{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pulverlak - Kan det holde?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #1   20. nov 2010 Aluminium er jo et sart materiale at lakere på, da det irer hele tiden.

    Pulverlak har jeg prøvet en del gange på stel og tanke som begge to er stål - og der hæfter det klart bedre end på alu, og kan tåle MEGET før der går hul, og selv da skaller det ikke af i flager.

    Men din svinger er alu, så det bedste valg ville nok være eloksering.


  • #2   20. nov 2010 jeg har pulvermalet masser af stel og andet , og har endnu ikke set det skaller af , det er en myte det med at hvis der går hul er man lost , det er ikke værre end hvis der kommer hul i andre overflader.
    (ps jeg maler ikke mere , og har ikke mulighed for at gøre det smiley


  • #3   20. nov 2010 Jeg har fået pulverlakeret mine fælge på FZR'en, som jeg vil mene er aluminium. Det hæfter rigtig godt, og de få stenslag der er kommet er slet ikke slået i gennem lakken og det skaller ikke af.

  • #4   20. nov 2010 Jeg har fået malet min ramme i noget der hedder industrilak... Og set mange andre der har fået gjort det samme... det holder godt, det bliver ikke "slået af" som pulverlak, men er mere "gummi-agtigt" og bliver slidt af, ikke slået af, hvis du kan følge mig. Men ellers så er pulverlak generelt SKIDE stærkt smiley

  • #5   20. nov 2010 dyggi : industrilak er normalt betegnelsen , for et firma der maler serier af emner i pulver eller vådlak , det er ikke en speciel behandling efter min overbevisning-

  • #6   20. nov 2010 Jeg ved ikke havd et hedder, men jeg ved kun at det ikke er pulverlak det har fået... Men tja, måske har jeg brugt en "massebetegnelse" for det smiley .. Men jeg har arbejdet med stel der har fået pulverlak, og stel der har fået det "andet" .. Og det har ikke samme tendens til at "flække" af når man skal bore huller op og dreje gevind rene.... Det er mere gummi agtigt... Men "almindelig" pulverlak kan sq nemt klare det meste smiley

  • #7   20. nov 2010 fik for 6 år siden pulverlakket stel, forgaffel og bagsvinger på min XL350 og det ser stadig ud som nyt. og ja det har fået masser af stenslag osv blandt andet på offroad ture.. så min mening er at det holder skide godt

  • #8   20. nov 2010 Har autolakeret min bagsvinger, det holder fint.

  • #9   20. nov 2010 Fik pulverlakeret mine vinterfælge til bilen. Året efter så de værre ud end før de blev malet. De rustede på kanten rundt om alle hullerne.

  • #10   20. nov 2010 Martin det er jo klart, hvis de er rustne inden du maler dem.

  • #11   20. nov 2010 jeg tror mere problemet har været hjulboltene.

  • #12   21. nov 2010 Hvorfor tilsætter man korrosions hæmmende stoffer i den grund maling som våd (auto) lak skal påføres?? Hvordan vil korrosion på alu eller stål opføre sig fra et stenslag hvis man kun har et lag (plastik) pulverlak på sin bagsvinger.
    Jeg er skeptisk, men heller ikke lak ekspert..


  • #13   21. nov 2010 man kan skam også grunde med pulverlak, har arbejdet ved et firma der pulverlakerede chassisrammer til busser, der fik de en grunder først, som fik kort tid i ovnen, derefter retur og få lakken, for derefter at blive bagt færdigt, skulle holde kanongodt..... men det med fælgene er klart, der vil de koniske bolte ell. møtrikker "dreje" malingen af....

  • #14   21. nov 2010 Angående pulverlakering og for den sags skyld også industrilakering, kan jeg varmt anbefale Jyllak.dk
    Jeg har et par gange fået pulverlakeret motorcykeldele hos dem. Topkvalitet til en fornuftig pris.
    PS: Bjarne, der ejer firmaet, har en større samling af klassiske motorcykler, især Kawasaki, der er værd at se.


  • #15   21. nov 2010 Hvad er en fornuftig pris på 1lag grunder 1lag farve lak og 1lag klar lak
    har fundet en her omkring der vil gøre det men det er dyrt
    mvh
    Jan


  • #16   21. nov 2010 johnson du kan få blæst og pulverlakket ved psindrustrilak overfor metro viby/hasselager.per grunder også pulver og kan gi klarlak.
    der bliver kun buler når man slår på det.
    har ikke hørt der skulle være forskel på holdbarhed på stål/alu.
    jeg har feks et sæt fælge af mærket mavic på en mc det er over 10 år siden per malede dem og ser stadi ud som nye,de er måske lavet af magnisum eller noget.
    din baggaffel skal vaskes for gammel fedt hvor den bliver spændt fast og nok et par propper.
    jeg har også en vogn hvor hjul er pulverlakket og der er ingen afskallinger ved hjulbolte.
    ikke alle grunder pulverlak.
    jan
    t du skriver ikke hvad det er du skal have malet og om det er våd eller pulverlak.pulver er billiger og bedre end vådlak men det er jo ikke alt du kan pulverlakke..
    mvh kk


  • #17   21. nov 2010 pulver lak og det handler om steld,for/bag fælge bagbro(kadan træk) og 2 gaffelbro
    mvh
    Jan


  • #18   21. nov 2010 jan T jeg vil gætte på blæst -grundet-lakket+klarlak 1300 kr så hvis du mener dyrt vil jeg gætte på 1500 kr
    bjarne=jyllak har slyngrenser og per =psindustrilak sandblæser
    mvh kk


  • #19   21. nov 2010 karl K : er det hos jyllak og er det kun gætteri eller noget jeg kan regne med så kunne det være man skulle kører en tur med stumperne
    mvh
    JT


Kommentér på:
Pulverlak - Kan det holde?

Annonce