{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Syn af veteran med uoriginale udstødninger {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en intruder fra ‘85 der skal synes igen. Den blev sidst i marts synet da jeg købte den (af tidligere ejer), men nu siger mine mekaniker efter jeg har droslet den, at den ikke kan synes med de udstødninger den har nu, og at det er pga. nogle nye regler. Er der nogen der ved noget om hvilke regler det er der er kommet, eller om det bare er noget han bilder mig ind. Udstødningerne der sidder på har IKKE et CE mærke, som er derfor den ikke kan synes siger mekaniker.

Eller der findes der nogle synshaller på fyn der er lidt mere large med de udstødningsregler ??

Hjælp en nybegynder motorcyklist ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af veteran med uoriginale udstødninger
  • #1   27. jun 2021 Uden at have noget på skrift, er jeg sikker på at den er så gammel, at der ikke er krav om CE mærkning, af den simple grund, at CE mærkningen slet ikke var “opfundet” da den blev indregistreret første gang.


  • #3   27. jun 2021 Det er ikke noget problem og syne den uden CE mærke da det er en ældre mc...,
    (Den må selvfølgelig ikke larme mere end det tilladte )-...
    Mener mcer efter 2003 er der krav om CE mærke på udstødningen


  • #4   28. jun 2021 Hej. Min Guzzi blev toldsynet med Lafranconi Potter på og min SRX havde heller ikke originale Potter på. Tror heller ikke det er et problem men kan kun give min erfaring

  • #5   28. jun 2021 Tak alle sammen! Jeg mindes også at det var sådan, men har ikke kunne finde noget på skrift. Jeg prøver at høre nogle forskellige synshaller ad, der må være én der ved det helt nøjagtigt!

  • #7   29. jun 2021 e-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motorcykel dog
    1. januar 2004) må kun eftermonteres med e-/E-godkendt udstødningssystem.


  • #8   12. jul 2021 Veteraner skal opfylde de krav der var gældende ved første indregistrering. Det er nok en af grundene til at gamle MC og biler bliver mere og mere populære, specielt blandt dem der kender forskel på en skruetrækker og en skruenøgle. Der er simpelthen ikke så meget bøvl.

Kommentér på:
Syn af veteran med uoriginale udstødninger

Annonce