{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Da jeg var ud og trille i går gik motoren pludselig ud, midt i en rundkørsel.

Jeg fik cyklen ind til siden og prøvede at starte den igen men igen responce, der står der CHEC i mit display og det forsvinder ikke, lige meget hvad jeg gør og kan ikke starte biken.

Nålen køre op med lyden, der og plejer at være der, er der ikke. Ved ikke om det er benzin pumpen der siger den lyd, når der kommer tryk i slangen.

Gik med biken over til en ven og fik en kop kaffe. Efter en lille time prøvede jeg at få liv i dyret men stadigvæk intet liv smiley

Cyklen er en Gsxr 600 K7, kørt 4300 km.

Nogle som har en løsning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte
  • #1   29. aug 2010 sensoren i sidestøttebenet (hvis den har sådan en) ?


  • #2   29. aug 2010 Der er støtteben. Har prøvet at starte den med støttebenet nede og oppe.
    Men i displayet står der stadigvæk Chec....


  • #3   29. aug 2010 det er jeg sku ked af og høre med så ny en cykel det lyder til den har meldt en alvorlig fejl siden den ikke kan starte men du kan restarte motorstyringen ved og afmontere batteriet også vente 5min også sætte kabelskone sammen UDEN batteri på den måde tager du spændningen af også kan du måske være heldig den kan køre igen ellers må du have den på værksted men jeg kan ikke tro det er noget særligt pga de få km den har kørt men held og lykke med den

  • #4   29. aug 2010 Jeg vil prøve at afmontere batteriet når jeg køre over til min ven her om 2 timers tid.

    Er da glad for at jeg har 2 år garanti, hvis det er noget rigtig alvorligt.

    Men giver lige en update om det virker smiley


  • #5   29. aug 2010 Fra google:
    "CHEC": The LCD panel indicates "CHEC" when no communication signal from the ECM is received for 5

    seconds.

    For Example

    NOTE: The ignition switch is turned ON, and the engine stop switch is turned OFF. In this case, the speedometer does not receive any signal from ECM, and the panel indicates "CHEC".

    If CHEC is indicated, the LCD does not indicate the trouble code. It is necessary to check the wiring harness between ECM and speedometer couplers.

    The possible cause of this indication is as follows;

    Engine stop switch is in OFF position. Side-stand/ignition inter-lock system is not working. Ignition fuse is burnt.


  • #6   29. aug 2010 jeg døjede også med min støttefods kontagt en gang... og der kom aldrig til at stå chec i displayet...

    har lige været ude og kigge efter på min, og den eneste måde jeg kan frem provokere det er ved at aktivere dødmands knappen... så det kunne jo være en banal fejl... smiley


  • #7   29. aug 2010 Ja prøv at skruge skoene af batteriet og strips dem sammen i en times tid, det kan nulstille eventuelle fejl, men hvis der er garanti på den, så skal værkstedet da bare hente den og få den fikset. :o) Så skal du nok ikke selv begynde at pille alt for meget.

  • #8   29. aug 2010 kunne nu være sjovt hvis det var dødmandsknappen... syntes at det er hørt før:-)

  • #9   29. aug 2010 Det er ikke dødmandsknappen, har tjekket den 5 gang.

    Når har afmontere batteriet og tjekket sikringerne og ignition sikringen var gået så den blev skiftet.

    Jeg satte batteriet i og satte nøglen i drejede også kunne jeg høre at sikringen sprang smiley

    Nogle forslag?

    Kan jeg ringe til forhandler og be ham om at hente den uden beregning? Eller skal man selv få den ind til ham?


  • #10   29. aug 2010 Du skal altså selv sørge for transport til forhandler - men spørger du pænt kan det være en forhandler gider hente den.

  • #11   29. aug 2010 Nu ligger forhandler kun 3 km fra hvor den står smiley

  • #12   30. aug 2010 Så var jeg sprunget i bilen/på jernhesten og havde suset ned og snakket med forhandleren. Man kommer langt hvis man kommer på en pæn måde og forelægger situationen!

  • #13   30. aug 2010 Enig med det sidste post. Ned og sige : Hej i ved den fine maskine i solgte mig, den er gået ud. Og jeg har gjort følgende...... Så tror jeg nok de henter den, du har gjort hvad du kunne. Og så gør de nok også hvad de kan. Men hold is lige opdateret smiley
    Er det bare mig, eller tyder det på en ledning har kontakt med stellet???


  • #14   31. aug 2010
    Flink forhandler, han henter den imorgen smiley Whoo


Kommentér på:
Kan ikke starte

Annonce