{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

Yam. Dt 175 dyse nål hjælp. {{forumTopicSubject}}

Har anskaffet mig en yamaha dt 175, som jeg lige har fået igennem syn idag. men synes den bankede lidt i motoren og den var lidt langsom til at falde i omdrejninger.. her er det store spørgsmål så - på den nål som sidder i gaspjældet er der 5 instillinger som bestemmer hvor meget luft/benz blanding den skal have, hvis nogen har instillet deres DT 175 før så den går bedst hvor har i så sat den låsering i de 5 riller - min stod i midten men har sat den en rille længere ned imod dysen så nu banker den ikke så meget i motoren men hvis nogen har prøvet sig frem håber jeg på lidt hjælp fra en garvet yamaha dt 175 person. på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yam. Dt 175 dyse nål hjælp.
  • #1   14. sep 2009 hvis nogen skulle ligge inde med en haynes manual eller bare en manual til sån en mudder ged i pdf format er jeg os meget interreseret i sån en fætter

  • #2   14. sep 2009 Nålen skal helst sidde i midterste hak , hvilket filter kører du med ?
    tjek det evt. og udskift hvis det er helt lukket


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #3   15. sep 2009 De symptomer du beskriver, har intet som helst med nålen at gøre, da den først har indvirkning på blandingen ved 25-75% gasgivning, dvs motoren for længst er begyndt at trække eller er fløjet op i omdrejninger, hvis du giver gas i frigear.

    Det er enten falsk luft fra bundpakning eller indsugningsgummi, en tilstoppet tomgangsdyse, eller måske et gaskabel der hænger en smule.

    Den skal falde til tomgang uden at tøve et stykke tid


  • #4   15. sep 2009 Urban viking - det kører med org. luft filter kasse, dog med et gammel skum filter ( osse org. ) men det er renset og ser ikke hærget ud.

    sajmon - indsugningstuden var osse min første tanke men har haft den af og der er ingen huller eller revner hvor den kan trække falsk luft skiftede os pakningen på den. den er heller ikke lang tid om at falde men når man har kørt lidt hårdt til den og trækker kobling in, falder den fint ned til 4000 men så er det som om at fra 4000 til 3000 omd er den lidt langsom i forhold til hvor hurtig den faldt ned til de 4000, de står på ca 1200 omd.i tomgang har ikke tjekket bundpakning på syllen, så det er nok en af mine næste træk i jagt på en eventual utæthed..

    indtil videre tak til begge


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #5   15. sep 2009 Det kan også være pakdåserne på krumtappen der er gået, hvis den højre er defekt vil den ryge, da den vil æde gear olien, hvis den venstre er gået vil den suge falsk luft og have nævnte symptomer

  • #6   15. sep 2009 Fanta H - det ryger ikke mere end en 2-takter skal gøre, det vil sige meget lidt. men håber da ikke det andet bliver aktuelt havde godt nok planer om at resturere den fuldstændig her når vinteren var slut men kan godt høre på det hele at den plan måske skal rykkes en del måneder frem smiley

Kommentér på:
Yam. Dt 175 dyse nål hjælp.

Annonce