{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

MJ
MJ
Tilmeldt:
14. feb 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 74

Knallert! : Aprilia går dårligt {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver lige herinde med det voksne og erfarne puplikum, I OFF TOPIC

jeg er ved at lave en knallert sammen med knægten, men min 2-takt visdom er vist gået tabt med alderen

Jeg har total renoveret en Aprilia RX50 fra 2001, men jeg døjer virkelig med at få den til at gå ordentligt.

Den starter i første hug, uden problemer. Den går perfekt i tomgang, mellem 1000-1500omdr. Men jeg kan ikke få den til at tage mere end 6-7000 omdrejninger uden at den hakker helt vildt. Jeg synes jeg har prøvet det meste. når jeg kører på den tager den bare ikke ved, og jeg får den slet ikke til at yde rigtigt

standarddysen er 95 og jeg har dyset den op til 105, og dyset den ned til 85, uden noget mærkbart resultat. luftskruen står halvanden omgang ude karburatornålen står et hak fra toppen. Tændrøret er stort set vådt uanset hvilken dyse jeg har i

Jeg har prøvet at justere tændingen, både fra den ene yderlighed til den anden, og en masse hak derimellem

Jeg har givet den ekstra stelledning på motoren, uden resultat.

Det eneste jeg ikke har prøvet er at kigge på membranen, den er ny (ebay skrammel) men jeg ved ikke om den ikke kan holde tæt.

er der nogen der har et bud på hvad det kan være???



Minarelli/AM6 motor med:
70ccm cylinderkit (ebay skrammel)
21mm PHBG kopi karburator med dyse 95
Ny membranhus med membraner.
Tunudstødning
BR9ES tændrør.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert! : Aprilia går dårligt
  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 123
    #1   19. okt 2020 Måske den ville gå bedre med original udstødning. Hvad med luftfilter? Hvis i ikke har standart udstødning, så kan det blive nødvendigt at lave en lille hurtig test helt uden udstødning på

  • #2   19. okt 2020 Den har standart filter og filterkasse.

    jeg vil prøve det med udstødningen


  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #3   19. okt 2020 Nu fremgår det ikke af teksten men jeg er sikker på det er afprøvet når I har været så meget andet igennem, men nyt tændrør måske?

  • #4   20. okt 2020 Ny nål eller komplet ny tænding

  • #5   20. okt 2020 Utæt membran, forkert kompression, har du målt squish med stemplet i top ? Er tændrøret den rigtige længde ?

  • #6   20. okt 2020 Mange billige dele kan en masse fejl.

  • #7   20. okt 2020 Ja helt 100 at billige dele ikke er optimalt. Men som jeg husker knallert-ungdommen, så kunne sådan en knallert køre med rimelig meget "grus i maskineriet" før det var så galt ??

    Kompressionen er fin, ingen slør i stemplet, stempelringene var helt som de skulle være. Men jeg hælder desværre også mest til det er tændingen den er gal med. Sådan lyder den hvertfald. Ellers er det membranen som nævnt


  • #8   20. okt 2020 Nu kan jeg ikke helt huske den model, men nogle knallerter/scootere er omdrejningsbegrænset. Kan den slet ikke tage mange rpm, uanset stilling på gashåndtag, og gear? Evt i frigear?

  • #9   20. okt 2020 Det er samme resultat. Den tager ok gas indtil 4-5000 omdr. Og så begynder den at sprutte og hakke ved6-7000 omdr. Men det lyder og mærkes slet ikke som en begrænser. I tomgang bedre end når man kører. Når man kører er den meget besværet og sprutter mere

  • #10   20. okt 2020 Ok. Er det std. tænding, eller noget inner rotor?

  • #11   20. okt 2020 Den er med cdi tænding og justerbar stator. Man kan dreje/stille den 5-10 grader i statoren

  • #13   21. okt 2020 Det lyder absolut som et tændingsproblem. Afmonter tænd hætten og stik en stykke ståltråd ind i ledningen og så rundt om toppen af tændrøret. Hjælper det ikke, så skift tændspolen.
    Hvordan og hvornår er problemet opstået?


  • #14   21. okt 2020 Okay, det vil vi prøve

    Vi købte den som et projekt hvor "kickstartede sad fast", det var pga af al kølevandet var rendt ind i motoren en vinter, så krumtappen havde sat sig. Jeg har derfor aldrig set den gå ordentligt.


  • ROC S
    ROC S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #15   22. okt 2020 Lyder absolut som en defekt tændspole. Vis ikke må den jo trække falsk luft?

  • #16   24. okt 2020 hvis std dysen er 95 så skal du nok op i en str 110 på det setup hvis ikke mere

    syntes det lyder lidt som et karburator problem eller noget tænding, hvis membranen var utæt så ville den også have svært ved at starte, når du står med membranen i hånden og kigger ned den vej den peger ned i motoren så må der ikke være synlige huller / luft

    tændspole er det sådan en model der boltes direkte på stellet, så kan det tænkes det er en model der også hiver stel fra hvor den er boltet på så sørg for at fladerne er rene evt giv en klat kobberfedt imellem

    prøv og gå det igennem ellers så tror jeg du skal prøve at lege lidt med det justerbar tænding


Kommentér på:
Knallert! : Aprilia går dårligt

Annonce