{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

“Forkert” udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykelgalleri.

Jeg er helt ny i denne MC verden, så beklager på forhånd min uvidenhed.

Jeg prøvede for kort tid siden en Dragstar 1100, hvorpå der var monteret V&H udstødning, jeg forelskede mig med det samme i komfort og ikke mindst det lydbillede den leverede
Så min søgen efter netop sådan en MC med V&H blev målrettet.
Jeg var så heldig at jeg fandt en ved en forhandler i Aalborg.

Jeg var i uge 29 ude at prøve køre denne, den havde efter annoncen at dømme, monteret V&H udstødning, men under prøvekørsler, spurgte jeg ind til lyden, men blev oplyst at der var monteret DB killer, derfor leverede den ikke den “rigtige” lyd.

Vi bliver enige om en handel, og aftaler at han skal afmontere DB killer inden afhentning som er d.d.

Da jeg så i dag henter den oplyser han at han ikke har nået at afmontere DB killeren grundet ferie og EDB nedbrud, så han har haft meget travlt, fair nok tænker jeg.
Vi aftaler at jeg selv afmontere denne, og får instrukser på hvordan.

Da jeg som kommer hjem er glæden kort, jeg opdager at der står “silver Tail” på udstødningen og ikke V&H.
Jeg kontakter ham, og han beklager at han må have skrevet forkert.
Hvad der så viser sig er at den DB killer jeg fik beskrevet ikke helt ser ud som den der er i den udstødning der er monteret.
Jeg afmontere, forhandleren er dog i tvivl om det overhovedet er en DB killer i telefonen da vi taler sammen.

Men jeg får afmonteret, og skal da love for at den lamper, lidt for meget efter min smag.

Men hvad pokker stiller jeg op? Det er jo ikke helt det lovede jeg har købt, og nogen der ved om det er en DB killer jeg har afmonteret?

Kan det passe at jeg føler den har mistet moment efter afmontering?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  “Forkert” udstødning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #1   29. jul 2019 Så kort og godt, har en forhandler solgt dig noget under forkerte forudsætninger.

    Pengene skal vel bare retur og så afleverer du cyklen til ham?

    Det kan jeg virkelig ikke se, skal være så kompliceret.

    Ja du mister en del effekt, når du piller indsatsen ud. Det er en db killer - den er bare konstrueret anderledes end andre db killere... De findes i mange størrelser og udformninger.


  • #2   29. jul 2019 Du har pillet "db killer / dæmper" ud og du har ret i den nok har mistet moment efterfølgende.
    Cyklen er højst sandsynligt " dyset ind" eller "programmeret ( v/ indsprøjtning) til modstanden du har kørt med. Vælger du at undlade dem, skal du have den justeret ind til brug uden dæmperne smiley


  • #3   29. jul 2019 #1 Sajmon, har han købt cyklen på en financerings aftale hos forhandleren, er det "ikke bare lige" at komme ud af igen, med mindre det ske inden for de første 14 dage efter handlen .

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #4   29. jul 2019 Det er sgu da forhandlerens problem - det er ham der har solgt ham noget han ikke ville have.

  • #5   29. jul 2019 Jeg har ikke finansieret noget igennem forhandleren, jeg har betalt den kontant.

    Men kan man kræve han montere V&H på den?


  • #6   29. jul 2019 #4 Ja det skulle man umiddelbart mene, MEN t.e.x Santander financering , der fanger bordet på lånet i DIT navn og i princippet kan forhandleren grine sin bagkrop i laser, DU hænger på den, hvis de 14 dages fortrydelses ret er overskredet...Joh..du ka da komme ud af det , men bare oprettelse på denne type "lån" er vist en mindre bondegård .


  • #7   29. jul 2019 #5 Står det på slutsedlen eller på annoncen, hvis du har gemt et screenshot af den , at der var V&H på den , så ja, du kan kræve det , men måske ikke uden "slagsmål" smiley

  • #10   29. jul 2019 Her er annonce teksten.

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #11   29. jul 2019 Så kan du naturligvis kræve at der er monteret Vance & Hines udstødninger på den.

    I nogens øjne er Silvertail det samme, men det er ikke det der står i annoncen.

    Tag kontakt til ham og få det fikset.


  • #12   29. jul 2019 Har skrevet til forhandleren om han kan montere V&H på den som jeg jo egentlig var "lovet"

    Spændt på hvad han skriver


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #13   29. jul 2019 Det kan han, for det skal han...

    Den bestiller han bare hjem, og så får han den Silvertail dims der sidder på når han monterer den nye. Du skal skrue bissen på ret tidligt i forløbet...


  • #14   29. jul 2019 Håber nu på en god dialog, og hentede den i dag, så "reklamere" jo samme dag som jeg har fået den.

  • #16   29. jul 2019 Jeg har fået svar på mail fra forhandleren om at jeg skal kontakte ham, så håber og tror på en løsning.

    Men mest af alt har jeg fået svar på at det er korrekt jeg syntes den har mistet moment efter afmontering.;-)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #17   29. jul 2019 Det forbehold kan man tage så meget man vil - men det betyder intet når det er et specifikt navn på et produkt der er forkert...

    I dette tilfælde har man ramt en hel udstødning ved siden af.


  • #18   29. jul 2019 Den db killer jeg har til min Yoshimura udstødning er bare et kort stykke rør. Det du har pillet ud ligner jo hele indmaden i lydpotten. Jeg tror ikke, du kan kræve, at forhandleren sætte en V&H udstødning på, højst at han lader handelen gå tilbage eller evt tilbyder et prisnedslag.

  • #19   29. jul 2019 Husk også kræv et farveskift, den er jo koks metal og ikke sølv.
    Hvis en vh var så magtpåliggende undrer det mig dybt du ikke lige kastede et blik på den udstødning under prøve tur / kigget af cyklen.


  • #20   29. jul 2019 Selvfølgelig kan du kræve at forhandleren monterer en Vance & Hines udstødning så du kan få hvad du har købt.. Så kan han selvfølgelig beklage dybt og afslå dit krav, hvis han ikke kan eller vil indfri det og derimod tage cyklen tilbage og giv dig det fulde beløb tilbage, eller på anden måde finde en løsning i begge er tilfreds med.

  • #21   30. jul 2019 Som #19 skriver, der står Silvertail på potterne, men behold dem, og så få forhandleren til at betale for et par briller smiley

  • #23   30. jul 2019 magoo sådan en vmax der så bliver det ikke en større kussemagnet! hvis du lige skal toppe den med lækker lyd så er det på med en launch control smiley

  • per N
    per N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 80
    #24   2. aug 2019 får du så vh udst i stedet for silvertail syntes også selv bedst om vh de har et flottere og kortere look og lyder bedre (min erfaring)

  • #25   2. aug 2019 Nej, forhandleren ville lade handlen gå tilbage, hvis ikke jeg var tilfreds.
    Ellers lå jeg skære lydpotterne over og høre om det giver en tilfredstillende lyd oplevelse.

    Jeg er jo hammer glad for den nye cykel, så er i tvivl om hvad jeg skal gøre..???????


  • #26   2. aug 2019 Prop indmaden tilbage i lydpotterne og nyd kørslen på din fede mc.

  • per N
    per N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 80
    #27   3. aug 2019 lad nu være med at skære i dem det bliver aldrig godt sæt dæmperne tilbage og kør med dem og vent der er somme tider nogle brugte vh udst til salg så kan du jo sælge silvertail når du har fundet dem, det ville jeg gøre. held og lykke med din nye maskine

  • #29   3. aug 2019 Hvis du er så glad for cyklen allerede så du ikke vil lade handlen gå tilbage pga de forkerte rør.
    Hvis det så var mig! Så er du jo ikke tilfreds med silvertail udstødningen alligevel, så ville jeg starte med at fjerne ulden på indsatsterne og se om det er nok. Er lyden stadig for tam så ville jeg korte indsatserne op lidt ad gangen. Det koster jo ikke noget at skære i dem du har og hvis du ikke bliver tilfreds med dem skal du ud og købe nye alligevel smiley


Kommentér på:
“Forkert” udstødning

Annonce