{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Karburator rengøring - CBR900 SC33 {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg er så småt ved og gøre min mc sæsonklar, fik den her i december som min første motorcykel. Er ikke mekaniker, men kan nok skrue lidt (:
- Cbr'eren har de sidste 5-6 år kørt under 5000km = stået sille meget. Den har gået 33 000km, og står som ny. Problemet er at motoren pludre og skyder ved mega hurtig "gasgivning" når man bare holder stille og vrider den hurtig i bund. Så går den ikke smukt op i rpm, men kan godt pludre og prutte 2-3 sek inden den snorre fint op i rpm - under kørsel gør den det ikke,.

- Fik at vide af den lokale mc-forhandler (TK-motor i hjørring), at det formegentlig var karburatoren der bare skulle renses pga den har stået alt for meget stille i så mange år, og så burde den spille max igen.


Mit spørgsmål er, hvordan rengøres karburatoren på en CBR 900RR sc33 Fireblade korrekt ?


- og kan det være den skal finindstilles efter rengøring ? (håber jeg ikke) maskinen er helt standard med udstødning og filter osv.
- samt er der andre ting man kan gøre på sin honda for at få kværnen til at snurre som ny (:

Vh Christian Thirup


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator rengøring - CBR900 SC33
  • #1   10. jan 2011 Du skiller dem ad Evt en af gangen og blæser dem rene ( Jeg bruger en ultralydrenser )
    og så skal du nok regne med at den synkroniseres igen husk nyt luftfilter


  • #2   10. jan 2011 De skal sådan set flåes i småstykker... Nok ikke lige noge jeg vil anbefale dig at gå i gang med hvis du total grøn.

    Når alt er skildt af skal det rengøres i bremserens og helst i ultralyd.
    De flest Bosch center har udstyr til regøring af indsprøjtnings dyser (Også ultralyd´s bad) Med ved ikke hvor mange af dem der kan tage helt batari kabaratore


  • #3   10. jan 2011 Husk !!

    lige at tjek om nålen / nålestyr er slidt... Det er sådan set der de flest kaborator fejl ligger


  • #4   11. jan 2011 Min tålmodighed blev for kort i går aftes, så jeg tog karburatoren af, hev alle bundkarende af, og alle dyse / dyserør osv (selvfølgelig i systematisk rækkefølge), alt blev lettere "slebet" og rengjort til det var som nyt. Efter samlingen, gik maskinen perfekt smiley så det var bare kanon. Der var ingen af stumperne der tilsyneladende virkede slidt - beskidte decideret, men den går bare perfekt nu, Så virket har det.

    Nu må det gerne blive sommer.


Kommentér på:
Karburator rengøring - CBR900 SC33

Annonce