{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.993 visninger | Oprettet:

Bjørn L
Bjørn L
Tilmeldt:
7. maj 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15

MC død ingen gnist {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har et problem med min "nye" Suzuki GSX 250 ES fra 84, jeg købte den i fredags, men så i søndags da det jo var fremragende MC vejr, var jeg selvføgelig ude og køre MEN, efter en times tid på cyklen ved omkring 120 km/t (en del omdregninger) gik cyklen ud, den hverken pruttede eller raslede bare død, da jeg så kom hjem kunne jeg konstatere at bægge tændrør ikke gnistede, er der nogen der kan fortælle mig hvad der evt, kan være gået galt. jeg har læst lidt rund om kring, og kommet ind på ensretteren da mit batteri osse er død så den skulles skubbes igang, men den nåede da at køre godt over 100 km på de dage den kørte, men skal tændrørende ikke gniste med nyt og opladet batteri selv om ensratteren er Def.

på forhånd tak
M.V.H.
Bjø


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC død ingen gnist
  • #1   10. maj 2006 Kan være tændrørerne er døde

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #2   10. maj 2006 ja det glemte jeg at skrive, jeg har prøvet med nye tændtøt smiley

  • #3   10. maj 2006 det lyder mere som din tændspole, når det er begge tændrørrør

  • #4   10. maj 2006 har du tjekket sikringer??

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #5   10. maj 2006 ja jeg har tjækket den ene sikring der sidder kort efter batteriet det var den eneste jeg kunne finde. Kan begge tændspoler kodt gå på samme tid?


  • #6   10. maj 2006 Det lyder som om hovedsikringen er gået.

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #7   10. maj 2006 hvor sidder den henne på cyklen ved du det

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #8   10. maj 2006 der er tænding på og starteren køre os rundt når man trykker på knappen

  • #9   10. maj 2006 har du tjekker at dødemandsknappen virker?? min suzuki havde en dårlig forbindelse der og den tager KUN tændingen. (strømmen til tændspolerne)

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #10   10. maj 2006 hmm nej det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem, det er jo en gammel hund smiley

  • #11   10. maj 2006 Mål spændingen henover batteriet - hvis der ingen spenning er på batteriet, har du som du selv er inde på et ladeproblem - det kan være ensretteren, men også generator, eller en løs forbindelse et sted.

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #12   10. maj 2006 ja problemet er bare at det er et helt nyt batteri jeg har sat i da det gamle var færdig så det er ladet op via lader, og da MC'en ikke kan starte kan jeg ikke se om den lader smiley

  • #13   10. maj 2006 Men det vil sige at du nu har strøm på, og den stadig ikke starter? For så er det jo ikke hverken batteri eller lader.

    Gå systematisk gennem motorcyklen fra tændrør og opad. Kommer til strøm fra/til tændspoler? En løs kontakt i dødmandsknappen kan selvfølgelig også gøre det - mål strøm ind og ud fra denne.

    Min umiddelbare mavefølelse går nok i retning af din tændingsbox (CDI eller TCI) fordi den døede så pludseligt på alle cylindre. Men det er nok en dyr affære, så tjek det andet først. Lodningerne i tændingsboxen kan blive dårlige med alderen (pga varme og rystelser), men de kan tit "efterloddes". Du må huske ikke at løbe din mc igang med flat batteri - det kan ødelægge zener-dioden i tændingsboxen....


  • #14   10. maj 2006 og se så at få den mc oprettet smiley Ellers kan man jo ikke beundre dyret.

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #15   10. maj 2006 oki, jeg må hjem og måle noget mere.
    CDI eller TCI boxen er det den der sidder ved siden af ensretteren, der er en box der stå igniter på og så en lidt mindre box med køleripper på har jeg ret i den ene er ensratteren? (kan lige tage nogle billeder når jeg kommer hjem)


  • #16   10. maj 2006 Jo, du har ret. Køleribberne sidder på ensretteren, og der står ignitor på tændingsboxen. Tændingsboxen kan nok åbnes for inspektion ved et par skruer, og så kan man gå grundigt gennem alle lodninger. Men vær forsigtig, hvis du ikke har så meget erfaring med lodning.

    MEN tag at mål efter hvor langt strømmen kommer først. Det er jo ikke sikkert tændingsboxen overhovedet er et problem...


  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #17   10. maj 2006 ok så må jeg jo bare igang smiley men takker for den hurtige hjælp indtil nu, skal nok lige skrive hvordan det går.

  • #18   10. maj 2006 Jo, tag at gør det. Det er meget godt lige at have en sidste kommentar, til hvis andre oplever det samme og søger i forumet efter hjælp..

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #19   10. maj 2006 så nu har jeg fundet frem til spolerne, den får en + og - og så et tykt kabel til tændrørende, den ene spole får 10,8 volt og den anden 0.03 v er det normalt med et tab på 2 volt fra batteri til spolen

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #20   10. maj 2006 så efter lidt rensing af div. stik kommer der 11.8 op til spolerne, men spolen bliver varm uden mcen er tænd men går ud fra det er normalt. vil i så ikke sige det er cdi boksen det er galt med?

  • #21   10. maj 2006 Det lyder totalt rigtigt. Du har jo konstant spænding på og så går der nødvendigvis også en strøm, der kun kan blive til varme. Det kan stadig være CDI-boksen, men fik du checket den dødemandsknap??

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #22   10. maj 2006 jeg har ikke tjækket selve kontakten, men når den står på off er der heller ik strøm på starteren

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #23   10. maj 2006 det ser os ud som om ensretteren har været meget var da et lille hjørne af bagsiden har været smeltet smiley


  • #24   10. maj 2006 Jeg er stadig bange for at det er cdi-noksen. Prøv at lån en magen til, og byt over. Hvis der går konstant strøm gennem spolerne, vil de ikke lave gnist. Det er først når strømmen ophører, at gnisten springer. CDI-boksen er heller ikke glad for varme, så jeg ville prøve at åbne den og se lodninger efter.

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #25   10. maj 2006 jeg kan ikke rigtig åbne den da der ingen skruer er i, der går os kun strøm til spolen når cdi boksen sidder på. jeg har lige forhørt mig hos mc-huset.dk og venter på svar på prisen

  • #26   10. maj 2006 Ok. Men tag at se om du ikke kan låne én først, for at se om det er den der er gal. Der skulle gerne være nogle stykker af den rundt omkring.

    Jeg tror også der sidder en impulsgiver på knastakselen, evt. krumtap, denne kan jo også være gået... så det behøver stadig ikke nødvendigvis være cdi-boksen! Prøv at se om du ikke kan låne én 2 sekunder - meget mere tager det nok ikke at bytte over. En brugt én koster 1000 til min, så du skal altså være sikker på at det er den inden du køber en ny! Hør evt. nogle af de andre, som har samme model som din.


  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #27   17. maj 2006 så langt om længe fik jeg min CDI boks testet hos MC-huset, han siger den er defekt. så får en "ny" hjem på fredag, det bliver super at komme ud at køre igen.

  • #28   17. maj 2006 Det lyder godt. Vi ss på vejene smiley

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #29   17. maj 2006 Yes sir smiley

  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #30   27. apr 2013 Tror jeg har samme problem med samme mc, hvad kom det til at koste at få den skiftet? smiley

Kommentér på:
MC død ingen gnist

Annonce