{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Suzuki GSXR 750, 1999 {{forumTopicSubject}}

Håber nogen kan hjælpe mig lidt her !?! Min suzuki har lige rundet 24.000 km og har fået nyt service, men den trækker stadig ikke ordentligt. Fejlen opstod pludseligt og på vej ned til service hos værkstedet. Cyklen har ikke være overbelastet unødigt, men får da lov til at strække ud af og til. Den får masser af benzin, den har fået nye tændrør, benzinfilter og justeret ventiler. Den lyder egentlig rigtig fint når den står i tomgang men hiver man i gashåndtaget så tøver den en lille smule inden den hæver omdrejningerne, men stiger så jævnt og normalt helt op til det røde felt. Når man køre på den, er det ligesom om at den omkring 8.000 omdr. ikke vil trække mere og faktisk flader ud i momentet !?!? Hvor den eller normalt virkelig begyndte at trække igennem rigtigt fra de 8.000 omdr. og frem Vi har tjekket luft mængdemåleren, luftfilterkassen, luftfilteret, tændrør, indsprøjtning. Den er monteret med en micron titaniums slip on potte men har kørt upåklageligt med den i flere år nu. Jeg skal have taget en komprossionstest i næste uge samt tjekke om der skulle være olie i køleren (utæt top pakning måske) Den lyder og opføre sig bare ikke sådan !?! Der sidder et plastspjæld i luftfilterkassen som jeg også har tjekket men det åbner og lukker fint som det skal. Der er ikke powercommander på cyklen eller andet uoriginalt andet end udstødningen. Den har altid kørt upåklageligt, indtil nu.

Er der nogen der har haft samme problemmer eller har en idé til/erfaringer med hvad det kunne være galt eller hvad jeg bør tjekke !?!? Ser frem til at høre fra jer....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSXR 750, 1999
  • #1   3. jun 2009 hmmm... jeg ville tage brændstof pumpen ud og se om alle slanger sidder som de skal. hvis du havde en en andens pumpe du kunne låne, ville jeg prøve at sætte den lånte i og se om det var din brændstof pumpe der ikke leverer nok brændstof/tryk..



  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #2   3. jun 2009 På nogle af de første var der en ledning på ecu en der skulle klippes, for at fjerne en drosling, måske denne ledning har fået forbindelse igen ved et uheld, hvis den ikke er blevet isoleret, tjek alle ledningerne ca. 1 cm fra stikket, på boksen under sædet

  • #3   4. jun 2009 Tak for rådene. Jeg havde igår brændstofpumpen ude og den så fin ud, jeg afmonterede det store "dåsefilter" for at se om der evt. skulle være en forstoppelse i det, men alt så fint ud. Slangerne sad som de skulle, og der var fin gennemgang i filteret, og bundfaldet i tanken var minimalt.

    Jeg er selv ude i at skulle låne en pumpe et eller andet sted, det er bare lige med at finde den desværre....

    Jeg er også inde på at det kunne være styreboksen der driller, da alt andet ser fint ud, så sådan en skal jeg også se om jeg kan låne og teste på min cykel.... Det er lidt underligt at vi ikke kan finde eller måle os frem til et konkret problem, specielt nu hvor solen skinner og man burde sidde på ryggen af sin cykel !!!


  • #4   9. jun 2009 tjek alle vaccumslanger, tændspoler, benz filtret der sidder i slangen der går på fordelingsrøret til alle karburatorene, gasspjældspotentiometeret, der sidder også et lille filter i hver af dysserne. og jeg har en styreboks liggende til sånn en cykel.

  • #5   10. jun 2009 Hej Kristoffer. Tak for dine råd. Alle slanger er tjekket og målt. ledningsnettet er igang med at blive målt igennem nu. benzinfilteret er skiftet iforbindelse med service, min cykel har indsprøjtning så karburatorerne kan af gode grunde ikke tjekkes.
    Gasspjældspotentiometeret er også målt og opføre sig som det skal, stiger i spænding med omdrejningerne. Vi er igang med at tjekke dyserne nu, styreboksen og ledningsnettet. Er du sikker på at den styreboks du har liggende er til en model med indsprøjning ??? Måske kunne jeg godt være interesseret i den nemlig, hvis min er defekt.


Kommentér på:
Suzuki GSXR 750, 1999

Annonce