{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Rizoma Kobling {{forumTopicSubject}}

Hej MG
Jeg har købt en lækker Yamaha R6 2010. Skal nok oploade billeder når vejret tillader det smiley

Jeg overvejer at købe Rizoma kobling og håndbremse.
Føler den originale er lidt for hård.

Er der nogle her inde der har erfaring med rizoma kobling, og evt. om jeg skulle gøre det, eller lade den originale være??

m.v.h

Den stolte ejer af R6


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rizoma Kobling
  • #1   12. dec 2014 Tillykke med maskinen, den er virkeligt lækker maskine sådan en R6!

  • #2   12. dec 2014 Tak tak! Fik kørt på den lidt inden forsikringen stoppede smiley

  • #3   12. dec 2014 Tillykke med ræseren

  • #4   12. dec 2014 har aldrig hørt om en rizoma kobling ? hvis det er greb du tænker på ,skal du nok ikke forvente nogen forskel.

  • #5   12. dec 2014 Tillykke med raketten smiley

    Rizzoma er øjegejl ( sådan lidt t Hansen for bikes agtig smiley )
    Og ændre ikke på hvor stram din kobling eller bremse er. Det er noget du kun skal købe vis du synes det ser yber fedt ud.. Jeg havde nok brugt pengene på super gode dæk og trackdays smiley smiley


  • #6   12. dec 2014 Michael my bad, mente selvfølgelig greb.
    hmm så der ingen forskel på om det en original eller rizoma? hvorfor har de så alle de tal ??


  • #7   12. dec 2014 Det er for at du kan justere hvor langt grebet skal være fra håndtaget. Det ændrer ikke på udvekslingen i grebet.

  • #8   12. dec 2014 okey, I sommers kørte jeg en sazuki gxzr som havde det rizoma greb og koblingen var virkelig dejlig og blød, så det havde intet med rizoma'en at gøre?

  • #9   12. dec 2014 Brian S: Synes godt nok det er stramt sammenligne Rizoma, som er virkeligt dyrt, Italiensk kvalitet og design, med THansen plastik gøjl! De sideblink jeg har på min Kawa koster 500dkk stykket(ja det er hjernedødt), men det er så også fedt design! smiley

    P.s. Og nej, jeg føler mig ikke ramt fordi der sidder Rizoma på min MC hehe :), de sad på da jeg købte den, kunne ikke drømme om at betale så høj en pris selv, slet ikke for elektronik fremstillet af italienere smiley


  • #10   12. dec 2014 The Racer> Nej det er ikke pga grebene at koblingen var blødere på din Suzuki, der er mange andre faktorer der kan være årsag til det.
    Hvis din kobling er stram på din R6´er kan det være noget så simpelt som at kablet skal smøres smiley


  • #11   12. dec 2014 Mikkel N> Ikke desto mindre har Brian Ret smiley

    Du siger det jo faktisk selv... "Italiensk kvalitet"... LOL Siden hvornår er Italienske produkter blevet synonym med kvalitet? smiley

    Rizoma er dyrt designer crap.. Om designet er pænt må bero på en smags sag, det kan vi ikke diskutere, men god kvalitet har det sgu aldrig været smiley


  • #12   12. dec 2014 @Mikkel.

    Hvis man vil have blink grej så køber man kellermann smiley IMO er rizzoma scooter gøgl smiley
    Tror de fleste vil få et chok hvis de vidste hvad en originalt blinklygte koster smiley


  • #13   12. dec 2014 Buggi, det ikke fordi den er virkelig stram, men føler bare alle de mc jeg har kørt med originale greb er strammere end dem med eftermonteret.

  • #14   12. dec 2014 Hvordan kunne du dog finde på at købe R6 når du havde prøvet gsxr ????? Havde den lokale Suzuki forhandler lukket den dag du vandt i lotto ? smiley :P smiley smiley

  • #15   12. dec 2014 The Racer> Jeg oplever oftest det modsatte, nemlig at koblingen bliver strammere med gøglergreb. Det skyldes primært at de fleste sætter kortere greb på, og dermed får mindre udveksling.

  • #16   12. dec 2014 haha Brian, nej gsxr er min vens, og jeg synes nu at r6'erne ser sejeste ud ??
    hmm buggi må nok lige få set på grebet så smiley


  • #18   12. dec 2014 Det er sgu god værksted humor. smiley

  • #19   12. dec 2014 haha det sjovt og alle kan være med

  • #20   13. dec 2014 Kan være din kammerats suzuki har hydraulisk kobling og din har kabel. (ved ikke om det er tilfældet men det er et gæt) hydraulisk føles tit mere blød eller hvad man skal sige. smiley

  • #21   13. dec 2014 en gixxer har kabel, ligesom en R6 smiley

  • #22   13. dec 2014 Måske er koblingspladerne slidt, og tidligere ejere har løst problemet ved at skifte til strammere koblingsfjedre i stedet for at skifte pladerne. Det var problemet på min gsxr. Har nu skiftet til originale fjedre og det har løst problemet på min cykel.

  • #24   13. dec 2014 Mikkel tror nu ikke det er the worst case scenario, da alt andet er i perfekt stand, og den kører som en drøm, på de 10.000 den har kørt. smiley men ja måske skal kablet bare smøres lidt. eller er det bare mig der for sart smiley


  • #25   13. dec 2014 @jonas.

    Du kan ikke sige at du går efter kvalitet, og så køber rizzoma.... Du kan få 100% matchende kvalitet til en 4 del af prisen, blot uden rizzoma mærke på....


  • #27   13. dec 2014 Stavefejl skyldes 50% alder og 50% Apple smiley
    Hvis du tjekker op på eloxeret Kina alu, så er det faktisk identisk med rizzoma ( det hedder det åbenbart på iPad sprog)
    Jeg synes generelt ikke om at en MC skal pyntes som et juletræ i guld eloxeret alu. Men det er en personlig smagssag, hvor den modsatte holdning er 100% ok. Men at tro at rizzoma er top kvalitet er ikke korrekt, der et intet "billet" over det. Det er billige udstøbninger, nøjagtig som Kina stumperne. Har set en del Kina greb som virker væsentlig mere gedigne end de italienske, bla "the2wheels"

    Men det vigtigste er vel at DU synes om det der sidder på din kværn smiley og det er forhåbentlig ikke noget du hænger på, for at få dyb beundring foran grillen smiley


  • #28   13. dec 2014 Rizoma er et designer produkt, ikke et kvalitetsprodukt. Jeg har oplevet så meget skod kvalitet på Rizoma at jeg aldrig vil kaste penge efter det igen.
    Deres greb er så godt som 100% identiske med kinagreb fra Ebay. Kvaliteten på dem er nøjagtig den samme.
    Andre eksempler på deres lortekvalitet (i forhold til prisen) er deres håndtag hvor gummiet bliver løst, deres spejle hvor møtrikkerne ruster og glasset ryger ud, deres utallige diodeblinklys hvor flere eller alle dioderne ikke virker efter en tur i regnvejr, deres anodiseringer der bliver bleget af solen så sort bliver til brun osv osv osv...
    Men hey, så længe der er nogen der vil købe lortet, så er det jo en fin forretning. smiley

    Den kloge narrer den mindre kloge smiley


  • #30   13. dec 2014 Jeg anerkender din ret til at tage fejl, Jonas smiley

Kommentér på:
Rizoma Kobling

Annonce