{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.511 visninger | Oprettet:

Maling af tank med hammerlak? {{forumTopicSubject}}

Hej

Står og skal have malet min tank samt nogle andre dele på min MC!!
Har overvejet at gøre dette med Hammerlak, da delene kun skal være sorte, og det er holdbart!!
Har en ven der kan sprøjte male det for mig.
Så spørgsmålet er, kan man få en tilfredsstillende overflade, i forhold til at det ikke er lavet ved en prof auto lakør?
Skal dog siges at der er lidt rust pletter på tanken, hvor malingen er boblet op, så hvis den skal til auto laker, skal den sandblæses, derfra kommer ideen med hammerlak, da jeg også er på Su og pengene ikke er store

MVH
manley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af tank med hammerlak?
  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #1   21. apr 2013 prøv Esbjerg maskinmaling, det har jeg gjort et par gange, med godt resultat. der kan du også vælge mellem mat og blank, og det holder bare.

  • #2   21. apr 2013 hej

    hvordan forbehandlet du det der skulle males?

    havde selv tænkt på og

    1:Slibe ned de steder der er rust
    2:male over på
    3:slibe hele tanken over
    4: tøre den af i sprit, for at fjerne fedt og andre raster
    og til sidst male med hammerlak

    MVH
    ronnie



  • #3   21. apr 2013 Jeg tror ikke du skal blande forskellige typer maling - du kan bare bruge hammerlak fra starten af. Sørg for at det er slebet fint, så får du bedre slutresultat smiley

  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #4   21. apr 2013 jeg sliber rust væk, sprit, giver rustbehandling der hvor der var rust, sliber hele tanken med meget fint sandpapir, vasker den, spritter af, og giver den grunder/ primer, vådsliber den til den er helt glat, vasker, spritter, larkerer, vådsliber, sprit, larkerer, vådsliber, sprit, og til sidst klarlak. og til allersidst en lakforsejler. det er lidt af et arbejde, men det koster ikke meget i materialer

  • #5   21. apr 2013 kig på min transalp, den er malet 100% med hammerlak, bare med sandpapir først, afvaskning uden sæbe og så afsted.

  • #6   21. apr 2013 hej

    Rene: det ser da fint ud:D

    kan dog se på min tank, at der hvor der er rust og det bliver slebet væk, kommer der lidt højde forskel på 1 mm, hvordan får jeg jævnet det pænest ud?
    tænkte på at give den hammerlak der et par gange også slibe tanken over inden den skal have den helt store tur?

    eller er der noget andet jeg skal bruge til at jævne det ud med?

    MVH
    manley


  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #7   21. apr 2013 kemisk metal

  • #8   21. apr 2013 du kan spartle forskellen væk og så bare slibe til, vaske og så hammerlak smiley

  • #9   21. apr 2013 hej

    ok det gør jeg,
    noget bestemt spartel masse jeg skal bruge kan se de har en Metal spartel masse i bil tema
    (link fjernet)

    kan den evt bruges?

    eller er der noget andet der er bedre?

    MVH
    manley


  • #10   21. apr 2013 brug zink-spartel, det synker ikke så meget som så meget andet. Ved ikke hvor nemt det der jern spartel er at slibe bagefter.

  • #11   21. apr 2013 zink spartel, som thomas siger smiley

  • #12   21. apr 2013 hej

    så tror jeg, at jeg har fundet ud af hvad jeg skulle:D
    takker for alle de svar der er kommet:D

    MVH
    ronnie


Kommentér på:
Maling af tank med hammerlak?

Annonce