{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmfast maling
  • #1   6. aug 2017 jada det meste af det er blankt eller halvblankt.. køb den fra biltema

  • #2   6. aug 2017 Jeg vil godt have det skal være godt blankt smiley
    Jeg talte med en maler han sagde at det bliver svært da de fleste et matt. Det troede jeg bar ikke helt på da jeg har en grill i haven som er blankt også. smiley såå tænkte det måtte findes derude..
    men er bilteama produkt ok? Holder det? Er 650 grader fint nok? Eller skal jeg op på 7-800 grader?


  • #3   6. aug 2017 Din grill er nok emaljeret (hvis det er en Weber, eller anden look-a-like) - ikke lakeret..

  • #4   6. aug 2017 Okay, så meget ved jeg ikke andet end at den er sort og kan tåle varme smiley

  • #5   6. aug 2017 jeps det er emalje på din grill.. og du får ikke varmefast der er så blank ..
    den fungerer ganske fint den fra biltema hvis underlaget er 100% rent.. ingen olie eller skidt da det så falder af i flager


  • #6   6. aug 2017 Fint tak for hjælpen Alexander. Jeg triller ned til bilteama imorgen. smiley kan jeg ranse det med håndsprit inden maling? smiley

  • #7   6. aug 2017 jeg ville glasblæse afskærmningen først så er den helt ren

  • #8   6. aug 2017 Dvs. Med en fin sandpapir.?

  • #9   6. aug 2017 nej du ved ligesom sandblæsning bare med glasperler så man får en silkeblød mat overflade hvor malingen binder godt til..
    og skal det gøres rigtig godt så smider du delen i ovnen 30 min ved 100 grader således at den er ca. 90 grader når du maler den ..og bagefter når den er malet og fingertør tilbage i ovnen i en time... så bliver det prof at se på


  • #10   6. aug 2017 Ok det var meget man fik lært idag smiley jeg prøver smiley sætter lig nye billeder af cyklen med resultatet. Tak igen for hjælpen smiley

  • #11   6. aug 2017 så lidt

  • #12   6. aug 2017 Kan du evt låne en laser eller andet til at måle temperaturen med? Kunne være at autolak bære en bedre og mere holdbar løsning. Men selvfølgelig ikke hvis de bliver 600 grader

  • #13   6. aug 2017 Dennis: Nej det tror jeg ikke. Kender ikke nogen. Men forhandlern sagde det skulle være noget der kan tåle ca. 700 grader. Så varmt bliver den jo ikke men vil nu alligvel følge hans hensvisning smiley

  • #14   6. aug 2017 ja de 700 grader er maxvarme ..det bliver svækket allerede ved meget lavere temperaturer og udstødningen er det varmeste på cyklen... så.det skal være varmefast...

  • #15   6. aug 2017 Ja. Det tænker jeg også smiley jeg prøver med bilteama smiley

  • #16   8. aug 2017 Du skal bruge VHT eller Rustoleum - Og det er ikke en spraymaling, men en keramisk coating og det er DET ENESTE der holder! Alm. maling brænder af, uanset hvad de påstår! Alm. varmefast maling duer til ca. den varme der afgives fra motorblokken, dva. max 200 grader celcious, men så heller ikke mere. F.eks. en udstødningsmanifold bliver mellem 350 - 700 grader varm, alt efter om det er bil, mc, hvordan den ventileres osv. Faktisk bliver udstødningsmanifolden manifolden oftest varmere på biler(ikke alle, men ofte), af den simple grund at de sidder pakket ned i et motorrum og ganske enkelt ikke køles så effektivt som på MC`en - Hvor manifolden i 9 ud af 10 tilfædle sidder aller forest of konstant blæses over med "kold" luft smiley

    På min Gixxer bliver udstødningsmanifolden ca. små 400 grader C. På min Supra var vi tættere på 600 grader, når den fik klø.

    VHT har jeg malet min udstødningsmanifold med, der tåler op til små 1100grader C og det gør det faktisk, der er masser af test af det på youtube, hvor de hiver temperaturen op på omkring 1000 grader(små 2000 grader fahrenheit) og der sker intet.

    Vær dog opmærksom på, at coatingen er særdeles skrøbelig for skrab, slag og stød og nemt kradses af, indtil den er blevet kørt igennem de tre varmehærdninger, kan enten gøres i en ovn, eller som med manifolden, ved at lade MC`en holde i topgang, det står alt sammen på flasken!

    Kan fåes her:

    http://streetparts.dk/category/flame-proof-maling-136/


  • #17   9. aug 2017 det er ikke til hans udstødning det er bare et pynte/beskyttelseskjold som ikke bliver så vamt .. og det eneste problem er at den VHT jeg selv bruger er enten mat eller krympelak og det er vigtigt for ham at det er en blank farve

  • #18   10. aug 2017 Du kan købe den sorte mat, og så den varmefaste lak fra Motip. Bare husk på at de skal en tur i ovnen, men det står på dåsen.
    Jeg har malet mine udstødninger på den måde.


    profilbillede
  • #19   10. aug 2017 Tak for alle råd og anbefalinger. Jeg var forbi bilteama men de havde desværre ingen varmfast maling. Så kom jeg i tanker om et godt mærke würth smiley jeg har før købt maling derfra som er en smule dyrer end de andre men virkelig god kvalitet. Så jeg ringet mens jeg stået i bilteama og de havde varmefast maling i matt. Så tænkte jeg, jeg prøver med mat smiley jeg var så træt af at kigge på de der grå/sølv farvet dele. så nu har jeg malet det og resultatet er meget fint og jeg gave dem to timer i en gammel grill jeg ikke bruger til mad mere smiley jeg skal tag nogle billeder når jeg har hende ude næste gang smiley tak igen. smiley


  • #20   10. aug 2017 Skide godt, og vi venter spændt på billeder.
    HVorfor gav du dem ikke en gang varmefast klarlak bagefter hærdningen. Jeg tænker at du sikkert kunne have fået det sammen med den matsorte .


  • #21   11. aug 2017 Jeg tænkte ikke på det.. jeg malede det også ude i haven. Jeg tænker på et tidspunkt når jeg har et bedre sted så maler jeg dem lig om igen. smiley

Kommentér på:
Varmfast maling

Annonce