{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

megafon undersøgelse ? {{forumTopicSubject}}

i følge megafons seneste undersøgelse vil 85% af adspurte bilister gerne have fler automatiske fart kontrollere.
hva fanden sker der lige i dk.
lidt baggrunds info. om min person og min baggrund til min holdning.
for ca. 25 år siden og frem kørte jeg hverdag kbh.-næs i 7år. hurtigst tur 37min i bil smiley
den gan var vi fler der kørte denne tur. vi kørte alle ca. 100km/t på landevejen næstved rønned. og +++100 på motorvejen.
nu er der 60 på store dele af samme landevej og der er 110på motorvejen
hvilket jeg personligt finder samfundsskadeligt da der er fler og fler kør på samme strækning.
og jeg finder fler og fler latterlige hastighedsnedsættelser. næstved-ringsted fler steder hvor hastigheden er sat ned uden grund og ca. 3km. efter man har passeret ringsted skildet er der på højre hånd en ca. 100m ind til en traktor forhandler og på venster hånd marker. jes jes vi er i byn ?
MOTORVEJSBROEN. storestrømsbroen 90km/t ???
næstved-slagelse der har enhvær lille flække med 5 huse og fælles lukum fået dreje bane og igen hastigheds nedsættelse. hvis disse sideveje til landevejen er så skidefarlige så luk lortet. bum for eller noger ligende
Nu er der nogen der vil sige det er pga. det er skidefarligt ude i trafikken men mine undersøgelser viser noget andet.
Pt. 6 døde 4 i trafikken ( 2 i bil og 2 på mc) 1 af nako og 1 af druk og piller
da stort set alle jeg kender færdes i trafikken og der er rimelig mange der har brugt stoffer men kun nogele få der har misbrugt piller og alkohol.
KONKLUSIONEN må være det farligste er at æde sovepiller og drikke alkohol derefter kommer stoffer og på en klar sidste plads i min uvidenskablige undersøgelse er trafikken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  megafon undersøgelse ?
  • #1   8. okt 2007 Ja de har ikke spurgt mig det er helt sikkert!!! lol vi vil da ikke have mere kontrol....

  • #2   8. okt 2007 At folk har den opfattelse at det er farten der dræber hænger vel også sammen med alle de kampanger der kører om emnet..

    Men i nogle tilfælde er det jo også farten der dræber når det kommer til stykket..


  • #3   9. okt 2007 hehe det er lige som den kampange der køre i tv "tag 10 af toppen" hvor ham belisten midster heredømmet over bilen og skrider ud og smasker ind i et træ, fordi han kørte 10 kmt for stærkt..... men jeg kunne sgu godt tænke mig at vide hvordan han i første omgang kom ud i rabatten der gør at ham midster herredømmet.... han sad vel og pillede ved radioen elle små sov eller talte i fon, som så mange andre bilister.

  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   9. okt 2007 Jeg kan sagtens følge jer i at mere kontrol ikke nødvendigvis udmunder i færre ulykker. Og jeg kan sagtens følge jer i at undersøgelsen måske ikke virker repræsentativ hvad angår den høje tilslutning til mere kontrol, specielt ikke herinde. Men at de personer der har kommenteret indlægget ligefrem er enige om fart ikke er den store synder ved trafikdrab/ulykker, er da, undskyld udtrykket, helt hen i vejret.

    Det er statistisk bevist over en meget lang årrække, at netop farten er alt afgørende mellem liv og død. MEN selvfølgelig også med andre faktorer som, dårlige bilister, radioroderi, mobiltelefonsnak osv osv. Farten er ikke alene afgørende, men den største aflæselige faktor ved dødsulykker.

    Tror i ikke at rådet for større færdselssikkerhed havde lavet kampagner om andre områder i stedet, hvis det virkelig var dem som var primær årsag til dødsulykker???

    Vil meget nødigt se en af jer, eller nogen for den sags skyld, komme kørende med 10 km for meget i timen og brage direkte ind i siden på en bilist eller lignende, der IKKE lige så jer ved deres ubetingede vigepligt. Hvor de sidste 10 km betød at i ikke kunne nå at afvige.

    Så kunne tilfælde være at "det er fart der dræber" som Mikael (Tønder) P skriver IKKE skulle bankes ud af hovedet på folk??

    http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/a0472776

    http://sikkertrafik.dk/31000c/base/9dd62776


  • #6   9. okt 2007 per h det har du da ret i at når endelig uheldet er ude er det da bestemt afgørende hvor hurtigt man køre. Men man skal da først og fremmest se på hvad der skaber uheldene, så som radioer eller telefoner. Selv om det er forbudt at tale i tlf når man køre bil, så ser jeg godt nok mange der stadig gør det, og ja jeg ser godt nok også tit at det er ved at gå galt forde folk taler i tlf.

    Men som sagt er jeg ikke direkte uenig med dig.

    Jeg vil nu også mene at mc ister er mere opmærksome i trafiken, da de ikke kan tillade sig at slappe helt så meget af. eller lave ret mange andre ting end at køre deres motorcykel. Ser mange på vej på arbejde der skal ryge,drikke kaffe, skifte kanal, tale i fon, ja og selv folk der læser avis.


Kommentér på:
megafon undersøgelse ?

Annonce