3.091 visninger
|
Oprettet:
kinakåber - Godt / skidt?? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogle af jer flinke mennesker derude, som har nogle link til kineser kåber, til en cbr f3 og en vfr fra 88
Hilsen Jens
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.573
(link fjernet)
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
http://www.youtube.com/watch?v=iVsPzZSC3hQmodel..
ellers bare søg på ebay efter "cbr F3 fairing"
Går selv og overvejer.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
I sidste ende kommer det an på, hvilke forventninger/krav man har og hvad kåben skal bruges til, på en ældre cykel, en banecykel (eller en Suzuki ;-)), kan det være en overvejelse værd, på en nyere cykel, ville jeg personligt aldrig montere en kinakåbe. Det afhænger dog også lidt af, hvilke muligheder man har for at skaffe org. kåbedele og til hvilken pris...
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 5 Emner: 61 Svar: 289
Men der er også folk der sælger skjoldsæt til CBR 600 F2-3 hvor der er et skjold til tanken. Og det ved jeg så ikke om passer på, for der er jo originalt ikke noget tankskjold. Og jeg har selv en CBR 600 F2 nu og overvejede at købe skjolde over eBay igen. Og hvis skjoldet også passer på tanken så har du jo sparet en lakering der
Min gamle CBR 400 RR Blev faktisk også stjålet og tyvene væltede på den. Kina skjoldene fik blot nogle ridser som kunne repareres, så ang holdbarheden så er de heller ikke helt ved siden af
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 395
På min F3'er, var der så mange tilpasninger så jeg troede ikke mine egne øjne... Samlingerne bliver aldrig tilfredsstillende (medmindre det er til eks. banebrug) - også p.ga. kvaliteten (tykkelsen af plasten) og selvf. lakeringen... ... Det er mine erfarringer - jeg købte selv en donorcykel fordi jeg ikke kunne "leve" med resultatet af kina-kåben.
Så selv om det virker billigt - kan det hurtigt ende med at blive for dyrt !
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 513
Og det i sparer på kåben stiger prisen bare på benzinen i skal bruge til at køre kåben rundt med...
Med venlig hilsen Mikael
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Ja, men det er vel heller ikke et ret typisk valg, en komplet ny org. kåbe købt hos forhandler vs en kinakåbe!? Går man org - vejen, er der jo typisk komplette org. kåber at få fra 4-10.000 afhængig af stand, på sportscykler vil en komplet ny org. kåbe fra en racekonverteret cykel jo aldrig koste 30 kkr.
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 98 Svar: 3.141
Mangler en købe til en f3'er
Nogen der har nogle links til de kina kåber?
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 5 Emner: 61 Svar: 289
Det er ganske enkelt kræver kun en account på eBay og PayPal
OBS regn med lidt ekstra udgift til import skat. De skal nok finde pakken ved grænsen og så kontakter de dig for at finde ud af hvad det er og hvad det er værd osv. Mener du skal slippe 11% af varens værdi og du skal sende en faktura på de købte dele (Fakturaen modtager du selv på mail fra sælger)
Så enkelt er det. Og der er masser af forskellige kåber at finde
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 40 MC-er: 12 Emner: 39 Svar: 193
mar 2009
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
mar 2009
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
men har ikke erfaring med at de skulle dære tynder end dem man køber i DK eller UK, de er næsten alle sammen import fra fjern østen de fleste motorcykler kommer jo også der fra Yam, Hon, Suz, Kaw og mange flere og der køre masser af dem, de kåber de er udstyret med fra fabrikken er jo også lavet i fjernøsten lige som alle de andre dele på Mc'erne, ja selv Harley folket har flere og flere dele på deres mc'er der er fra fjernøsten, så helt ved siden af kan det ikke være.
Hilsen Kjeld
ps tag et kik i mit fotoalbum der er kåber fra kina,
OEM godkente vare skulle passe lige på, uden pasnings problemer, hvis man alså ikke køber et sæt til 750 kr, dem jeg har kenskab til ligger noget højer i pris.
eks. til en Yamaha YZF600 R6 fra 08-09 fås til Kr.4299 med moms og fragt leveret hjemme hos dig eller leveret til et monterings værksted i nærheden af dig.
Du kan også lade nogen fra england bestille den hjem fra kina og så sende den vider til dig, men er det ikke bare at gøre handlen mere besværlig
og langsomlig ?
Hilsen Kjeld
kinakåber - Godt / skidt??