{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Miklas P
Miklas P
Tilmeldt:
12. feb 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 27

Drosling {{forumTopicSubject}}

Kan alle cykler drosles ned til de 34hk ?

har tænkt på at købe en yamaha xj 650 fra 80'erne med 71 hk.
men min kørerlærer sagde at han ikke var sikker på om den kunne drosles da de skulle være godkendt med 34 hk.
er der noget i det eller kan man bare drosle alle cyckler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling
  • #1   21. apr 2010 Alle cykler kan drossles, bare søg for det bliver gjort ved en forhandler, og at det bliver gjort ordenligt, Min FZ 6 har normalt 100 Hk og har fået den drosslet til 34, min forhandler sagde at selv maskiner med 150 hk sagtens kunne drossles

  • Miklas P
    Miklas P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 27
    #2   21. apr 2010 Jamen han sagde bare at de skulle være type godkendt eller sådan noget. og det var nemt nok at drossle nyere maskiner med elektronisk indsprøjtning men ældre var lidt et problem

  • #3   21. apr 2010 Nej, det er ikke noget problem, det er noget med at enten laver de en plumbering i studsen, ellers begrænser de gasspjældet

  • Miklas P
    Miklas P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 27
    #4   21. apr 2010 okay tak for det

  • #5   21. apr 2010 Jeg har kørt på en CBR 600 f2, som blev droslet fra ca. 100 hk til 34 hk, det først år jeg havde mc og det var sku ikke noget problem, andet end at jeg manglede nogle hest på motorvejen.

    Som Benjamin; alle cykler kan drosles.
    Vil tro at selve droslings sættet blot varierer i pris og montering. Der er jo masser af mulighedre, indsugningen med nogle skiver, så der ikke kommer så meget luft, ned og bliver blandet med benzinen. I gashåntaget og har også hørt om nogle der er blevet det på udgangs siden af motoren.

    Angående godkendelse, så er jeg på bar bund. Jeg fik et rødt stykke papir med værksteds stempel og stelnr, som bevis for at min mc var droslet, som blot skulle vises til en given politimand.



  • #6   21. apr 2010 Alle cykler bortset fra de nye med elektronisk indsprøjtning kan begrænses så længe der er en karburator eller en studs eller et gasspjæld at begrænse, som regel begrænses studserne med en lille ring der bare gør hullet mindre (Dermed benzintilførslen til cylinderen)

    Miklas P, du har byttet om på rækkefølgen, det er de nye der er næsten umulige at drosle fordi det måske kun kan gøres med en chip der regulerer benzin tilførslen


  • Miklas P
    Miklas P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 27
    #7   21. apr 2010 okay tak for svarerne smiley

Kommentér på:
Drosling

Annonce