{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kinakåber - Godt / skidt??
  • #3   24. jan 2011 (link fjernet)

(link fjernet)

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #4   24. jan 2011 Ham gutten her har 4 videoer på youtube om hvordan de passer til en F2
    http://www.youtube.com/watch?v=iVsPzZSC3hQmodel..

ellers bare søg på ebay efter "cbr F3 fairing"

Går selv og overvejer.

• #5   24. jan 2011 Kvaliteten af kinakåber varierer helt enormt også fra samme leverandør, specielt når det gælder pasform (nogle har fremført teorien er at de kan "slå sig" under lagring). Derfor får nogle en kåbe, hvor der kun skal modificeres lidt, andre er stort set umulige at tilpasse. En del leverandører har også en std. disclaimer (to be fitted by professional) af samme grund. Nogle af kåberne har derfor også spændinger efter monteringen og flækker/revner derfor nemt. Lakeringen er stort set altid en del under fabriksstd.

I sidste ende kommer det an på, hvilke forventninger/krav man har og hvad kåben skal bruges til, på en ældre cykel, en banecykel (eller en Suzuki ;-)), kan det være en overvejelse værd, på en nyere cykel, ville jeg personligt aldrig montere en kinakåbe. Det afhænger dog også lidt af, hvilke muligheder man har for at skaffe org. kåbedele og til hvilken pris...

• #6   24. jan 2011 Min tidligere Honda CBR 400 RR Du ser i min profil fik en omgang over eBay. Skjoldene er fra eBay og er bestilt fra Kina og udført i ABS plastik. Det gav et rigtig godt resultat og jeg har kun ud erfaring med det. Når du tænker på prisen så får du intet der kan måle sig med det.

Men der er også folk der sælger skjoldsæt til CBR 600 F2-3 hvor der er et skjold til tanken. Og det ved jeg så ikke om passer på, for der er jo originalt ikke noget tankskjold. Og jeg har selv en CBR 600 F2 nu og overvejede at købe skjolde over eBay igen. Og hvis skjoldet også passer på tanken så har du jo sparet en lakering der smiley

Min gamle CBR 400 RR Blev faktisk også stjålet og tyvene væltede på den. Kina skjoldene fik blot nogle ridser som kunne repareres, så ang holdbarheden så er de heller ikke helt ved siden af smiley Men du skal lige ligge 11% af prisen du har givet til side, for der er noget import skat der skal betales når de når grænsen smiley

• #7   24. jan 2011 Har foretaget investeringen... Men kan IKKE anbefale det til andre !
    På min F3'er, var der så mange tilpasninger så jeg troede ikke mine egne øjne... Samlingerne bliver aldrig tilfredsstillende (medmindre det er til eks. banebrug) - også p.ga. kvaliteten (tykkelsen af plasten) og selvf. lakeringen... ... Det er mine erfarringer - jeg købte selv en donorcykel fordi jeg ikke kunne "leve" med resultatet af kina-kåben.
    Så selv om det virker billigt - kan det hurtigt ende med at blive for dyrt !

• #8   24. jan 2011 Nu er det vel begrænset hvad der kan forventes af børn der jobber med opløsningsmidler, farver og andet usundt skidt, når de kun får en skål ris om dagen.....

Og det i sparer på kåben stiger prisen bare på benzinen i skal bruge til at køre kåben rundt med...

Med venlig hilsen Mikael

• #9   24. jan 2011 Jeg vil nok sige at manglede jeg en komplet til GSXR1000 til 30 kilo, så købte jeg i UK hos www.motocc.co.uk de kommer også fra Kina men med Europæisk garanti!

• #10   24. jan 2011 Allan R -

Ja, men det er vel heller ikke et ret typisk valg, en komplet ny org. kåbe købt hos forhandler vs en kinakåbe!? Går man org - vejen, er der jo typisk komplette org. kåber at få fra 4-10.000 afhængig af stand, på sportscykler vil en komplet ny org. kåbe fra en racekonverteret cykel jo aldrig koste 30 kkr.

• #11   24. jan 2011 Er lige med på en lytter her.

Mangler en købe til en f3'er

Nogen der har nogle links til de kina kåber?

• #12   24. jan 2011 Din Cargo . : Gå på ebay.com > Søg på: CBR 600 F3 Fairing > Køb dem du kan lide.

Det er ganske enkelt kræver kun en account på eBay og PayPal

OBS regn med lidt ekstra udgift til import skat. De skal nok finde pakken ved grænsen og så kontakter de dig for at finde ud af hvad det er og hvad det er værd osv. Mener du skal slippe 11% af varens værdi og du skal sende en faktura på de købte dele (Fakturaen modtager du selv på mail fra sælger)

Så enkelt er det. Og der er masser af forskellige kåber at finde smiley

• #14   24. jan 2011 jeg har lige bestilt et sæt over ebay så er sku spændt på hvad det er man for...;)

• #15   24. jan 2011 Brugt koster de typisk 10-12 kilo hvis de kommer fra en der er lavet til banejern, jeg gav 6.500 for en brugt!

• #16   24. jan 2011 Har ligesom Allan R købt ved motocc.co.uk 2 gange nu og intet at klage over. Første gang tog lidt lang tid fordi den første var de ikke tilfreds med, så de skulle have lavet et nyt til mig. Så jeg måtte vente en 3 uger mere, men kvalitete er super synes jeg.

• #17   24. jan 2011 Jeg har IKKE købt der, blot hørt at kvaliteten skulle være bedre. Har også snakket med ejeren og fik blandt andet at vide at kåben ikke kostede ret meget, 750 tror jeg, det meste var fragt fra Kina!

• #18   25. jan 2011 Okaj okaj Allan smiley

• #19   31. jan 2011 fra kina er de billige og mange af dem passer fint ifl. (OEM)
    men har ikke erfaring med at de skulle dære tynder end dem man køber i DK eller UK, de er næsten alle sammen import fra fjern østen de fleste motorcykler kommer jo også der fra Yam, Hon, Suz, Kaw og mange flere og der køre masser af dem, de kåber de er udstyret med fra fabrikken er jo også lavet i fjernøsten lige som alle de andre dele på Mc'erne, ja selv Harley folket har flere og flere dele på deres mc'er der er fra fjernøsten, så helt ved siden af kan det ikke være.

Hilsen Kjeld
    ps tag et kik i mit fotoalbum der er kåber fra kina,
    OEM godkente vare skulle passe lige på, uden pasnings problemer, hvis man alså ikke køber et sæt til 750 kr, dem jeg har kenskab til ligger noget højer i pris.
    eks. til en Yamaha YZF600 R6 fra 08-09 fås til Kr.4299 med moms og fragt leveret hjemme hos dig eller leveret til et monterings værksted i nærheden af dig.

Du kan også lade nogen fra england bestille den hjem fra kina og så sende den vider til dig, men er det ikke bare at gøre handlen mere besværlig
    og langsomlig ?

Hilsen Kjeld

Kommentér på:
kinakåber - Godt / skidt??

Annonce