvis du er helt blank på området. Eltavlen bør du slet ikke rode i...

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #4   8. nov 2017 Det kunne tyde paa at der er overgang i et af varmelegmerne i ovnen.
    Tilkald en hvidevareremekaniker.


  • taageaage
    taageaage Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 18
    #6   8. nov 2017 Din opvaske og vaskemaskine er nok ikke tilsluttet beskyttelseslederen (grøn/gul leder).
    Noget tyder på at ovnen kan være jorder korrekt, hvis dette er tilfældet, så har du et potential foskel mellem stel på ovnen og stel på maskiner tilsluttet vand.
    Alle vaskemaskine og opvaskemaskine er udført med en ordning som sender en lille strøm til stel, det er det du kan mærke. Denne strøm er ikke nok til at udkoble HPFI relæ. Vh Aage


  • #7   9. nov 2017 har du overvejet at finde et andet forum end et mc forum da du ikke lader til at have mc og alle dine spørgsmål ikke er mc relaterede?
    der er en grund til at det hedder Motorcykelgalleri og ikke VVSgalleri eller ITgalleri eller Rejsegalleri..

    beklager det sure opstød men det er frustrerende at glo på alle de off-topic opslag


  • #8   9. nov 2017 7> Nu du lige beklager dig over off-topic, har du så selv opdaget, at det er oprettet i - tadaaaa - Off-topic?

  • #9   9. nov 2017 Søren .. læs de sidste linjer i min besked..

  • #10   9. nov 2017 Jeg ved ikke hvilken/hvilke af din(e) linjer jeg skulle have overset?

    Du har derimod muligvis overset, at emnet er oprettet i Off-topic, og dermed fuldstændig efter bogen, og du selv har mulighed for, at slå Off-topic fra, hvis det generer dig så meget.


  • #11   9. nov 2017 genlæs... og genlæs indtil at du ser at jeg lige præcis undrer mig over at man melder sig ind i et mc galleri uden at man tilsynladende har en mc eller interesserer sig for det da.. de 30 spørgsmål man opretter på galleriet kun er off topic ..

    jeg ved sgu da godt at det er off topic.. du har helt misset kontekst ??????


  • #12   9. nov 2017 Jeg må give Alexander +1

    OP, har været på MC galleri i mange år og, hvis i kigger under hans indlæg, omhandler ingen af dem motorcykler.. ?


  • #14   9. nov 2017 Dine hvidevare skal altid have en aktiv jordforbindelse, ellers vil de give dig stød...
    Dit Hpfi relæ slår fra pga. af aflednings fejl til jord, men det behøver ikke være din ovn men det er selvfølgelig en mulighed.. ????


  • #15   9. nov 2017 Eller f.eks. have været oprettet på MCG i 10 år uden at oprette ét eneste emne. Så ville jeg da klart også begynde, at pege fingre af andre smiley

  • #17   9. nov 2017 16> Jeg ville også hellere rode i en MC fremfor en stikkontakt smiley

Kommentér på:
Problemer med ovn/el installation

Annonce