{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
349 visninger | Oprettet:

Canon EOS 400D spejlrefleks {{forumTopicSubject}}

Hej

Går med tanken om at købe et bedre kamera..
Har kig på Canon EOS 400D var så lige ude og snakke med en forhandler og han snakkede om alt muligt med objekter osv:) blev helt forvirret smiley


Det jeg egentlig bare gerne vil have er et kamera der tager RIGTIG gode billeder..

Har et canon ixus 60 mener jeg det er.....

Hvad skal jeg købe? er ikke helt inde i alt det der med de linser osv... Syntes det lyder bøvlet at skulle have flere med på turen og skifte alt efter hvad man nu tager billeder af......

Hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canon EOS 400D spejlrefleks
  • #1   3. jan 2008 Hej brian.

    Det kommer helt an på hvad du skal tage billeder af!..
    Er det til at have med rundt er et lille fx. et ixus et udemærket kamera, nemt at betjene, tager fine billeder og nok i langt de fleste tilfælde.
    Tager du skridtet videre og køber et semi-proof kamera som et eos 400, får du virkelig kamera for pengene.
    Et digi spejlrefleks kamera tager super skarpe billeder, og har en en del indstillings muligheder til de forskellige miljøer. Det med linser er ikke den store videnskab, og den linse der oftest følger med kameraet er fin i det fleste tilfælde. Telelinser bruges ved motiver på lang afstand, og macro på motiver meget tæt på.

    Så gør op med dig selv hvad du skal bruge det til først.

    Og spørg endelig hvis der er noget konkret du vil vide...


  • #2   3. jan 2008 Ville måske kigge på nikons d80 frem for canon eos 400!
    Det føles lidt mere som et "rigtig" kamera. Og tager bedre billeder..

    Tag og køb huset løst og køb et objektiv ved siden af! De objektiver du kan få med er meget gode.. men har en tendens til at ikke være alt for skarpt tegnende og har for højt blænde! Ved godt det er små ting men når man køber kamera til de penge er burde det også være de små ting man går efter!

    Køb en 50mm f 1.8 den koster en tusse.. og når du så har skudt 2000 billeder så ved du hvad dit behov er! om det skal være tele eller makro, høj eller lav blænde!

    Hilsen Kristian


  • #3   3. jan 2008 Har lige fået mig et Nikon D40X .. det kan jeg godt anbefale ..

  • #4   3. jan 2008 Lyder lidt som om at det er et canon G9 du har brug for..

    Tager SUPER billeder.. og er noget lettere i betjeningen end feks. D400,


  • #5   3. jan 2008 Med et eos kan du tage betydelige bedre billeder... orså med standart linsen, og du kan sætte det på auto så det virker som et tænd og skyd kamera..

    Vil du der imod lege lidt mere med er det virkelig utroligt hvad du kan få ud af det, især hvis du har styr på photoshop...

    Har lige købt et på nettet til godt 4500 kr...

    så uanset hvad du skal bruge det til er det super godt...

    eneste minus er størrelsen... men sån er det jo med et SLR smiley


  • #6   4. jan 2008 Hejsa Brian!

    Lars og jeg har lige købt sådan et her i usa.. det tager vildt gode billeder! vi skal af sted til santa monica nu her i aften og se hvordan billederne bliver når det er..


  • #7   4. jan 2008 Du kan nøjes med at købe et Canon EOS 350D.
    Efter at EOS 400D er kommet, er EOS 350D faldet vildt i pris og det tager sgu fede billeder - har selv et og er meget glad for det.


  • #8   4. jan 2008 Ang. 400 eller 350. Vi har hørt at 400'eren tager bedre billeder når noget er i bevægelse.. Vi fik tilbudt en ekstra linse (75-330 - mener jeg) for 500 kr ekstra.. og vil klart anbefale at tage den med hvis du kan få den billigt! den der følger med som standard er god hvis man er forholdsvis tæt på, men den anden er meget bedre på afstand.. og zoom'er selvfølgelig også meget bedre!

  • #9   4. jan 2008 Er det ik bøvlet at skulle gå og skifte linse???

    Er der ik nogle der kan uploade et par eksempler på de billeder der er taget?



  • #10   4. jan 2008 Hmm.. de skal være mindre end 3 mb for at lægge dem ind her.. det er lidt bøvlet at lave dem mindre lige nu.. håber nogle andre har nogle af lidt lavere kvalitet der ikke fylder så meget som de kan smide op så.. :o)

  • #11   4. jan 2008 Måske kan de uploades til en anden side bare lige for at vise.... vil gerne se hvad kameraet kan præstere... smiley

  • #12   4. jan 2008 Du kan da lige få et med rimelig dybde af datteren fra i "sommers" kommer med link om lidt...

  • #13   4. jan 2008 Glemte lige - canon D400 - tror det var med 28-80 linsen.

  • #14   4. jan 2008 prøver lige med direkte link...

    (link fjernet)


  • #15   4. jan 2008 Tjaa brian du kender mit, det tager fine billeder og er ikke et dyrt kamera, og linser skal du ikke skifte, da den er fast den som er på. skriv via msn hvis du er i tvivl eller kom forbi så kan du prøve den. hygge

  • #16   5. jan 2008 Alt efter hvor meget det haster er du jo også velkommen til at komme forbi og se nogen når vi kommer hjem igen!

Kommentér på:
Canon EOS 400D spejlrefleks

Annonce