{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Fremflyttersæt - og tilbage igen. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er ved at tage kørekort til mc og har netop købt en jeg kan gå og pudse på frem til jeg får mit kort. Der er én ting jeg vil have lavet om og må tilstå at jeg ikke har en klap forstand på motorcykler:
Til sagen: Jeg har købt en Intruder 750 fra 1991 - der er monteret fremflyttersæt og det skal - i hvert fald delvis - afmonteres.
Jeg er kommet frem til, at hvis jeg afmontere bundpladen med støttefoden og fodstøtter - tror jeg, jeg kan afmontere fremflyttersættet.
Jeg har bremse og gearpedal, men hvordan skal disse monteres???????
Jeg påtænker at skille mit fremflyttersæt ad og bruge det som en ekstra fodhviler - selvfølgelig uden pedaler - er det lovligt????????
Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig...............


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremflyttersæt - og tilbage igen.
  • #1   27. okt 2015 Prøv at se her - jeg håber du har fået original delene med dig smiley

    https://www.alpha-sports.com/scrz/1991%20VS750GLP/20.gif


  • #2   27. okt 2015 Hej Kjøller.
    Tak for dit svar. Som jeg ser det er det på tegni gen stadig på cyklen og jeg har de originale bremse og koblingspedaler. Så går det nok men er i tvivl om monteringen.
    Fremflyttersæt er et wilhelm seeger tror jeg navnet er SGVF5


  • #3   27. okt 2015 Wilhelm seeger - det er kongen af fremflyttersæt! Er det absolut nødvendigt at fjerne det smiley
    - de bliver ikke lavet mere..

    Well, det altid sværre at gøre det omvendt. Det hele skal afmonteres og dele efterses, så ved du hvad du har. Herefter kan du samle.

    Svært at skrive det anderledes smiley


  • #4   27. okt 2015 Med fare for at komme til at skrive noget helt galt (det er jo set før) synes jeg at du skulle anskaffe en manual - Haynes eller Clymer - over den. Hvis du vil skrue lidt selv og er i tvivl om det du nævner her, som nok kun kan sidde på én måde smiley vil det nok være de bedste par hundrede kr. du kan du give ud!

  • #5   27. okt 2015 Hmmmm. Tak for svar- frygtede lidt at det ville være svært (for svært for mig), manual ville måske være godt, hvis jeg kan finde ud af den. Måske jeg her i starten skulle søge personlig hjælp hos een der kan gøre det......

  • #6   27. okt 2015 Nu så jeg så lige at du var fra Fyn, men det er alle vi gode mennesker jo smiley hvor på Fyn nærmere? Hvis det er kan jeg da godt hjælpe dig lidt med det, og tror også jeg har en Haynes bog liggende over den, som du kan få billigt smiley

  • #7   27. okt 2015 Hej Tom - og tak.
    Bor i Odense og vil selvfølgelig betale for både hjælp og bog.
    Det haster ikke, men på den anden side vil jeg gerne have det lavet snart. Ved ikke hvornår køreprøver lukker men når det sikkert først til maj.


  • #8   27. okt 2015 Jamen så må vi jo finde ud af noget en dag, og det skal nu ikke koste dig noget med min hjælp, det gør jeg gerne smiley Men er lidt spændt op pt, så hvis det kan vente bare lidt smiley Bogen er du velkommen til at hente i V. Skerninge, hvis det kunne hjælpe dig videre

  • #9   27. okt 2015 Vil meget gerne, hvis du kan komme. Det er i sandelighed en lille og til tider mærkelig verden vi lever i - ja jeg har måttet tage en øl. Min første motorcykel er tidligere din kan jeg se på din profil. Frøen på 750 ccm..........du solgte den i 2011 til ham jeg købte af...........Vildt tilfælde.

  • #10   27. okt 2015 He, he, så har du fået en OK cykel, hvis ikke den er blevet kneppet de sidste par år; handlede den i 2013! Og så burde der være alle dele til org. fodhvilere! Men som sagt, hvis du kan vente et par uger, kan jeg da komme forbi og give dig en hånd, vi kan lige snakke sammen om de par uger, ar bare en del (brænde og lign) jeg skal have ordnet nu min ryg er til det! Og for mig er det lige meget hvilken dag, men det er det måske ikke for dig smiley Så prøv at tænke 14 dage frem, hvornår det kunne passe smiley

  • #12   27. okt 2015 Hej igen og først of fremmest TAK!
    Jeg har en travl hverdag - må sige at søndag ville passe bedst, hvilken søndag tror jeg ikke gør det store.................


  • #13   27. okt 2015 At skrive noget forkert skal der også være plads til tom smiley

  • #14   28. okt 2015 Hej kjøller.
    "Kongen af fremflyttersæt"......fantastisk at en sådan også findes. smiley
    Sagen er at jeg jo lige er begyndt at tage kort og i starten tror jeg detvil være bedst og lettest for mig at betjene cyklen uden "kongen".
    Tak for dit svar i øvrigt.


  • #15   28. okt 2015 Hvorfor vil du gerne have dem af? Jeg ser det som en opgradering i forhold til de originale.

    Hvor høj er du?



  • #16   28. okt 2015 Hej Milling.

    Kan være det kommer på igen. Er i starten med kørekort til mc. Jeg har siddet på cyklen og kan pt ikke lide at bruge det. Det kommer måske med erfaringen.
    Jeg er 178 og kan godt nå.
    Jeg så din profil og fandt ud af at det hedder PowerWap det jeg synes er for fedt.
    Hvis du har tid må du meget gerne fortælle mig det du ved om powerwap. Det vil jeg sgu have på.
    Hilsen Lars


  • #17   28. okt 2015 Oprindeligt er det noget man har brugt i motorrum på tunede biler, fly osv. til at varmeisolere afgangsrør o.lign.
    Mener også det er noget med at det kan optimere forbrændingen en smule, ved at man holder en lidt højere/stabil arbejds temperatur. Lige på det punkt er jeg ikke så skarp.

    ...men i forhold til MC'er har det intet at sige, da de fleste bruger det af kosmetiske årsager. Som du selv siger - det ser fedt ud!

    Ikke specielt svært at arbejde med...men husk handsker!


  • #18   28. okt 2015 Og ang. det med fremflyttersættet, kan du ikke finde en med en "standard" Intruder? Så kan du lige prøve at side på en med de originale fodhvilere. Mit bud er du bedre vil kunne lide fremflyttersættet.

Kommentér på:
Fremflyttersæt - og tilbage igen.

Annonce