{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Kæde rensning.... {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have renset min kæde og ville lige høre folket ad, jeg HAR kigget forum igennem og læst det der stod, men ville bare lige være 100% sikker inden jeg gik igang..

Jeg har tænkt mig og prøve og gøre min kæde ren i lampeolie som nogen skriver er helt ok, men som jeg forstår skal jeg holde mig væk fra "midten" af kæden så der ikke kommer noget ind til o-ringende...???

SÅ det vil sige, nogen lampeolie på en gammel tandbørste og evt. et viskestykke under og så bare skure alt det gamle snask af, og når jeg er færdig så lige give den en gang kædespray eller vente til efter en tur hvor den er varm, tror jeg nogenlunde har fået ideèn i det men ret mig endelig smiley

Peter S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde rensning....
  • #1   8. mar 2006 Jeg vil udtrykke det sådan, hvis det er en forholdsvis kæde af typen xv-ring, har du intet at frygte. vask den grundigt i petroleum/ lampeoile og gi den kædefedt så hatten passer. Er den derimod en gammel, slidt med fare for revner i O-ringe, vil jeg ikke gøre andet end lige tørre den af med en klud og godt med kæde fedt bagefter. Hvorfor? - Tjaaaa den kan du nok selv regne ud.... smiley

  • #3   8. mar 2006 når den er renset så kog en gang olie og læg den ned i.. så er der smurt over alt..;) bondetrick var..:P

Kommentér på:
Kæde rensning....

Annonce