{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.056 visninger | Oprettet:

For stram kæde = ødelagt gearkasse? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har lige haft min motorcykel til servics, efter en skade, Dette skete hos motorgården i svenstrup og da jeg fik den tilbage lød den virke mærkelig.

Jeg ved godt min kæde er ved at være "lang" men ikke så meget at den slet ikke skal have noget fri gang i stram tilstand.

Mit problem ligger i at de havde strammet kæden og så er der kommet en underlig lyd fra den når man køre. Det lyder som om der er et leje eller noget der er skævt og det bliver værre ved høj fart?

Jeg har bestilt kædekit men hvad vis det ikke hjælper?
Kan jeg stille dem til ansvar hvis det er min gear kasse?

Mvh Martin Høj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For stram kæde = ødelagt gearkasse?
  • #2   31. jul 2010 Jeg var der ude om onsdag hvor jeg fik den om mandag og der kunne de godt se de havde stramt kæde for meget men gav det skylden af kæde jo var slidt og det havde de ikke set. :@

  • #3   31. jul 2010 Mon ikke det bare er fordi kæden har nogen slappe og stramme punkter.
    Men jeg syntes du skal tage derned, også sige til dem at du syntes kæden er blevet underlig, evt få dem til at køre en lille tur på maskinen.


  • #4   31. jul 2010 Hvad fanden har en slid kæde med en stram kæde at gøre ?
    kigger de bare på mærkerne på bagsvingeren og siger "den skal stå der" ?, de lyder da seriøst som nogen spader.
    Selv jeg ved at man finder det strammeste sted på kæden og justere den ind efter det.
    Har de så justeret kæden ordentligt efter du var der ude igen om onsdagen ?


  • #5   31. jul 2010 De har altså haft den til service og de har haft strammet kæden, men ikke bemærket den var slidt!

    Lyder sgu ik lige som de skarpeste knive i skuffen, hvis de har stået med tingene i hånden uden at kigge på dem.


  • #6   31. jul 2010 Sikke da en flok kloge-Åger. De har nu nok strammet flere kæder end i har spist ærter !!
    Ta´ nu lige og få skiftet din kæde og se se hvordan det går. En slidt kæde kan nu lave mere larm og vibrationer end man umiddelbart kan forestille sig.
    Et værksted kan nu engang ikke trylle brugt til nyt !!
    ....fortsat go´ sommer.
    ;O)


  • #7   31. jul 2010 er enig i.... at dine problemer forsvinder når du få nyt kit på... en slidt kæde og hjul lamer og rrrrrrrrrrr osv osv så man tror det er løgn... du tror du har fået dig en ny mc når du få nyt kit på....

    mvh


  • #8   31. jul 2010 Jeg har været ude for at en for stram kæde både larmede og vibrerede usansynligt meget. Så snart den blev slækket lidt var der ingen problemer. Den var i øvrigt næsten ny.

  • #9   31. jul 2010 Har os oplevet at min kæde fuckede up. Jeg kunne justere konstant og alligevel passede pisset ikke efter få meter, der var nogle led i kæden der var "trukket lange" og generelt var kædekittet ekstrem slidt, Det raslede, skreg og jeg ved satme ikke hvad, indtil jeg fik nyt på, så fik jeg sgu en ny cykel for 1600kr smiley

    Så nyt kit på din bike, og så køre den formentlig lydløst igen...


  • #10   31. jul 2010 Du kan sgu ikke gi forhandleren skylden for din kæde er fucked. Den er sikkert ikke lige stram hele vejen rundt. Som skrevet har de sikkert strammet en del kæder

  • #11   31. jul 2010 James B: jeg har nu spist mange ærter :), men når nu de selv indrømmer at den er for stram, så må de da have lavet en fejl ?

  • #12   31. jul 2010 jeg syntes efterhånden der er mange negative ting om motorgården herinde jeg vil sku ikke køre der ud mere har en bekendt som fik skiftet kæde hos dem og den sprang efter 50km fordi den ikke var nittet rigtigt de mente ikke at han havde tilkørt kæden men han kørte igennem aalborg også fra og til arbejde inde i midt byen så der har ikke været plads til og fyre til den . det kostede en motorblok og´de vil intet dække...

  • #13   31. jul 2010 ville ikke smide ny kæde på send den tilbage og sig de skal rette fejlen, for hvis du skifter kæde så tror jeg ikke de vil give ny gearkasse

  • #14   31. jul 2010 Thomas K.......
    Du trænger da vist til en gang ærter..................og lidt erfaring med livet.
    ;O)


  • #15   31. jul 2010 Jamen B:

    Tror også de har skiftede en del kæder og cykler af og ved godt hvad de laver. men jeg smider den der ude inden jeg tager på ferie og siger at de skal lave ALT. Vil ikke have noget fejler med den når jeg kom hjem. så skulle jeg afsted til skagen og den skulle være i tip top.

    1. De havde ikke skiftede kæden selv om de siger den er slidt og derfor den den blev strammet så meget.
    2: Jeg har haft en skade på cyklen og selv om jeg siger at jeg gerne vil have tingene lavet ser det ikke ud til der sker noget. Så mangler der sideskjold. Det har honda ikke. Grebet er ikke skiftet, fodhvileren er ikke skiftet.
    3. Mit spejl er et speciel spejl fra en kammi, men ham har de ikke taget kontakt til.

    Synes ærligt at det et lidt træls at de ikke ringe og siger sådan noget, eller fortæller mig det når jeg kommer der ud.

    SE NU BARE OG BLIVE FÆRDIG!!!!

    Håber de læser dette her.


  • #16   31. jul 2010 Jamen jamen jamen.......selvom jeg har haft ikke mindre end 68 forskellige maskiner de sidste 30 år, så er jeg heller ikke istand til at vurdere ved hjælp af syn om en kæde er slidt op. Det skal mærkes i "bagenden" og ved hjælp af nogle kilometer. Men der er også andre ting der kan spille ind og gi´ et lidt forstyrret billede i fejlfinding.
    Du siger de skal lave ALT.....??? Hvordan ville du reagere, hvis de skiftede dit kronrørsleje, for- og baghjulslejer, som ogse er sliddele......eller din kobling - nye dæk på, fordi den enkelte mekaniker altid skifter sine egne dæk med 2,5 mm mønster retur ??? Sådan kan man blive ved og jeg gad nok se overskrifterne herinde, når værkstederne "ta´r selv". Man skal altid se og høre en sag fra to sider. Taksatoren har bestemt også noget at skulle ha´ sagt i en forsikringssag. Måske han ikke har godkendt de manglede dele, du siger ikke er skiftet. De reservedele, der er i restordre er jo ikke Motorgaardens skyld. Jow, måske skulle de ha´ givet dig en opringning - måske de enda har forsøgt ??
    Ved ganske godt, at man er utålmodig, når man mangler sit køretøj..........men omvendt, så er motorcyklister nok også det mest "bedrevidende", kværulerende, "kloge" og hysteriske kunder man kan få i sin butik. Ikke let når det er ens hobby det går ud over.
    Op på hesten igen og så ta´ en ordentlig og fornuftig snak med dem, så plejer tingeneste at glide bedst.
    Pøj - pøj......


  • #17   31. jul 2010 er du siker på at du ikke har brug for en psykolog i stedet for., det tyder på at du har ret så mange problemer

  • #18   31. jul 2010 James: ja. kan godt ses det fra deres side med det. sagde at de skulle skifte det de synes der skal skiftes. at de så bag efter kommer og siger til mig at jeg enlig også skulle have skiftet kædekitet / dæk for den sags skyld så bliver jeg sq lidt sur. Jeg smider den der ned for at de skal tage sig af den. Hvis du bedte mig lave mad til dig og jeg kom med en kold bøf som du bare lige skulle stege til dine 30 gæster, vil du så ikke blive sur.

    Når der er ting med ikke er god til, og går til et værksted så forventer man at de laver det så det virker. Ikke kommer og siger det bag efter at det ikke viker og det skal skiftes.

    Tager der ud mandag hvis der er vejret til det.

    Har man krav på at se taksacter parpirene og hvor lang tid har de til det?


  • #19   31. jul 2010 hvorfor ikke bare juster den kæde selv

  • #20   1. aug 2010 Hoejer søg læge ! Du er jo en total umulig urimelig kunde ??? Havde jeg været butiks ejer ville jeg sige : ut af min kiosk !!!

  • #21   1. aug 2010 HOEJER du er i din fulde ret og til og være sur du sætter en skadet cykel ind til et (prof?) mc værksted som skal lave den og mens du er på ferie du kommer tilbage og hverken greb eller fodhviler er skiftet det er skuda for langt ude det er jo som og levere en bil tilbage fra service på 3hjul man kan ikke køre med en brækket eller skæv grebklinge og det skulle de have lavet jeg kan ikke se hvorfor alle siger at hoejer har et problem for som jeg ser det er hans eneste problem sku værkstedet

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #22   1. aug 2010 Værksteder idag tør efterhånden ikke at skifte reservedele, for enten klager kunderne over at det er for dyrt, eller at det ikke havde været nødvendigt at skifte, eller osse kommer de selv med delene, måske er der sket nogen misforståelser her, det er jo også derfor at man ikke må hænge forhandlere ud på mcg.

  • #23   1. aug 2010 Ja du har krav på at se taksatorrapporten og motorgården giver dig nok en kopi når du spørger pænt. smiley

  • #24   1. aug 2010 Hvis de læser dine indlæg her får du fem fortjente kolde tæer i røven !!! Vær nu r
    En anelse voksen og tag derud til en lille snak istedet for hænge forhandleren ufortjent ud herinde.


Kommentér på:
For stram kæde = ødelagt gearkasse?

Annonce