{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Nye fælge {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. Jeg går med den sjove ide at få nogen fælge med eger på min motorcykel, da den er ved at blive bygget om til en cafe racer agtig motorcykel med det lidt retro look smiley
De kan vidst også kaldes wire wheels ellers spoke rims.
Men da min forgaffel og bagsvinger er fra en GSX-R 1100 fra 1993
så er det lidt svært at finde ud af om hvad der passer og ikke passer, og har i forevejen svært ved at finde nogen forhandler der har med det at gøre, uden at man skal til at kontakte folk i USA som jeg meget gerne vil undgå.

Oprindelige Mål på mine fælge lyder
Front Rim
88.9 mm / 3.5 in.
Rear Rim
140 mm / 5.5 in

Andet står der ikke i de orginale specificationer, så håber lidt at nogen der ude ved en masse kloge ting man skal huske hvis man vil prøve på sådan noget smiley

MVH Thomas Baumann

P.S billedet er blot til inspiration


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye fælge
  • #1   6. maj 2015 det jo nemt at få fælge med de mål , men hvordan tror du aksler og eventuelle bremseskiver kunne passe hvis hjulene er til tromlebremser ?

  • #2   6. maj 2015 Ville jo være en stor fordel hvios de oprindeligt var til skive bremse, så der ikke skal ombygges det store.. smiley for der skal jo nok noget tilpadsning hvis de er til tromle.


  • #3   6. maj 2015 som Urban skriver
    har selv lige skiftet hjulet på min fz (skulle havde ny gaffel fra yzf750)
    der sad et fzr1000 fælg(de har har samme højde, brede og udsende) på men har ikke samme leje og inder rørs mål
    så med mindre den er lavet i en model med eger fra fabrikken eller du er klar på at betale for at få det det koster at få special fremstillet
    skal du nok ikke gå igang


Kommentér på:
Nye fælge

Annonce