{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

ventil just FZR efaringer {{forumTopicSubject}}

Jeg står midt i en ventil justering på min FZR 1000
jeg er helt inde ved ventilerne , men har godt nok svært ved at se hvordan man skal få en søgeblad ned mellem knast og løfteren ?

skal man afmontere knastaksel lejeoverfaldet

Jeg har den org Yamaha workshop book , men de skriver bare man skal udskifte simms indtil det passer og så samle det baglæns


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ventil just FZR efaringer
  • #1   24. mar 2010 Spillerummet skal måles ved helt åben ventil, altså når knasten peger væk fra ventilløfteren.
    Så drej krumptappen (Tag evt. tændrørene ud, da det letter arbejdet) indtil det passer på den enkelte ventil.

    Du må IKKE løsne overfaldene når du måler!


  • #2   24. mar 2010 Shim's brikkerne ligger under ventilløfteren, så når du har målt alle spillerum, tager du lejeoverfaldet af for at skifte/bytte brikker rundt

  • #3   24. mar 2010 Er der ikke mærker på tandhjul til knastakslerne, så du kan se, hvordan de skal stå? På min BMW er der et mærke på hver af dem, der skal stå nøjagtigt overfor hinanden.

    Stempler skal stå på TDC (top dead center, når du måler. Dvs alle knaster på den pågældende cylinder skal pege skråt opad. Det gør de kun ét sted.

    Hiv tændrør ud, sæt den i gear og drej baghjul rundt, så knastaksler/stempel flytter sig. Du kan evt måle med en pind eller noget ned i tændrørshul om stempel er på TDC.

    Her skal du måle med søgeblad mellem shim og knast. Og er der ikke plads til at presse søgeblad ind, er det på høje tid du får skiftet shims.

    Ved du hvor tykke dine shims er? Ellers skal du have dem ud og måle med en mikrometernøgle. Og så udskifte dem med en af passende tykkelse.



  • #4   24. mar 2010 jeg er har skam fint styr på hvordan man stille motoren i takt for at justere ventilerne ,
    Men der er absolut ingen plads til at få et søge blad derned , jeg kan kun komme til de yderste ventilerne resten er næsten lukket helt inde i knast aksel lejeoverfaldet .



Kommentér på:
ventil just FZR efaringer

Annonce