{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.917 visninger | Oprettet:

christoffer M
christoffer M
Tilmeldt:
13. maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Skift af kobling {{forumTopicSubject}}

Har en suzuki bandit 600 fra 96. Min kobling er slidt rimlig kraftigt, og kan mærke at den glider når den når omkring 7000 rpms.

Så er mit spørgsmål så, når jeg skal skifte den skal jeg så skifte

1. koblingsæt - lameller
og eller
2. Koblingsmetalplader
og
3 koblingsfjedre.

Og er det nødvendigt at købe forstærkede dele, eller er det fint nok at købe koblingsæt- lameller EBC til omkring 500 kr. ?

Mvh Christoffer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af kobling
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   3. sep 2009 Køb standard dele. Medmindre du har tunet din motor en hel del, opnår du ikke andet end en stram kobling som er besværlig at bruge i dagligdagen.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   3. sep 2009 Nå ja forresten - du skal kun bruge fiberpladerne, medmindre dine metalplader er misfarvede fordi du har ristet dem.

    Husk olie og filter.


  • #3   3. sep 2009 Jeg tror ikke jeg har smadret den helt, men har tænkt mig først at skille den ad når jeg har modtaget delene, for jeg bruger min MC hver dag.

    men jeg kan vel genbruge mit olie, for har lige fået nyt på?

    Skal jeg ha nyt oliefilter? og hva koster sådan en satan?


  • #4   3. sep 2009 Den rasler også omkring koblingen i motoren, kan det ikke ha noget at gøre med at koblingen er slidt? for kunne da godt tænke mig at komme væk med den raslen smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   3. sep 2009 Olien er død - så nej.

    Hvis du også har en raslelyd er det en skidt ide bare at køre videre på den, mester...


  • #6   3. sep 2009 En meget svag raslen, ikke noget slemt. Men hvorfor siger du olien er død? den er lige blevet skiftet for 400 km siden.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #7   3. sep 2009 Fordi dine koblingsplader er gået i opløsning. Olien er fuld af partikler fra dem, så den skifter man sgu.

    Har du evt lige skiftet til en anden type olie?

    Det kunne jo evt være derfor dine koblingsplader er døde.


  • #8   3. sep 2009 Jeg ved ikke hvad den har kørt med før. da jeg har købt den for nogle måneder siden. Men mit gæt er at koblingspladerne ikke har været skiftet før, og den har kørt omkring 30.000. og koblingspunktet sidder næsten helt ude, så skal bare trække koblingen en halv cm, så er den koblet ud.

  • #9   3. sep 2009 Olien er ikke død , men skiftede du ikke filter da du skiftede olie ? et filter ca 50-75 kr må ikke spares væk ved olie skift

    Raslen kan komme fra alt muligt , men undersøg lige stålpladerne når du skifter det kan være en sådan der er knækket , ved at smide koblingen for hårdt

    Inden for drag kan vi godt smelte 2-3 koblinger på en weekend , uden at skifte olie

    Men er du nu 100 % sikker på at det er den rigtige olie du har hældt på , slidt kobling kort efter olie skift lugter alså lidt smiley


  • #10   3. sep 2009 Per E:
    Jeg havde den ude hos en teknisk skole og få det lavet, og det var lederen jeg havde en aftale med, og han sagde at det var noget rigtig godt olie de havde proppet på. men ved så ikke om de har skiftet oliefilter, for købte selv alle de dele jeg skulle have skiftet på den.

    Men man kan vel købe et oliefilter i Thansen, som ikke er helt skidt?


  • #11   3. sep 2009 10 sek for langsomt smiley

    Olien behøver ikke at blive skiftet holder jeg på , hvis det er det rigtige , den er beregnet til at kunne køre med det snavs i ellers var der dælme mange MCer der ikke kunne køre


  • #12   3. sep 2009 Har nu bestilt nye koblingsplader, og fjedre... smiley så fik den også lige nye tændrør smiley

    Så må jeg lige se på metalpladerne, når jeg åbner den.

    Men den lyd den kommer med, troede jeg først kom fra cylinderen, lidt ligesom en tik lyd, men ved nærmere syn på det, er jeg helt sikker på at det kommer fra koblingen.


  • #13   3. sep 2009 Godt olie er mange ting på en gang , men til hver sin ting

    MC olie er speciel da den også bruges i gearkasse og kobling , der kan man ikke bruge Auto olie , så fedter din kobling som du beskriver

    Så fat i ham og spørg om , hvad faen han har hældt i smiley



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #14   3. sep 2009 Mit gæt er almindelig motorolie, og der er rigtigt mange mekanikere som stadig holder på at man gerne må det.

    I sidste ende handler det om additiver, og MC olie er bare den eneste måde at være sikker på det må hældes på en MC hvor koblingen skal kunne holde.
    76.000km og stadig original kobling i min SV'er - og jeg er sgu ikke flink ved den, udover at overholde olieskiftintervaller og filterskift rimeligt firkantet.


  • #15   3. sep 2009 Ja og mekaniker bør gå på pension

    På min gade MC Honda X11 bliver olie og filter skiftet når jeg skifter bagdæk , det passer meget godt sammen , ved hård kørsel holder bagdækket 4500 og ved normal kørsel 5500 , den måde har virket de sidste 15 år


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #16   3. sep 2009 Trip A til tankning - Trip B til olieskift på min. :o)



  • #17   3. sep 2009 Den var slet ikke dum

Kommentér på:
Skift af kobling

Annonce