{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke dæk?
  • #1   27. maj 2009 Bt021 fra bridgestone, perfekt til lidt af det hele. Og det holder også i mange kilometre:-)

    Anders


  • #2   27. maj 2009 Tak for den hurtige vejledning smiley

  • #3   27. maj 2009 Nogen grund til du vil have et 180'er istedet for originale 170 bagdæk?

  • #4   27. maj 2009 det er et 180er der er der på nu... kører den bedere med et 170er ???

  • #5   27. maj 2009 Hvis man læser diverse artikler, anbefaler de kloge hoveder at man altid skal bruge standard mål, da det skulle være det optimale efter test osv. Jo bredere bagdæk ift. standard, jo trægere styring, sådan har jeg ihvertfald forstået det.

    Anders


  • #6   27. maj 2009 Det ny Pirelli Angel ST skulle også være godt - det er afløseren for Diablo Strada.
    Jeg er selv rigtig godt tilfreds med Metzeler Z6. Det havde jeg på V-Strom'en og kører med Z6 Interact på den lille røde.


  • #7   27. maj 2009 Jeg vil også lige nævne at alle dæk i sportstouring segmentet er glimrende. Altså Pirelli Angel ST/Diablo Strada, Bridgestone BT-021, Michelin Pilot Road 2, Metzeler Z6 Interact osv. Priserne er tæt på identiske, så det er mest et spørgsmål om mærkepræference.

  • #8   27. maj 2009 Den bliver mere styrevillig med 170'er dækket

  • #9   27. maj 2009 Btw. I Bikes nyeste test af sports-touring dæk vinder Avon Storm

  • #10   27. maj 2009 Testen i Bike er foretaget for noget tid siden, men er først publiceret i Bike nu.... Ville godt have set hvordan Metzler Roadtec Z6 Interact klarer sig.....

    (er netop ved at montere hjulene igen, med friske Interact;-)


  • #11   27. maj 2009 michelin pilot power..
    eller lidt mindre sportslig:
    michelin road 2


  • #12   27. maj 2009 Tror det bliver Bt 021 i 170mm

  • #13   27. maj 2009 BT021 eller BT016. Længere er den ikke. Især hvis man har prøvet dem på bane.

  • #14   27. maj 2009 Fenris: "er ikke typen der har et knæ mod asfalten når der svinges"
    Mon så ikke de sportslige egenskaber på bane er ligegyldige....


  • #15   27. maj 2009 Hvor meget forskel er der på BT16 og BT21? Har haft BT16 på før men blev forbavset over at det var brugt op på 3-3500 km.. Mere om man kunne montere BT21 næste gang og så køre lidt længere..

    Bliver dyrt i længden med de dækskift.. hehe smiley


  • #16   27. maj 2009 Nogen der kender forskellen på BT 016 R og BT 016 RJ?

  • #17   27. maj 2009 -Jesper A (Nord. Sj.) .
    Forskellen er som alle andre sport vs. sporttouring: På tør vej og godt opvarmede dæk har sportdæk mere greb og mulighed for større nedlægningsvinkel (kører du ofte med knæet i asfalten er dette dækket, der skal vælges). Under normal kørsel og især i koldt og fugtigt vejr er et sportstouringdæk at foretrække, da det opnår optimal arbejdstemperatur langt hurtigere. Det er altså et langt mere allround dæk, der ikke giver grimme oplevelser selvom vejret ikke sommer-agtigt.
    Tommy Rønn har skrevet denne glimrende artikel om dækvalg:
    (link fjernet)


  • #18   27. maj 2009 Jesper Virum. det er ikke korrekt det du skriver der. ja de er de første dæk i artiklen, men de to testvindere er Diablo Strada og Dunlop Roadsmart 3 tc.

    Alle andre dæk få 4 undtagen Continental de får 3
    de testede dæk er Avon storm st 4point, Bridgestone BT 021 4 point, Continental Conti road attac 3 point, Metzler roadtech z6 4 point. Michelin Road 2 ct 4 point, pirelli Diablo Strada 5 point, Maxxis Supermaxx M6029 4 point (og får meget ros?) og sidst Dunlop Roadsmart 3 tc 5 point. Dækkene er testet på Triumph Sprint ST (123 HK 210 kilo) dækkene foran 120/70ZR17 med 2,5 bar i, bagpå 180/55zr17 med 2,9 bar.


  • #19   27. maj 2009 Lars J: Du skal være stille når de voksne taler :o)
    Sidder lige nu med Bike nr 6 foran mig. Der testes sportstouring dæk samt sportsdæk.
    Nu får du et direkte citat:
    "Vinderen blandt sporttouringdæk er Avon Storm ST. Det er ikke det hurtigste, men det får på en eller anden måde hele motorcyklen til at føles bedre. Også Bridgestone BT-0021, Dunlop Roadsmart og Maxxis Supermaxx er super gode dæk, vi varmt kan anbefale."

    Testen er udført på en FZ1. Diablo Strada er slet ikke med i denne test. Men testen med Triumphen som du refererer til viser rigtig nok et andet resultat, og i Bike 5 testes der på en CBF600 med et tredie resultat.
    Det viser så, at der er forskel alt efter hvad man tester ud fra, og det er med henblik på sport eller race, sat der er forskel på hvilken MC de testes på.
    Konklusuinen er, at hvad enten man vælger det Roadsmart, Avon Storm, BT021 eller et af de andre der klarer sig godt, så går man ikke galt i byen. Man skal bare vælge dæktype til ens behov.
    F.eks er Pilot Power et rigtig dårligt valg, hvis man har et kørselsmønster og behov hvortil Pilot Road rækker tilstrækkeligt.


  • #20   28. maj 2009 Enig med dig i konklusionen. Alt for mange vælger dæk ud fra hvad der er smart, altså klistrer godt, gerne med meget sportsligt compound og profil (men de færeste får dækkene varmet nok op på gaden til at de virker efter hensigten). Kører selev med sportsstouring, og det passer fint til den måde JEG kører på! Så kommer der jo dem der kører en banedag i ny og næ, men jeg kører nu langt det meste på gaden, så det er der mit dækvælg er. Sorry, mht til dæktesten, havde ikke set det ney Bike... smiley

  • #21   28. maj 2009 Helt om. De har vidst haft 4 dæktest indenfor de sidste 6 blade, og alle med forskellige vindere. Ikke noget at sige til man er forvirret...

Kommentér på:
hvilke dæk?

Annonce