{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

nyt kædekit til sv650s + HVORFOR? {{forumTopicSubject}}

Halløj derude

Først og fremmest:

- Har kørt meget de sidste par dage og øvet "perfekte starte", og derved haft et par hæftige opstartere. Så i aftes da jeg parkerede min motorcykel synes jeg kæden var ret slap, samt der kom lidt mislyde da jeg kørte hjemad til sidst.

mit spørgsmål er derfor, kan kæden virkelig blive slap efter et par tæsk?

- og hvor meget koster det at få ens kæde strammet op - eller i værste fald; hvad koster et nyt kædekit samt få det lavet hos en autoriseret mcmekaniker?

er nybegynder og ærlig talt helt "grøn" ang. dette, så håber på gode svar.. smiley

forstat god aften.

Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt kædekit til sv650s + HVORFOR?
  • #1   27. aug 2009 Henne bagerst ved hjulet kan du stille hvor stram kæden er, kan gøres selv og tager max. et par min.

    et nyt kæde kit kan vel fås fra omkring 1000 og op efter?


  • #2   27. aug 2009 Simon J, tak for svar. Men hvor pokker finder du det sted hvor du kan stramme den?

  • #4   27. aug 2009 På begge mine sidder en en bolt på hver side af svingarmen, som holder aslen, de skal lige løsnes, bagerst sidder der så 2 møtrikker i hver arm, som kan justere hvor langt tilbage hjulet sidder og derved stramme kæden op eller løsne den

  • #5   27. aug 2009 Nu er det ikke for noget, men du har husket at smøre kæde indimellem ik'?

  • #6   27. aug 2009



    her er god hjælp at hente tjek den

    http://www.youtube.com/watch?v=zB4DsHV8SAQ


  • #7   28. aug 2009 Har du ikke fået sådan et lille hæfte med den mest almindelige pasning med, da du købte svinet?

    Kædestramning hører til den mest almindelige pasning af en motorcykel på linie med at tjekke dæktryk en gang imellem.

    Ved din bagaksel sidder der i hver side en skrue, som skubber baghjul lidt bagud, når du strammer dem.

    Jeg kan anbefale, at du anskaffer dig en Haynes eller Clymer værkstedsbog over din model. Rigtig god at have. Og der står ALT, hvad du har brug for at vide.

    Man kan sagtens selv skifte kædekit. Hos mekaniker koster det vel fra et par tusind.


  • #8   28. aug 2009 har bemærket at du skriver du er nybegynder, så syntes jeg du skal være varsom med "at give den tæsk", det kan blive rigtig farligt, selv om du kun har feks 70-80 hk, og ta og få en til at give dig en hånd som har noget erfaring, hvis du ikke får strammet op lige meget i hver side, kommer dil baghjul til at køre skævt, og det er jo ikke særligt sjovt.

  • #9   28. aug 2009 claos O


    Syntes du ikke han få god vejledning i det link længer oppe..... mener ikke det kan forklares mere tydeligt , og end da med billeder



    : )


Kommentér på:
nyt kædekit til sv650s + HVORFOR?

Annonce