{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektronisk P skive til MC
  • #1   24. mar 2017 Ja, for begge dele kan jo næsten ikke stjæles

  • #2   24. mar 2017 XD

  • #3   24. mar 2017 Fra FDM:

    Tidsbegrænset parkering

    Hvis der er tale om tidsbegrænset parkering, er udgangspunktet, at en motorcykel ikke må parkere på stedet.

    I Københavns Kommune har man valgt at tolke reglerne således, at man ikke kræver, at en motorcykel udstyres med en parkeringsskive, når der parkeres på et sted med tidsbegrænset parkering, og således gerne må parkere der. Dog skal den angivne tidsbegrænsning stadig overholdes. Der kan være andre kommuner, der administerer reglerne på samme vis.


    Så den er en lille smule overflødig med mindre at din kommune har nogle helt andre regler end de to typer her smiley


  • Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    jun 2016

    MC-er: 1 Svar: 4
    #6   24. mar 2017 Hva så hvis man holder på en parkeringsplads foran Føtex hvor Europark evt reagerer med hård hånd, så er det vel perfekt? smiley

    Er ny i MC verdenen så er stadig meget grøn på parkerings delen smiley


  • #7   24. mar 2017 I Kbh behøver du så ikke en P-Skive (men skal stadig overholde reglerne)
    Uden for Kbh må du slet ikke parkere der med mindre at der er en specielt bås.
    Nogle kommuner har dog samme regler som Kbh. Så du skal ind på hver enkelt kommunes hjemmeside og se hvordan reglerne er.


  • #8   24. mar 2017 Der kom nye regler (jeg mener at det var sidste år) fordi at mange motorcyklister ønskede at kunne få lov til at parkere i båse der var beregnet til biler og fordi at man generelt ønskede en ensretning på området.
    Det resulterede i at vi motorcyklister fik meget dårligere vilkår og reglerne stadig ikke er ens overalt. I bund og grund gjorde man reglerne meget værre for os og mere forvirrende for alle parter.


  • #9   24. mar 2017 Regler regler regler... Det er snart det nemmeste at lade bilen/mc´en stå, man kan snart ikke undgå at få en bøde for et eller anden når man bevæger sig rundt i trafikken (eller parkerer) smiley

  • #10   24. mar 2017 Flex: det var i forvejen tilladt at parkere i almindelige båse. Eneste grund til de nye regler er, at der skal flere penge i kassen.

  • #11   24. mar 2017 Jesper: Ja i nogle kommuner var det. Men ikke i alle.

  • #12   24. mar 2017 Jeg har svært ved at forstå det P polemik, jeg kan ikke se nogen fornuft i at man skal parkere sin MC i en bilbås når der altid er mangel på P pladser.
    Jeg syntes at man her i Vejle virkelig er på den på grund af alle disse regler Kommunale og private P pladser det kan nemt koste kassen.
    Hej


  • #13   24. mar 2017 Fin Idé Andersen! smiley

    I Odense er vi heldigvis fritaget for betaling ved parkering:

    http://www.odense.dk/borger/trafik-og-veje/parkering/bekendtgoerelse-om-parkering-i-odense-kommune


    profilbillede
  • #14   25. mar 2017 Væk med det skrammel, en mc skal sgi da ikke anvende p-skive.

  • #15   25. mar 2017 Hej Ole
    Jeg vil give dig ret, men det er desværre nødvendigt, så du skulle jo nok begynde at lægge nogle kroner til side når du løber ind i en P bøde, en sådan bøde vil få dig på andre tanker.
    Hej


  • #16   25. mar 2017 #15: En MC er som udgangspunkt undtaget for krav om P-billet og P-skive. Det er i de kommuner der er overgået til elektronisk betaling, hvor der er krav om betaling for MC parkering.
    Q-park, one-park mv kan så have deres egne regler. Men der er ingen grund til Ole skal lægge penge til side til en P-bøde, så længe han følger reglerne.
    Din ide er fin, men den er ikke nødvendig.


  • #17   25. mar 2017 #15 Andersen mener du at en mc skal anvende p-skive, kan du ikke dokumentere det. Alle de steder jeg har fundet, er en mc IKKE underlagt krav om p-skive???

  • #18   26. mar 2017 I kan jo gøre som i nu vil,jeg har betalt en P bøde og var på vej til en mere hvis jeg ikke lige fik fat i P vagten og viste ham hvad jeg havde sat på styret så der var en P billet.
    Hej


  • #19   26. mar 2017 Jamen vi er da slet ikke uenige om at der skal købes p-billet, denne skal kunne fremvises som dokumentation, hvis der er modtaget bøde, altså ikke nødvendigvis sat fast på mcen.

    Men er vi ikke enige om, at p-skive er fuldstændigt unødvendigt på en mc??


  • #20   26. mar 2017 P Skive eller ej, gør hvad du vil.
    For en sikkers skyld valgte jeg den elektroniske udgave hvad du vælger det må du selv om.
    Hej


  • #21   1. okt 2019 P Skive er desværre nødvendigt bl.a. de steder, hvor Europark kontrollerer tidsbegrænset parkering (som foran Føtex osv.)

    Odense har vist lavet om på MC-parkeringsreglerne?

    Det er totalt forvirrende, især fordi reglerne ofte strammes mere og mere, så det man troede var ok i dag ikke er ok i morgen.

    Da der er økonomisk incitament i at stramme parkeringsreglerne, er det skruen uden ende, og de, der er imod er ikke stærke nok til at gøre sin stemme gyldig. Især ikke når kommunalbestyrelserne ofte er røde.

    Vh, Lars.


  • #22   1. okt 2019 Necroposting.dk smiley

  • #24   2. okt 2019 Nææ det gør den ikke smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Elektronisk P skive til MC

Annonce