{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Råd til valg af billig familiecontainer {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Rådgivning plejer at være meget fornuftig herinde, så jeg forsøger mig lige med en forespørgsel på biler.

Vi mangler efterhånden en bil til praktiske gøremål når der ordnes hus/have og når vi skal på familiebesøg mellem Jylland og Sjælland.

Så jeg kigger lidt efter en benzindrevet stationcar med krog og god bagagerumsplads. Den skal være acceptabel på motorvej mht støj og helst ikke koste en formue i vægtafgift (under 4000 årligt). Den kommer næppe til at køre mere end 5-6.000 km årligt. HK er ligegyldigt, min potensforlænger har to hjul.

Pris: Helst under 30.000 kr.

Jeg kan lave standardting selv, men skiller ikke motoren ad.

Har indtil videre kigget på Fabia Combi fra 2003 og frem, men også Clio er en mulighed.

Lad mig høre hvad I kan anbefale.

God aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til valg af billig familiecontainer
  • #1   4. maj 2019 Vi kører rundt i en Toyota Avensis fra 06, hvilket er en bil jeg helt klart kan anbefale. En god og solid bil med minimale værkstedsregninger. Kan vidst findes til omkring de 30.000 kr. Eneste minus er, at den ikke kører så langt på literen. Koster ca. 3.600 kr. Årligt i vægtafgift.
    Jeg kender dog ikke så meget til hvor meget plads der er i stationcar-modellen. Vores kan dog lige indeholde en barnevogn smiley
    Håber det kan bruges til noget.
    Held og lykke med at finde den rette bil.


  • #2   4. maj 2019 Vi kører på 9 år i en Skoda Fabia Combi 1.4 TDI, uden tvivl den mest økonomiske bil
    jeg nogensinde har haft. Men vælg en med 4cyl - den 3cyl diesel lyder som en traktor...


  • #4   5. maj 2019 Vi havde en skoda fabia combi fra 03. 1.4 16v 75hk. Ikke køn, men hold kæft den kørte godt/ behagelig.

  • #5   7. maj 2019 Jeg har en Ford C-max benzin til transport af 4 stk børn, det er en super rummelig bil med individuelle sæder, noget ungerne sætter pris på.

    Den mangler helt klart et 6. gear (eller bare en bedre gearing) men til at trille rundt med familien med er den fin.


  • #6   7. maj 2019 Både mig og konen har Opel Astra H.. hun har en 5dørs og jeg har stationcar.. begge er dog i diesel, men kan fås til billige penge efterhånden

  • #7   8. maj 2019 Tusind tak for råd.

    Jeg har sat de fleste af bilerne i søgeagenterne og venter bare på der kommer en op med under 200k på klokken, koster under 30k, og har undervognsbehandling og ingen synlig rust.

    Har været ude og prøve en Fabia 1.4 16V som faktisk kørte rigtig godt, men den var ikke undervognsbehandlet og rusten var på vej frem. Den skal lige overvejes lidt mere i forhold til prisen.


  • #8   16. maj 2019 Lige en opfølgning.

    Fandt en Fabia Combi 1.4 16V fra 2004 med 144k på klokken til 17500. Så bliver det vist ikke meget billigere. Jeg håber den som minimum holder 1½ år til næste syn.

    Tak for hjælpen.


  • #9   16. maj 2019 Vores har passeret 200k så mon ikke du har bil til de næste 3 - 4 syn i den smiley

Kommentér på:
Råd til valg af billig familiecontainer

Annonce