{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VFR 750 Rc 36 Kæde
  • #1   25. mar 2010 Skal strammes når den trænger. Det er afhængigt af kædens stand og kørselsmønster.
    Og ja, det kan gøres selv ved at løsne akslen og så dreje på skiven ved bagsvingeren.


  • #2   25. mar 2010 Dvs man skal have en motherfucker af en hjulnøgle? Dammit:P



  • #3   25. mar 2010 Er det din egen VFR??

  • #4   25. mar 2010 Jah:D
    Det er det...:D


  • #5   25. mar 2010 Nøglen til at stramme kæden med er normalt en del af det værktøjssæt som følger med cyklen.
    Kik under sadlen.
    Det er noget nemmere og hurtigere end på cykler med almindelig svinggaffel.


  • #6   25. mar 2010 Tjekke det, men den er der desværre ikke, så jeg bestiller en ny..:)
    Men baghjulet skal stadig være løftet fri ikke?

    Hvordan faen gør man det


  • #7   25. mar 2010 Ret pudsigt. Min 1. MC var en CB350/400f, næste MC en CX500B og 3. MC en VFR750F RC36. Lyder det bekendt :o)

  • #8   25. mar 2010 Husk lige at en VFR skal have lidt mere slæk på kæden end normalt... ellers æder den baghjuls lejet...! og det koster dyrt...! kørte 7000 km syd på i 2008 uden at røre kæden...! Strammer normalt en enkelt gang eller 2 i løbet af en sommer... og min bliver pryglet når der er plads til det...
    Hvis du hele tiden sørger for at kæden er velsmurt skal der ikke strammes kæde ret tit..

    Øster


  • #9   25. mar 2010 Jesper [Virum] P

    HAHAAH Jesper, sådan!!! Du må ha god smag, må jeg så lig høre, hvilken cykel får jeg næste gang:P

    ØsterEXMC (N-Fyn) _
    Jeg har læst i instruktionen at den skal have ca 15 - 25 mm slæk
    Jeg har kørt ca 300 km med min og så hænger den meget meget meget slap..:( Bryder jeg mig ikke lige om


  • #10   26. mar 2010 Tjaaeee, jeg fandt ud af 105hk og 21 år var en dårlig kombination, så jeg gik tilbage til CX'eren i form af en GL500 Silverwing.

  • #11   26. mar 2010 Hej David...

    Hvis din kæde bliver slap så hurtigt så er den da vist ved at være færdig... eller også er bolten der holder excentriken til baghjuls lejet løs så den er drejet... jeg køre med ca 25 mm slæk... det er hvad jeg har fået af vide af en af dem der ved Rigtig meget om VFR.. Sydfyns MC..

    Du er klar over at det er en Hak nøgle du skal bruge ikke..? og IKKE en 46 nøgle til møtrikken i venstre side smiley

    Jesper: Du kan sgu da ikke med alvor mener at en CX 500 er bedre en end VFR 750...? også selv om det er en VFR RC24 du har haft.. (hvis det er det) det holder ikke... CXeren er en lunge... har selv kørt på en i KORT tid.. og der er ingen sammenligning... VFRen er 10 gange bedre...

    Øster


  • #12   26. mar 2010 Øster: Læs lige mine indlæg igen. Så vil det stå klart for dig, at det var en RC36 jeg havde, samt at en VFR med 105 hk til en gut på 21 er en dårlig kombination, man bliver for let fristet i højre hånd.
    Og nej, VFR'en er ikke 10 gange bedre, de er nøjagtige lige gode. De kan bare nogle forskellige ting.


  • #13   28. mar 2010
    ØsterEXMC (N-Fyn) _

    Har haft Honda i Silkeborg til at kigge på den, og de siger at den slet ikke ser slidt ud, men den bliver konstant slap, så kører den til forhandleren på onsdag, så må han jo lige tage et kig på den.

    Jeg ved godt det er en haknøgle, det var bare om det også var nødvendig at løsne baghjulet, har jeg så fundet ud af at det ikke er:)


    Jesper [Virum] P

    Kan godt følge dig i det med livet i de 105 hester, jeg skal holde mig selv MEGET på plads for ikke bare give gas.
    Savner på nogle områder også den gamle cx'er, det er en unik cykel på rigtig mangle måder, og sådan som kæden allerede driller på vifferen så savner jeg kardan MEGET


  • #14   28. mar 2010 Som Øster skriver er det sansynligvis den bolt, som låser eksentriken, som ikke er blevet spændt igen efter at kæden er strammet.

    Bolten sidder bagerst på baggaflen indenfor tandhjulet, bolten løsnes når man bruger "hak-nøglen" og spændes igen når kæden har den rigtige spænding.


  • #15   28. mar 2010 Ove B

    Ville ønske du havde ret, men jeg tog til værksted og betalte dem for at stramme det som det sku være, det hjalp ikke...(


Kommentér på:
Honda VFR 750 Rc 36 Kæde

Annonce