{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Remtrækproblem??? {{forumTopicSubject}}

Hej Der. Har for nyligt skiftet mc til en hyggelig savage 650. Den har et superpraktisk remtræk.. men det kan pibe helt vildt højt!! Det er ikke et konstant problem.. men næsten. Når jeg trækker rundt med den kommer de her pisse trælse knirke/pibelyde. Når jeg acc. bliver de kraftigere.. Den skal nu op til den forhandler hvor jeg købte den og have gjort "et eller andet" ved remmen??... for tredie gang!!!
Maskinen er fra 02 med 11.000 på klokken.. Wild guesses and advice most welcome!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Remtrækproblem???
  • #1   24. jul 2010 Det lyder som om remmen er for stram og evt dårligt centreret. I perioder vil du altid kunne høre remmen ved træk og skub manøvrer, men ikke noget påtrængende.

    Der leveres med en Savage et lille stykke værktøj, som sættes imellem remmen og en afstandspal. værktøjet er egentlig en fjedervægt med too indikatormærker på. Når remmen er spændt korrekt står fjedervægten melle de to mærker.

    Centrering - her skal du have baghjulet løftet. Så løsner du akslev en smule, og drejer baghjulet rundt. På hver side er der en spændeanordning helt som på en alm. trædecykel. Nu drejer du hjulet og fifler med spændeanordningerne, til remmen ikke læner sig konsekvent op ad den ene eller den anden side af remhjulet. Når det er på plads, så spænd akslen igen og kontrollere remløbet en gang til. Det kan være nødvendigt at gøre om.

    Hvad Fanden "laver de ved remmen".

    Det er ikke sådan at dine remhjul ikke sidder ordentligt fast???

    Der findes ikke noget, der er meget enklere og robust end remdrevet på en Savage


  • #2   24. jul 2010 Hej Knud.. Tak for hurtigt, og som altid seriøst svar. Værkstedet et et seriøst og kendt sted... navn ligegyldigt. Første gang justerede de bespænding, anden gang satte de en spændeskive i for bedre centrering... Uden fløjte og med ørepropper,,, kan piveriet nogle gange stadig høres...

  • #3   24. jul 2010 hvis den er justeret rigtig... så kan du give den noger rem spray

    noget ligende dette her... men man kan få noget der er begregnet til netop disse former for træk remme ..
    rens godt af i opvaske vand først..... og sprøjt med det rette rem spray.. spørg evt en forhandler

    mvh

    http://www.rocol.dk/data/tds/BeltDressingSpray%20tds.pdf


  • #4   24. jul 2010 Hej Busa... Tak for dit svar, som jeg også tager med forhandler...

  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #5   24. jul 2010 Et vildt gæt! - Smør med stearin.
    Helt vildt er mit gæt ikke, da jeg har hørt det fra en suzukiforhandler, og det er da ikke usansynligt at det kan stoppe piveriet.


Kommentér på:
Remtrækproblem???

Annonce