{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Aalb. 11 årig pige påkørt af knallert {{forumTopicSubject}}

Kl.15.20 på Hobrovej nær Dreisler Storkøb i Skalborg 9200.

Ulykke af ung pige på Hobrovej Aalborg

Jeg sad bageste i bussen i Metro bus linje 1 og var på vej hjem fra arbejde.

Jeg så en ung lyshåret skoleelev stå af bussen, og blev påkørt af en ung knallert kørende, der ramte hende på cykelstien med en fart af ca. 40 Km/t..? Jeg sprang derefter ud af bussen og kiggede på pigen og kiggede dernæst på den unge knallert kører, som holdt stille ca. 20-25 meter fra stedet og jeg stirrede på ham, da pigen skreg og havde ondt af smerter, forsøgte hun stadig at rejse sig op fra stedet, og jeg holdt om hende, da jeg så hende ude af balancen og jeg hjalp hende hen til busstopstedet og væk fra cykelstien. Pigen ville sidde på den blå bænk ved busstopstedet, men jeg kunne mærke at hun ikke havde balancen og jeg løftede hende og satte hende på asfalten med ryggen til glasvæg ved busstopstedet.

Derefter spurgte jeg hende om, hvor hun havde ondt, og om hun var svimmel. Hun fortalte, at hun havde ondt i hovedet, hvilket kan skyldes en hjernerystelse. Hun fortalte også, at hun havde meget ondt i fingrene og i sine negle. Jeg kunne se, at hun blødte lidt ud af munden og havde næseblod. Jeg sagde til hende, at jeg lige kigger på hende næse og mærkede med mine pege og tommer finger. Hun havde tydeligvis ikke brækket næsen. Jeg tog dernæst min jakke af og min strikketrøje af og brugte min strækketrøje til at tørre blodet af og klemte hende blid på næsen med min strikketrøje i små ca. 30 sek. og derefter blødte hun mindre ud af næsen.

Jeg spurgte hende, om hun havde smerter andre steder i kroppen og at hun skal fortælle mig, hvis det er at hun pludselig får sværere ved at trække vejret eller føler sig besvimende eller lignende, for så skal jeg have besked, så jeg kan hjælpe hende bedst muligt mens jeg er til stede og at politiet og Falck skal have beskeden.
Buschaufføren stod med knallert kørende og havde ringet efter politiet og holdt øje med ham som havde påkørt hende.

Jeg spurgte den 11 årig pige, om hun kan huske hvad der skete og om hvor hun var, og hvordan det skete. Men hun kunne ikke huske hvor hun var, hvad der skete og hvordan det skete. Hun ved bare, at hun havde meget ondt og græd meget.

Politiet og Falck, Lægevagt ankom. De tog over og fik at vide om alle handlinger og observationer af hende.

Buschaufføren og jeg gik ind i bussen igen. Vi var tilbage på vores pladser og var mod Aalborg igen.

Jeg har nu snakket med en kammerat og har det bedre nu, på trods af at jeg havde blod på mine hænder i bussen på vej hjem.

(Jeg fik ros af nogle passager og at det var flot at jeg gik ud for at hjælpe hende, det undrede mig bare at bussen var halv fuld, men vi var 2 som stod af bussen for at hjælpe.)

Det kommer måske på tv2nord kl. 19.30 i aften, hvis de kan nå at få det med i aften??

Mvh. T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aalb. 11 årig pige påkørt af knallert
  • #1   27. okt 2008 Sejt nok af dig. Men kan det ikke tænkes at folk blev siddende i bussen for ikke at gå i vejen? Nu når der var hjælp til pigen.
    Man skal huske at se sig godt for når man står af bussen, mange glemmer knallerter og cykler.


  • #2   27. okt 2008 .. godt at du gjorde noget.
    Det er kun et par måneder siden jeg sad med en dreng på sammen alder, en ud af 4 mennesker i en bil mod lastbil, det er grimt og man kan ikke sidde stille de næste mange dage...


  • #3   27. okt 2008 Det er godt at se, at der stadig er gode mennesker her.. der er alt for megen apati i vores samfund i dag.

  • #4   27. okt 2008 godt klaret mester, de fleste tager bare sky klapperne på og tænker, jeg har sku ik set noget.

    thumps up champ smiley


  • #5   27. okt 2008 Mange tak..

  • #6   27. okt 2008 godt gjort, til trids for den grimme oplevelse, har også utalige første hjælpsbeviser eller opfrisknings kurser, men ved ikke om man går i panik, hvis man engang skulle bruge det, håber begge to kommer sig over ulykken.
    der må altså være noget at tænke over, en bus der holder, der er en chance for nogen der står ud, eller er det kun mig dr tænker sådan.
    denne her uge bliver der også lavet ratzia mod scootere der er ulovlige, kørekort, forsikring o.s.v


  • #8   27. okt 2008 Tiger.. :-)... smiley
    Er glad for at høre at netop DU var med denne bus.. for du er jo nok en af de få.. der lige tager det skridt som du gjorde.. Fandme godt gået..
    Nu så jeg desværre først denne her lige nu.. så jeg har ikke set noget på tv2 nord. .men vl lige tjekke deres website..
    Jeg håber du har det ok nu... og igen..... godt gået.. (også selvom du helt sikkert tænker.. jamen det er da det mindste "man" kan gøre)


  • #9   27. okt 2008
    Det er ikke ofte man ser nogle mennesker være så hurtige på aftrækkeren. Folk er meget egoistiske har jeg også desværre langt meget mærke til igennem lang tid.
    Man burde stå mere sammen og hjælpe hinanden.
    Det er rart at høre at mange her har det på samme måde...

    Det var ligesom, da jeg blev overset af en billist og jeg måtte lade motorcyklen falde fremfor knalde ind i siden på hans bil.
    Jeg lå bare på jorden i chok og der gik først et stykke tid før billisten kom og hjalp mig.
    Der var en masse mennesker lige ved siden af på en tank, men de stod bare og kiggede. Ligesådan da jeg måtte gå blødene ind på tanken og spurgte om jeg måtte låne toilettet.

    Billisten havde tydeligvis det ikke rart med det, men han hjalp mig kun lidt.
    Skuffende egentlig.

    Jeg ville godt nok have handlet anderledes hvis jeg så en komme til skade på samme måde.

    men rigtig flot klaret "Tiger A"...
    Det tager jeg sku' hatten af for.




  • #10   27. okt 2008 Nej.. det var ikke med i aftenens udsendelse... smiley

  • #11   27. okt 2008 Flot gjort.....

  • #12   27. okt 2008 - Du er en guttermand, den lille pige glemmer dig aldrig :0)

  • #13   28. okt 2008 super godt gået, mester smiley
    - også at du fik det snakket igennem bagefter, men du skal stadig være opmærksom på dig selv i relation til en eventuel senere reaktion.

    Men fan'me godt gået !!!


  • #14   28. okt 2008 Godt at der var nogle der tog sig af det. Der er utrolig mange mennesker der ikke aner hvad de skal gøre i sådanne situationer og stivner totalt. Og det er også sundt at få talt ud om det bagefter. Jeg er selv førstehjælper på mit arbejde og bliver tilkaldt i tilfælde af ulykker og det går også fint. Min reaktion plejer at komme bagefter hvor det netop er vigtigt at få talt tingene igennem.

  • #15   28. okt 2008 Tak for alle disse skønne ord.
    Jeg har snakket med vennerne, familie og kollegaerne og har det bedre nu efter hændelsen i går. Mvh.Tiger


Kommentér på:
Aalb. 11 årig pige påkørt af knallert

Annonce