{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

HJÆLP ANG.valg af FLADSKÆRM {{forumTopicSubject}}

Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af ny fladskærm, er mest til LCD modellerne og har sony surrond-sound dvd m.m....
skal have 37" - 40 " skærm i god kvalitet!!
Gider ikke det ikke står skarpt........
Gode råd, links, forslag ALT MODTAGES

-Mvh Jacob

P!S Godt nythår


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP ANG.valg af FLADSKÆRM
  • #2   5. jan 2008 Jeg har selv kikket på 32'' og noget af det afgørende er for mig, om der er digital tuner i fjernsynet. Vil du have digital tv og har du ikke digital tuner skal du have en boks på størrelse med en DVD ved siden af, som signalet så løber igennem. Der er flere forskellige typer digital tuner: DVB-T (antenne), DVB-C (kabel) og DVB-S (mener det er S for satellit).

    Regner du med digitalt signal skulle antallet af hertz ikke være så vigtigt, men ellers er det vel bare at sigte efter god opløsning (evt. full HD) og et godt billede ved sammenligning. Har selv kik på Sony 3000D, men ellers laver NAD nogle rigtigt fede.


  • #3   5. jan 2008 Høj kontrast og høj opløsning giver det klareste billede. Men ellers kig lidt på lysstyrken, den må heller ikke være for lav.

  • #5   5. jan 2008 tjek tjek tjek..........

  • #6   5. jan 2008 Jeg vil anbefale dig at gå ned til den lokale tv pusher og kigge på nogle forskellige skærme. Selvom der står de har go opløsning betyder det ikk billedet er i top ! Der er så stor forskel på skærme og det er nærmest umuligt at læse sig frem til den rigtige ! Då ned og kig det er det eneste rigtige.

  • #7   5. jan 2008 I panasonic PV60 får du meget for pengene, de kan ikke være særlig dyre længere..

    Ellers kan du jo altid se på deres nyesre modeller, hvis du har de der 12kilo at arbejde med smiley


  • #9   5. jan 2008 Brug dog 10 - 15 min i en stor TV forretning.
    TV ene kører med samme billede, og du kan nu gå rundt og vurdere opløsning kontra billedkvalitet og ikke mindst pris.
    Jeg købte Dec 06 en 32" LCD Medion 1366x768 for kr 4900 Det er et udemærket TV, synes jeg ( incl digi og PIP ) Jeg har set 37" idag til omkring 6 - 8 k.
    Men vurder selv hvad du vil ofre. Der er jo også B & O.


  • #10   5. jan 2008 Hvis du ikke har planer om at købe HD DVD og/eller BluRay. Så behøves du ikke at gå efter LCD med FullHD. Det kan ikke betale sig. For det første er der jo ingen danske kanaler der sender HD TV endnu. Og generelt er udvalget af HD kanaler meget ringe.
    For det andet. Når der engang kommer skub i HD TV kanalerne, så er FullHD lcd-tv, nede i en meget bedre pris.
    Min mening er, at du skal købe et tv der er flot og har et godt billede. Og ikke mindst har DVD-T tuner, som Thomas S, skriver. Det analoge sendenet forsvinder nemlig inden for en overkommelig fremtid. Kan ikke lige huske datoen.


  • #11   5. jan 2008 Og forresten. Så har DVB-signalerne intet at gøre med HD TV. Bare for at udrydde nogen tvivl.
    Jeg har selv TV via fiber. Og mit analoge signal er (næsten) lige så godt som DVB-T. (Kan kun se forskel, hvis jeg har to identiske tv, ved siden af hinanden med hvert sit signal). Jeg har også mulighed for at se TV gennem en digital Settop Boks. Der kan jeg heller ikke se nogen forskel.
    Så hvis du har en god udbyder af analog tv-signal og din antenne installation er 100% i orden, så har du et knivskarpt billede.

    /Jan (Laver fiberbredbånd)


  • #12   5. jan 2008 Daj72> Thanx mate!

  • #13   5. jan 2008
    Hvis det skal være full HD, så kan jeg bestemt anbefale det her:
    (link fjernet)

    Flere af mine kammerater har det, og der er bare super lækkert billede på det. Jeg er selv ved at skrabe penge sammen til det.


  • #14   5. jan 2008 man kan også kun bruge det fulde hd, hvis man har en fuld hd dvd eller andet... det digitale signal man kan modtage via dvb-t er ikke i fuld hd...endnu... og der går sikkert mange år inden det er...

  • #15   5. jan 2008 man skal også være klar over at går man ind i en tv-butik, er det der køre på alle skærmene fuld digital signal, og derved vil billedet blive meget mere skarp og lækker... prøv at se om du kan få lov til at se skærmene i analog signal, så kan man rigtig se hvilke slærme der virkelig er gode, og hvilke der ikke er så gode...

  • #16   5. jan 2008 Vil mene at du skal gå efter Sony eller Samsung.

    Og så skal du have dig en blu-ray afspiller så du kan bruge dit HDtv til noget. DVDen er forældet og kommer aldrig til at stå helt skarpt!


  • #17   5. jan 2008 www.tapeconnection.dk han kører med nogle sindsygt gode priser på tv, og så yder han en fantastisk god service. jeg kan varmt anbefale samsungs lcd fjernsyn, som han også forhandler. der er sgu billede i verdensklasse.
    held og lykke med valget smiley


  • #18   5. jan 2008 du kan læse dig død alle steder, har gjort det i længe og valget falt på et Shap Full HD som lever fuldstændig op til alt hvad jeg skal bruge! inkl HD og blue ray, sony og samsung betaler du tit for navnet ikke altid kvaliteten bag

  • #19   5. jan 2008 udvalget er gigantisk og totalt umuligt at være 100 % up to date medmindre du køber nyt hver 6 md.
    mit råd er at tage en tur rundt til forskellige forhandlere og se dem live...sørg for at se alm antenne signal og tag evt.selv en film med som du kan sammenligne med dit eget tv og de forskellige modeller.
    køb det hvor kvalitet og design matcher din tegne bog


  • #20   5. jan 2008 Som flere har skrevet så er det en kæmpe jungle. LCD skærme har den ulempe i forhold til plasma at deres sorte farve ikke er helt sort. Der ligger lige som et lille mælkehvidt skær i farven. Dog har jeg set et tv uden denne misfavning og det er Samsungs nye F8 model. Et super lækkert tv, dog kun med DVB-T og ikke DVB-C som man skal have ved kabel. Jeg går selv i tankerne om at købe dette tv, da det har et af de bedste billeder jeg længe har set, også sammenlignet med en plasma skærm.

  • #21   5. jan 2008 Det er korrekt at der er et stort problem med sort/hvid ved LCD. Stiller du lys og kontrast til korrekt sort, kan tv'et ikke vise korrekt hvidt. Stiller du til korrekt hvidt, kan det ikke vise sort!

    Jeg mener ikke at fladskærmene (endnu) har nået de gode gamle billedrørs kvalitet. Man skal i hvert fald have et HD-signal (Blueray eller HD fra satellit) til rådighed før en fladskærm bliver lige så god som de bedste billedrør. Desværre er det jo svært at opdrive et billedrørstv i den gode ende nu, da de er gået ud af produktion.

    Egentlig så ligner fladskærme historierne om Bobble-folkevognen, VHS-video og kassettebånd. I alle tre tilfælde blev de meget udbredte på trods af at der fandtes meget bedre systemer på markedet, men flertallet af folk købte det ringste og dermed blev det udbredt. Det samme sker/skete med fladskærme - det er ikke det bedste tv, men folk køber det alligevel.


  • #22   5. jan 2008 Dette er guld læsning - Han ved en del om emnet.

    http://hifigalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=5504


  • #23   5. jan 2008 Jan, radiorørne lød/lydder jo også bedst, men de brugte tonsvis af strøm og fyldte af H til.. Jeg vil nu mene at et HD-billede på en fladskærm ser langt bedre ud end et halvgrumset billede fra et billedrør (har du nogensinde set et rigtigt Full-HD billede?). De fylder/vejer desuden kun 1/10 og bruger også mindre strøm

  • #24   6. jan 2008 Nicolaj, jeg skriver jo netop også at der skal HD til, hvis det skal være bedre end billedrøret.

    Et tv-signal i alm. opløsning, analog eller digitalt, gør sig bedst på et billedrør.

    Jeg er ikke enig i din sammenligning med alm. radiorør. De første fladskærme brugte jo meget mere strøm end de bedste billedrørstv.



Kommentér på:
HJÆLP ANG.valg af FLADSKÆRM

Annonce