{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Kim J
Kim J
Tilmeldt:
28. maj 2010
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 11

Justere ventiler {{forumTopicSubject}}

Hvornår ved man om det er tid til at justere ventiler ?

Har en GSX600F som ikke bliver varm på cylinder 2 med mindre man holder den over 4000 RPM

Det er kommet sådan lidt efter lidt og nu er det hele tiden.

Kan det være et tegn på at ventilerne trænger til justering eller kan det være noget andet der spiller ind.

Har renst karburator og skiftet div. o-ringe og pakninger samt testet den for utætheder omking karb. og indsugnings studs

Pfh. tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justere ventiler
  • #1   15. jun 2011 Glemte at tilføje

    Har skiftet tændrør
    Har testet at der er gnist nok da den kan levere knist på 2.5 cm. hvor 1.8 skulle være ok så det ser ikke ud til det er tænd spolen.

    Pfh. tak.


  • #3   15. jun 2011 Har du synkroniseret dem os?

  • #4   15. jun 2011 Jonas S

    Ja den vil bare ikke køre ordenligt på cyl. 2 under 4000 RPM

    Jens E

    Servicebog ? den er fra 1992 og ingen ved hvornår og hvad der er blevet lavet på den.

    Den larmer ikke, den lyder som da den ikke havde problemet.

    Så er det kun tilbage at åbne den.


  • #5   15. jun 2011 Har fået fingerne i en kompresions måler, så jeg tester lige komp. inden jeg åbner den op, for er komp. ok så kan det næsten kun være ventiler eller at karb. 2 har set sine bedre dage.

    Hvad er jeres bud ?


  • #6   15. jun 2011 Prøv at synkronisere karburatorene først !?

  • #7   16. jun 2011 I mine øre lyder det evt som om din karb måske har lidt vacum problemer. Men prøv at synkroniser som claus siger! (:

  • #8   16. jun 2011 Jeg har sync. den ved 4000 RPM, uden det ændre noget når man stiller den ned i RPM igen så falder Cyl. 2 fra igen.
    Jeg har prøvet at åbne mere op for Karb. 2 samt prøvet at skrue luft skruen mere ud og ind på Karb. 2 og den kører stadig ikke med på Cyl. 2 under de 4000 RPM

    Har prøvet at bytte alle dele fra Karb. 2 med Karb. 1 uden det ændrede noget, så svømmer, dyse, vacum membran og spjæld samt nål virker ikke til at fejle da Cyl. 1 stadig bliver fint varm og Cyl. 2 stadig ikke bliver varm.

    Vil lige prøve med den komp. test i weekenden og se hvad den siger.


  • #9   16. jun 2011 Godt forsøg.

    Der er ikke så meget andet at gøre noget (:


  • #10   16. jun 2011 Det kan være en svag tændspole.... I fri luft kan et tændrør fint gniste, hvor imod det kan være et problem under tryk.....

    Hvis du kan, så byt rundt på tændspolerne, eller låne et andet, og se om det gør en forskel...

    Nu har du skiftet tændrør, ellers var det noget af det første man skulle prøve...

    Du vil få en kompressionsfejl, hvis ventilerne ikke slutter tæt, så det behøver ikke være slidte stempelringe/cylinder....


  • #11   16. jun 2011 Erling:

    Jeg har målt tændspolen efter hynes manual og da springer gisten langt over hvad den skal så den burde være ok, men viste ikke man kunne bytte om på dem så det skal da lige prøves.

    Det var det første jeg havde mistanke til (tændrør og tænd spolen)

    Så weekendens project er så at få lavet Komp. test og prøve at bytte rundt på tænd spoler.


  • #12   16. jun 2011 held og lykke, håber det bliver en billig løsning

  • #13   16. jun 2011 Hvis den har 2 tændspoler kan du prøve at bytte hætterne rundt på cylinder 2 og 3 først og se om det gør en forskel. Normalt vil tændspolen give fejl på både cylinder 2 og 3, eller 1 og 4.
    Et helt andet forslag, som det måske kunne være selvom jeg aldrig har set eller hørt om det: chokeren er måske kun er slået til på cylinder 2 og den kan ikke æde mængden af benzin under 4000 rpm, men når der kommer mere luft til går det?
    Hvis du prøver at give den en lille smule startgas, og hvis den så bliver varm på cylinder 2, er det højst sandsynligt benzin tilførslen den er gal med.
    Nu ved jeg ikke hvilke karb. den kører med men på de ældre gsx-r'er er der en tap til vacuum på karburatorene, under plastdækslet, lige under tappen sidder der en o ring, hvis den er væk kan det godt give lidt problemer, har jeg læst mig til på et tidspunkt hvor jeg selv bøvlede lidt med nogle karburatorer, men som du skriver har du skiftet dem, så det burde ikke være noget problem, men hvis du har haft toppen af, kan de jo godt forsvinde igen smiley

    Mvh. Mathias


  • #14   16. jun 2011 Jeg har prøvet at bytte tændrørshætterne rundt, endda købt en ny uoriginal for at teste med da de ville have lidt over 500 pr. stk. for originale og kun 65 for en uoriginal men det er samme problem.

    Cyl 1, 3, og 4 bliver varm hvor 2 ikke bliver varm, sidst jeg prøvede at køre en tur på ca 1 km. kunne jeg stå af og sætter hånden direkte rundt om afgangsrør 2 uden at brænde fingerne det mindste

    Ang. o-ring så er de alle sammen der og helt nye, har prøvet at bytte rundt på gummi hætten til vakuum også uden virkning.

    Har tjekket choker da jeg rensede karb. og den kører fint op og ned på alle 4 karb.

    Har haft karb. skilt af 4 gange og blæst den igennem med luft alle gange og tjekket at der er hul igennem benzin tilførelsen.

    Har haft den startet op uden luft filter kasse, og Karb. 2 ser ud som de andre når man giver gas (her tænker jeg på man kan se benzin blandingen) har sat en hånd på og givet gas og den suger lige som de andre.



    Det er Mikuni karb. der sider på, der er en her inde der har et sæt til salg for 1000 kr. men vil helst ikke spytte for mange penge i dele som jeg ikke ved om er defekte.

    Jeg syntes at have prøvet alt med karb. så nu må jeg prøve Komp. test for at sikre det ikke er en stempel ring eller en ventil der ikke lukker eller åbner som den skal, også må jeg prøve at bytte rundt på tænd spolen (har fundet en brugt tændspole ved et tysk ophugger firma til kun 30€ med kabler og hætter til så det ville da være dejligt hvis det var den der er galt med)


  • #15   16. jun 2011 Hvis det skulle være dårlig kompression pga. slidst tempelring eller ventiler der ikke lukker, så skal det godt nok være slemt, for at den ikke vil tænde det mindste....

    Du kan pillet luftfilter kassen af og så starte dyret... og give gas medens du kigger ned i dem.... Så vil du i hvertfald kunne se om der kommer benzin til cylinder 2.... Hvis det er et spørgsmål om at den drukner, så burde du kunne lugte de i udstødningen eller have et vådt tændrør....

    Hvis du har haft luftskruerne ud, da vi rensede den, så er den vel også sat tilbage som de stod inden....?

    Men hvis den tænder når den kommer op i omdrejninger, så kan det sagten være den drukner på cyl 2, eller at først der, er gnisten stærk nok til og antænde benzinen....

    Det er en af de rigtig trælse fejl og finde, når alt det åbenlyse er tjekket...


  • #17   24. jun 2011 Ja har fået liv i dyret.

    Det var en af jet dyserne der var total stoppet, jeg har ikke kunne få denne ud de andre gange jeg har haft karb. skildt af så den er bare blevet blæst godt igennem, da jeg fandt ud af jeg kunne få en brugt karb. til mellem 700 og 1500 blev jeg ening med mig selv om at yde lidt vold på den også kom den fri.

    Nu kører den jævnt i tomgang ved 1000 omd. og starter uden choker smiley

    Den har dog stadig lidt mellem 1 og 2000 omd. når den bliver varm, men mangler også at sync. den med vackum meter har pt. kun sync. den via øjemål da karb. var taget af.
    Den har også lidt svært ved at falde til ro når den er varm, da vil den gerne lige blive på 2000 rpm. i en 3 sec. inden den falder ned på 1000 rpm. dette sker så kun når den er varm.

    Forventer at få sync. den med vackummeter her i weekenden også få kørt den komp. test da jeg alligevel skal have tændrør ud for at se om den står korrekt i luftskruen.


    Jeg siger tak for hjælpen her inde, det var super at få flere syn på sagen.


  • #18   24. jun 2011 Daniel J


    Har du skiftet o-ring der sider på svømmer ?

    Hvis de er slidte lukker den ikke for benz, selv om svømmer lukker også løber den lidt over og får en for fed blanding.

    Har du tjekket svømmer højden, den skal stå korrekt ellers får den for lidt benz eller for meget og den løber over og drukner.


  • #20   24. jun 2011 Ok så burde o-ringene være ok, kan være der er skidt i jet dysen som der var på min, er der ikke filter på din benzin hane ?

    Hvis nej så er det næsten 100% at det er din jet dyse da det er den den kører på ved de lave RPM og den er så lille at det skal være microscopisk skidt hvis det skal igennem, har også selv prøvet div. rense ting man kommer i benz uden held.

    I mit tilfælde kunne jeg ikke blæse skiddet ud af den måtte finde noget småt til at rode rundt i den for at få hul igennem.



Kommentér på:
Justere ventiler

Annonce